The brazilian cinema in the argentine screens in the studio period (1933-1954)
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/33188 |
Resumo: | This article deals with the set of Brazilian sound feature films exhibited in Buenos Aires theaters from 1933 to 1954, that is, when the studio predominates as the production base. This is the result of extensive research from primary sources, such as magazines and newspapers, held in Buenos Aires. The text has by methodology the film historiography. It aims to describe and analyze the main characteristics of each of the films that reached the Argentine screens, its launch in Buenos Aires and the repercussion in the press, as well as discuss the common traits of these productions and their difficulties in that market. Among other points, the issue of language as an obstacle to Brazilian production and the need for the association between Brazilians and Argentines to achieve a better circulation of the films. |
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The brazilian cinema in the argentine screens in the studio period (1933-1954)El cine brasileño en las pantallas argentinas en el período de los estudios (1933-1954)O cinema brasileiro nas telas argentinas no período dos estúdios (1933-1954)Brazilian Cinema. Exhibition. Argentina.Cine Brasileño. Exhibición. Argentina.Cinema Brasileiro. Exibição. Argentina.CinemaThis article deals with the set of Brazilian sound feature films exhibited in Buenos Aires theaters from 1933 to 1954, that is, when the studio predominates as the production base. This is the result of extensive research from primary sources, such as magazines and newspapers, held in Buenos Aires. The text has by methodology the film historiography. It aims to describe and analyze the main characteristics of each of the films that reached the Argentine screens, its launch in Buenos Aires and the repercussion in the press, as well as discuss the common traits of these productions and their difficulties in that market. Among other points, the issue of language as an obstacle to Brazilian production and the need for the association between Brazilians and Argentines to achieve a better circulation of the films.Este artículo aborda el conjunto de largometrajes brasileños sonoros exhibidos en los cines de Buenos Aires en el período de 1933 a 1954, o sea, cuando del predominio del estudio como base de la producción. Se trata del resultado de una amplia investigación de fuentes primarias, tales como revistas y periódicos, hecha en Buenos Aires. El texto tiene por metodología la historiografía del cine. Se trata de describir y analizar las características principales de cada una de las películas que alcanzaron las pantallas argentinas, su lanzamiento en Buenos Aires y la repercusión en la prensa, así como discutir los rasgos comunes de estas producciones y sus dificultades en dicho marcado. Entre otros puntos, se destaca la cuestión de la lengua como un obstáculo para la producción brasileña y la necesidad de la asociación entre brasileños y argentinos para lograr una mejor circulación de las películas.Este artigo aborda o conjunto de longas-metragens brasileiros sonoros exibidos nos cinemas de Buenos Aires no período de 1933 a 1954, ou seja, quando do predomínio do estúdio como base da produção. Trata-se do resultado de uma ampla pesquisa de fontes primárias, tais como revistas e jornais, realizada em Buenos Aires. O texto tem por metodologia a historiografia do cinema. Ele objetiva descrever e analisar as características principais de cada um dos filmes que alcançaram as telas argentinas, o seu lançamento em Buenos Aires e a repercussão na imprensa, bem como discutir os traços comuns destas produções e as suas dificuldades naquele mercado. Entre outros pontos, destaca-se a questão da língua como um entrave para a produção brasileira e a necessidade da associação entre brasileiros e argentinos para alcançar uma melhor circulação das películas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2020-05-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3318810.15448/1980-3729.2020.1.33188Revista FAMECOS; Vol. 27 No. 1 (2020): Single Number; e33188Revista FAMECOS; Vol. 27 Núm. 1 (2020): Un solo numero; e33188Revista FAMECOS; v. 27 n. 1 (2020): Número Único; e331881980-37291415-054910.15448/1980-3729.2020.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/33188/19630Copyright (c) 2020 Revista FAMECOShttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNeto, Arthur Autran Franco de Sá2022-02-04T19:03:09Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/33188Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2022-02-04T19:03:09Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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