Brazilian mass culture through three visionary thinkers

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Campos, Jorge
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3393
Resumo: This essay deals with the theme of mass culture and its properties in the contemporary world through the perspectives of three important thinkers: Noam Chomsky, Umberto Eco and Marshall McLuhan. Chomsky's analysis of the impact of mass media on political reality is discussed and counter-examples of Brazilian culture are provided. Eco's insights into mass culture properties are addressed and illustrated. McLuhan's cool couple is considered in the context of mass culture, and finally the three visions are applied to the modern synthesis of all media: the Internet.
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spelling Brazilian mass culture through three visionary thinkersA cultura de massa brasileira através de três pensadores visionáriosCommunicationinternetmass cultureLanguage and communicationComunicaçãointernetcultura de massaLinguagem e comunicaçãoThis essay deals with the theme of mass culture and its properties in the contemporary world through the perspectives of three important thinkers: Noam Chomsky, Umberto Eco and Marshall McLuhan. Chomsky's analysis of the impact of mass media on political reality is discussed and counter-examples of Brazilian culture are provided. Eco's insights into mass culture properties are addressed and illustrated. McLuhan's cool couple is considered in the context of mass culture, and finally the three visions are applied to the modern synthesis of all media: the Internet.Este ensaio trata do tema da cultura de massa e as suas propriedades no mundo contemporâneo através das perspectivas de três pensadores importantes: Noam Chomsky, Umberto Eco e Marshall McLuhan. A análise do Chomsky sobre o impacto da mass media na realidade política é discutida e são fornecidos contra-exemplos da cultura brasileira. Os insights de Eco em relação às propriedades de cultura em massa são abordados e ilustrados. O par frioquente de McLuhan é considerado no contexto de cultura de massa e, finalmente, as três visões são aplicadas à síntese moderna de todas a mídias: a Internet.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/339310.15448/1980-3729.2006.31.3393Revista FAMECOS; Vol. 13 No. 31 (2006); 54-56Revista FAMECOS; Vol. 13 Núm. 31 (2006); 54-56Revista FAMECOS; v. 13 n. 31 (2006); 54-561980-37291415-054910.15448/1980-3729.2006.31reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3393/2658Campos, Jorgeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-25T17:53:37Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3393Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-25T17:53:37Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
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