Music video at times of reconfigurations
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5841 |
Resumo: | Since its origins in the 70s, the music video is considered an eminently television genre which depends on the musical channels, like MTV. However, recently this scenario has begun to change. Especially because of the YouTube, the Internet is now the fundamental vehicle for dissemination of the music videos. This paper will discuss the change of the dissemination circuit and how it has modified the production, the aesthetic, and the audience of the music videos. To comprehend this new situation and to find out some of its consequences, we will analyse the music videos of NX Zero, a Brazilian adolescent rock band that uses the Internet as a significant support for his job. |
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Music video at times of reconfigurationsVideoclipe em tempos de reconfiguraçõesMusic videointernetreconfigurationMusic videoVideoclipeinternetrepresentaçãoVideoclipeSince its origins in the 70s, the music video is considered an eminently television genre which depends on the musical channels, like MTV. However, recently this scenario has begun to change. Especially because of the YouTube, the Internet is now the fundamental vehicle for dissemination of the music videos. This paper will discuss the change of the dissemination circuit and how it has modified the production, the aesthetic, and the audience of the music videos. To comprehend this new situation and to find out some of its consequences, we will analyse the music videos of NX Zero, a Brazilian adolescent rock band that uses the Internet as a significant support for his job.Desde sua origem na década de 1970, o videoclipe tem sido definido como um gênero eminentemente televisivo, que encontrou nos canais musicais, como a MTV, o seu principal veículo. Recentemente, porém, essa situação começou a modificar-se. Principalmente a partir do advento do Youtube, a internet tem se transformado em veículo fundamental para a divulgação dos videoclipes. Este trabalho se propõe a discutir o modo como esta mudança de circuito tem provocado modificações na produção, na estética e na própria audiência dos videoclipes. Para buscar entender a situação e apontar algumas de suas decorrências, analisamos os videoclipes de NX Zero, grupo de rock brasileiro, que tem na internet um suporte significativo de divulgação de seu trabalho.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-09-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/584110.15448/1980-3729.2009.39.5841Revista FAMECOS; Vol. 16 No. 39 (2009); 50-56Revista FAMECOS; Vol. 16 Núm. 39 (2009); 50-56Revista FAMECOS; v. 16 n. 39 (2009); 50-561980-37291415-054910.15448/1980-3729.2009.39reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5841/4235Nercolini, Marildo JoséHolzbach, Ariane Dinizinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-26T20:38:59Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5841Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-26T20:38:59Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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