Duration as a problem of film theory and criticism
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/41019 |
Resumo: | This paper aims to discuss duration as a cinematographic problem through a genealogical investigation on the concept of duration in film theory and criticism. It intends to discuss three important moments in which the term acquired significant theoretical and critical value, in order to investigate the original problems that shaped the concept and to appreciate its significance in the history of film. |
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Duration as a problem of film theory and criticismLa duración como problema en la teoría y la crítica de cineA duração fílmica como um problema da teoria e da crítica de cinemaAndré BazinDurationExperimental filmCompositionAndré BazinDuraciónCine experimentalComposiciónAndré BazinDuraçãoCinema experimentalComposiçãoThis paper aims to discuss duration as a cinematographic problem through a genealogical investigation on the concept of duration in film theory and criticism. It intends to discuss three important moments in which the term acquired significant theoretical and critical value, in order to investigate the original problems that shaped the concept and to appreciate its significance in the history of film.Este texto tiene como objetivo discutir la duración como problema cinematográfico a través de una investigación genealógica sobre el concepto de duración en la teoría y la crítica de cine. El texto se propone comentar tres momentos importantes en que el término adquirió un importante valor teórico y crítico, con el fin de indagar los problemas originales que conformaron el concepto y apreciar su significatión en la historia del cine.Este artigo pretende discutir a duração como um problema cinematográfico, a partir de uma investigação genealógica sobre a formulação do conceito de duração na teoria e na crítica de cinema. O artigo pretende comentar três momentos importantes em que o termo adquiriu valor teórico significativo no discurso crítico, de modo a investigar os problemas originais que deram forma ao conceito e a apreciar a sua significância na história do cinema.Editora da PUCRS - ediPUCRS2022-05-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4101910.15448/1980-3729.2022.1.41019Revista FAMECOS; Vol. 29 No. 1 (2022): Single Volume; e41019Revista FAMECOS; Vol. 29 Núm. 1 (2022): Volumen único; e41019Revista FAMECOS; v. 29 n. 1 (2022): Volume Único; e410191980-37291415-054910.15448/1980-3729.2022.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/41019/27466Copyright (c) 2022 Revista FAMECOShttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCallou, Hermano2023-01-06T12:36:37Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/41019Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2023-01-06T12:36:37Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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