New communication scenarios in the context of interactive media: the spreadable media
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/19729 |
Resumo: | Within the current reality of mass media, there exists an objective to verify the possibilities of individual participation in discussions and his/her social visibility. In the context of the recirculation of information via social networks, considerations about the levels of participation of the reader/ receiver in the construction and broadcast of information were made. In a specific way, the interaction between levels of television products of conventional TV and social networking sites were discussed here, with the following objectives: a) to question synchronous and asynchronous audience patterns b) to verify indicatives of strengthening the audience, and c) to verify distinct uses distant from suggested protocols by production limits. The survey shows a strong indication to the media engagement via chat networks established between television programming consumers. Keywords: Social networks. Interaction. |
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New communication scenarios in the context of interactive media: the spreadable mediaNuevos escenarios comunicacionales en el contexto de las medias interactivas: el esparcimiento mediáticoNovos cenários comunicacionais no contexto das mídias interativas: o espalhamento midiáticoSocial networksInteractionRecirculationSocial networksRedes socialesinteracciónrecirculaciónRedes socialesRedes sociaisinteraçãorecirculaçãoRevista FAMECOSmídiacultura e tecnologiaWithin the current reality of mass media, there exists an objective to verify the possibilities of individual participation in discussions and his/her social visibility. In the context of the recirculation of information via social networks, considerations about the levels of participation of the reader/ receiver in the construction and broadcast of information were made. In a specific way, the interaction between levels of television products of conventional TV and social networking sites were discussed here, with the following objectives: a) to question synchronous and asynchronous audience patterns b) to verify indicatives of strengthening the audience, and c) to verify distinct uses distant from suggested protocols by production limits. The survey shows a strong indication to the media engagement via chat networks established between television programming consumers. Keywords: Social networks. Interaction.A partir de la realidad actual de los medios de comunicación, se tiene por objetivo verificar las posibilidades de participación del individuo en los procesos de discusión y visibilidad social. En el contexto de la recirculación de la información, vía redes sociales, son hechas algunas consideraciones acerca de los niveles de participación del lector/receptor en la construcción y movilización de la información. De manera específica, se discuten los niveles de interacción entre productos televisivos de la TV convencional y sitios de redes sociales, con los siguientes objetivos: a) cuestionar patrones sincrónicos y asincrónicos de audiencia; b) verificar indicativos de fortalecimiento de la audiencia y c) verificar distintos usos alejados de los protocolos sugeridos por la instancia de producción.A partir da realidade atual dos meios de comunicação, tem-se por objetivo verificar as possibilidades de participação do indivíduo nos processos de discussão e visibilidade social. No contexto da recirculação da informação via redes sociais, são feitas considerações acerca dos níveis de participação do leitor/receptor na construção e veiculação da informação. De maneira específica, discutem-se os níveis de interação entre produtos televisivos da TV convencional e sites de redes sociais, com os seguintes objetivos: a) questionar padrões síncronos e assíncronos de audiência; b) verificar indicativos de fortalecimento da audiência e c) verificar distintos usos afastados dos protocolos sugeridos pela instância de produção. Editora da PUCRS - ediPUCRS2015-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1972910.15448/1980-3729.2015.2.19729Revista FAMECOS; Vol. 22 No. 2 (2015); 99-114Revista FAMECOS; Vol. 22 Núm. 2 (2015); 99-114Revista FAMECOS; v. 22 n. 2 (2015); 99-1141980-37291415-054910.15448/1980-3729.2015.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/19729/13212Copyright (c) 2015 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessDalmonte, Edson Fernando2017-07-10T01:20:14Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/19729Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-07-10T01:20:14Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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Within the current reality of mass media, there exists an objective to verify the possibilities of individual participation in discussions and his/her social visibility. In the context of the recirculation of information via social networks, considerations about the levels of participation of the reader/ receiver in the construction and broadcast of information were made. In a specific way, the interaction between levels of television products of conventional TV and social networking sites were discussed here, with the following objectives: a) to question synchronous and asynchronous audience patterns b) to verify indicatives of strengthening the audience, and c) to verify distinct uses distant from suggested protocols by production limits. The survey shows a strong indication to the media engagement via chat networks established between television programming consumers. Keywords: Social networks. Interaction. |
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