Technology-driven Virtual Production: The Advantages and New Applications of Game Engines in the Film Industry

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: An, Dong
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/43370
Resumo: The “subversive” technological drive of game engines for virtual film production is gradually being valued by filmmakers. This technical advantage is manifested in the game engine’s (1) real-time rendering of final pixels (speed and image quality), (2) “post-production in advance” and multi-pipeline for project production, (3) open-source code sharing and plug-ins for VFX. Based on the advantages, this article takes the mainstream Unreal Engine (UE) and Unity as the research objects to clarify the application prospects of game engines in four aspects: digital humans with high fidelity, real-time ray tracing in complex scenes, in-camera VFX, and remote collaboration in the post-pandemic era.
id PUC_RS-12_1f719335c25a1e35a60a7459d978866b
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/43370
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling Technology-driven Virtual Production: The Advantages and New Applications of Game Engines in the Film IndustryProducción virtual impulsada por la tecnología: Las ventajas y las nuevas aplicaciones de los motores de juegos en la industria cinematográficaProdução virtual orientada para a tecnologia: As vantagens e as novas aplicações dos motores de jogo na indústria cinematográficaGame engineVirtual productionReal-time renderingRay tracingIn-camera VFXMotor de juegosProducción virtualRenderizado en tiempo realTrazado de rayosVFX en la cámaraMotor de jogoProdução virtualRenderização em tempo real.Rastreamento de raiosVFX na câmeraThe “subversive” technological drive of game engines for virtual film production is gradually being valued by filmmakers. This technical advantage is manifested in the game engine’s (1) real-time rendering of final pixels (speed and image quality), (2) “post-production in advance” and multi-pipeline for project production, (3) open-source code sharing and plug-ins for VFX. Based on the advantages, this article takes the mainstream Unreal Engine (UE) and Unity as the research objects to clarify the application prospects of game engines in four aspects: digital humans with high fidelity, real-time ray tracing in complex scenes, in-camera VFX, and remote collaboration in the post-pandemic era.El impulso tecnológico «subversivo» de los motores de juegos para la producción de películas virtuales está siendo valorado gradualmente por los cineastas. Esta ventaja técnica se manifiesta en la (1) representación en tiempo real de los píxeles finales (velocidad y calidad de imagen) del motor del juego, (2) «posproducción por adelantado» y canalización múltiple para la producción de proyectos, (3) y apertura uso compartido de código fuente y complementos para VFX. Con base en las ventajas, este artículo toma el Unreal Engine (UE) convencional y Unity como objetos de investigación para aclarar las perspectivas de aplicación de los motores de juegos en cuatro aspectos: humanos digitales con alta fidelidad, trazado de rayos en tiempo real en escenas complejas, in- cámara VFX y colaboración remota en la era pospandémica.O impulso tecnológico “subversivo” dos motores de jogos para a produção de filmes virtuais está sendo gradativamente valorizado pelos cineastas. Esta vantagem técnica é manifestada no motor de jogo: 1) na renderização em tempo real de pixels finais (velocidade e qualidade de imagem); 2) na “pós-produção antecipada” e multi-pipeline para produção de projetos; 3) no código aberto compartilhamento de código e plug-ins para efeitos visuais. Com base nas vantagens, este artigo toma o mainstream Unreal Engine (UE) e o Unity como objetos de pesquisa para esclarecer as perspectivas de aplicação de game engines em quatro aspectos: humanos digitais com alta fidelidade, ray tracing em tempo real em cenas complexas, in-câmera VFX e colaboração remota na era pós-pandemia.Editora da PUCRS - ediPUCRS2022-08-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4337010.15448/1980-3729.2022.1.43370Revista FAMECOS; Vol. 29 No. 1 (2022): Single Volume; e43370Revista FAMECOS; Vol. 29 Núm. 1 (2022): Volumen único; e43370Revista FAMECOS; v. 29 n. 1 (2022): Volume Único; e433701980-37291415-054910.15448/1980-3729.2022.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSenghttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/43370/27562Copyright (c) 2022 Revista FAMECOShttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAn, Dong2023-01-06T12:36:37Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/43370Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2023-01-06T12:36:37Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Technology-driven Virtual Production: The Advantages and New Applications of Game Engines in the Film Industry
Producción virtual impulsada por la tecnología: Las ventajas y las nuevas aplicaciones de los motores de juegos en la industria cinematográfica
Produção virtual orientada para a tecnologia: As vantagens e as novas aplicações dos motores de jogo na indústria cinematográfica
title Technology-driven Virtual Production: The Advantages and New Applications of Game Engines in the Film Industry
spellingShingle Technology-driven Virtual Production: The Advantages and New Applications of Game Engines in the Film Industry
An, Dong
Game engine
Virtual production
Real-time rendering
Ray tracing
In-camera VFX
Motor de juegos
Producción virtual
Renderizado en tiempo real
Trazado de rayos
VFX en la cámara
Motor de jogo
Produção virtual
Renderização em tempo real.
Rastreamento de raios
VFX na câmera
title_short Technology-driven Virtual Production: The Advantages and New Applications of Game Engines in the Film Industry
title_full Technology-driven Virtual Production: The Advantages and New Applications of Game Engines in the Film Industry
title_fullStr Technology-driven Virtual Production: The Advantages and New Applications of Game Engines in the Film Industry
title_full_unstemmed Technology-driven Virtual Production: The Advantages and New Applications of Game Engines in the Film Industry
title_sort Technology-driven Virtual Production: The Advantages and New Applications of Game Engines in the Film Industry
author An, Dong
author_facet An, Dong
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv An, Dong
dc.subject.por.fl_str_mv Game engine
Virtual production
Real-time rendering
Ray tracing
In-camera VFX
Motor de juegos
Producción virtual
Renderizado en tiempo real
Trazado de rayos
VFX en la cámara
Motor de jogo
Produção virtual
Renderização em tempo real.
Rastreamento de raios
VFX na câmera
topic Game engine
Virtual production
Real-time rendering
Ray tracing
In-camera VFX
Motor de juegos
Producción virtual
Renderizado en tiempo real
Trazado de rayos
VFX en la cámara
Motor de jogo
Produção virtual
Renderização em tempo real.
Rastreamento de raios
VFX na câmera
description The “subversive” technological drive of game engines for virtual film production is gradually being valued by filmmakers. This technical advantage is manifested in the game engine’s (1) real-time rendering of final pixels (speed and image quality), (2) “post-production in advance” and multi-pipeline for project production, (3) open-source code sharing and plug-ins for VFX. Based on the advantages, this article takes the mainstream Unreal Engine (UE) and Unity as the research objects to clarify the application prospects of game engines in four aspects: digital humans with high fidelity, real-time ray tracing in complex scenes, in-camera VFX, and remote collaboration in the post-pandemic era.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-08-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/43370
10.15448/1980-3729.2022.1.43370
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/43370
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2022.1.43370
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/43370/27562
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista FAMECOS
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista FAMECOS
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 29 No. 1 (2022): Single Volume; e43370
Revista FAMECOS; Vol. 29 Núm. 1 (2022): Volumen único; e43370
Revista FAMECOS; v. 29 n. 1 (2022): Volume Único; e43370
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2022.1
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128657284825088