Technology-driven Virtual Production: The Advantages and New Applications of Game Engines in the Film Industry
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/43370 |
Resumo: | The “subversive” technological drive of game engines for virtual film production is gradually being valued by filmmakers. This technical advantage is manifested in the game engine’s (1) real-time rendering of final pixels (speed and image quality), (2) “post-production in advance” and multi-pipeline for project production, (3) open-source code sharing and plug-ins for VFX. Based on the advantages, this article takes the mainstream Unreal Engine (UE) and Unity as the research objects to clarify the application prospects of game engines in four aspects: digital humans with high fidelity, real-time ray tracing in complex scenes, in-camera VFX, and remote collaboration in the post-pandemic era. |
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Technology-driven Virtual Production: The Advantages and New Applications of Game Engines in the Film IndustryProducción virtual impulsada por la tecnología: Las ventajas y las nuevas aplicaciones de los motores de juegos en la industria cinematográficaProdução virtual orientada para a tecnologia: As vantagens e as novas aplicações dos motores de jogo na indústria cinematográficaGame engineVirtual productionReal-time renderingRay tracingIn-camera VFXMotor de juegosProducción virtualRenderizado en tiempo realTrazado de rayosVFX en la cámaraMotor de jogoProdução virtualRenderização em tempo real.Rastreamento de raiosVFX na câmeraThe “subversive” technological drive of game engines for virtual film production is gradually being valued by filmmakers. This technical advantage is manifested in the game engine’s (1) real-time rendering of final pixels (speed and image quality), (2) “post-production in advance” and multi-pipeline for project production, (3) open-source code sharing and plug-ins for VFX. Based on the advantages, this article takes the mainstream Unreal Engine (UE) and Unity as the research objects to clarify the application prospects of game engines in four aspects: digital humans with high fidelity, real-time ray tracing in complex scenes, in-camera VFX, and remote collaboration in the post-pandemic era.El impulso tecnológico «subversivo» de los motores de juegos para la producción de películas virtuales está siendo valorado gradualmente por los cineastas. Esta ventaja técnica se manifiesta en la (1) representación en tiempo real de los píxeles finales (velocidad y calidad de imagen) del motor del juego, (2) «posproducción por adelantado» y canalización múltiple para la producción de proyectos, (3) y apertura uso compartido de código fuente y complementos para VFX. Con base en las ventajas, este artículo toma el Unreal Engine (UE) convencional y Unity como objetos de investigación para aclarar las perspectivas de aplicación de los motores de juegos en cuatro aspectos: humanos digitales con alta fidelidad, trazado de rayos en tiempo real en escenas complejas, in- cámara VFX y colaboración remota en la era pospandémica.O impulso tecnológico “subversivo” dos motores de jogos para a produção de filmes virtuais está sendo gradativamente valorizado pelos cineastas. Esta vantagem técnica é manifestada no motor de jogo: 1) na renderização em tempo real de pixels finais (velocidade e qualidade de imagem); 2) na “pós-produção antecipada” e multi-pipeline para produção de projetos; 3) no código aberto compartilhamento de código e plug-ins para efeitos visuais. Com base nas vantagens, este artigo toma o mainstream Unreal Engine (UE) e o Unity como objetos de pesquisa para esclarecer as perspectivas de aplicação de game engines em quatro aspectos: humanos digitais com alta fidelidade, ray tracing em tempo real em cenas complexas, in-câmera VFX e colaboração remota na era pós-pandemia.Editora da PUCRS - ediPUCRS2022-08-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4337010.15448/1980-3729.2022.1.43370Revista FAMECOS; Vol. 29 No. 1 (2022): Single Volume; e43370Revista FAMECOS; Vol. 29 Núm. 1 (2022): Volumen único; e43370Revista FAMECOS; v. 29 n. 1 (2022): Volume Único; e433701980-37291415-054910.15448/1980-3729.2022.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSenghttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/43370/27562Copyright (c) 2022 Revista FAMECOShttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAn, Dong2023-01-06T12:36:37Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/43370Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2023-01-06T12:36:37Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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