New communication scenarios in the context of interactive media: the spreadable media

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Dalmonte, Edson Fernando
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/19729
Resumo: Within the current reality of mass media, there exists an objective to verify the possibilities of individual participation in discussions and his/her social visibility. In the context of the recirculation of information via social networks, considerations about the levels of participation of the reader/ receiver in the construction and broadcast of information were made. In a specific way, the interaction between levels of television products of conventional TV and social networking sites were discussed here, with the following objectives: a) to question synchronous and asynchronous audience patterns b) to verify indicatives of strengthening the audience, and c) to verify distinct uses distant from suggested protocols by production limits. The survey shows a strong indication to the media engagement via chat networks established between television programming consumers. Keywords: Social networks. Interaction.
id PUC_RS-12_529a66d89b1037d8faa1f71f36279aa9
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/19729
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling New communication scenarios in the context of interactive media: the spreadable mediaNuevos escenarios comunicacionales en el contexto de las medias interactivas: el esparcimiento mediáticoNovos cenários comunicacionais no contexto das mídias interativas: o espalhamento midiáticoSocial networksInteractionRecirculationSocial networksRedes socialesinteracciónrecirculaciónRedes socialesRedes sociaisinteraçãorecirculaçãoRevista FAMECOSmídiacultura e tecnologiaWithin the current reality of mass media, there exists an objective to verify the possibilities of individual participation in discussions and his/her social visibility. In the context of the recirculation of information via social networks, considerations about the levels of participation of the reader/ receiver in the construction and broadcast of information were made. In a specific way, the interaction between levels of television products of conventional TV and social networking sites were discussed here, with the following objectives: a) to question synchronous and asynchronous audience patterns b) to verify indicatives of strengthening the audience, and c) to verify distinct uses distant from suggested protocols by production limits. The survey shows a strong indication to the media engagement via chat networks established between television programming consumers. Keywords: Social networks. Interaction.A partir de la realidad actual de los medios de comunicación, se tiene por objetivo verificar las posibilidades de participación del individuo en los procesos de discusión y visibilidad social. En el contexto de la recirculación de la información, vía redes sociales, son hechas algunas consideraciones acerca de los niveles de participación del lector/receptor en la construcción y movilización de la información. De manera específica, se discuten los niveles de interacción entre productos televisivos de la TV convencional y sitios de redes sociales, con los siguientes objetivos: a) cuestionar patrones sincrónicos y asincrónicos de audiencia; b) verificar indicativos de fortalecimiento de la audiencia y c) verificar distintos usos alejados de los protocolos sugeridos por la instancia de producción.A partir da realidade atual dos meios de comunicação, tem-se por objetivo verificar as possibilidades de participação do indivíduo nos processos de discussão e visibilidade social. No contexto da recirculação da informação via redes sociais, são feitas considerações acerca dos níveis de participação do leitor/receptor na construção e veiculação da informação. De maneira específica, discutem-se os níveis de interação entre produtos televisivos da TV convencional e sites de redes sociais, com os seguintes objetivos: a) questionar padrões síncronos e assíncronos de audiência; b) verificar indicativos de fortalecimento da audiência e c) verificar distintos usos afastados dos protocolos sugeridos pela instância de produção. Editora da PUCRS - ediPUCRS2015-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1972910.15448/1980-3729.2015.2.19729Revista FAMECOS; Vol. 22 No. 2 (2015); 99-114Revista FAMECOS; Vol. 22 Núm. 2 (2015); 99-114Revista FAMECOS; v. 22 n. 2 (2015); 99-1141980-37291415-054910.15448/1980-3729.2015.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/19729/13212Copyright (c) 2015 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessDalmonte, Edson Fernando2017-07-10T01:20:14Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/19729Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-07-10T01:20:14Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv New communication scenarios in the context of interactive media: the spreadable media
Nuevos escenarios comunicacionales en el contexto de las medias interactivas: el esparcimiento mediático
Novos cenários comunicacionais no contexto das mídias interativas: o espalhamento midiático
title New communication scenarios in the context of interactive media: the spreadable media
spellingShingle New communication scenarios in the context of interactive media: the spreadable media
Dalmonte, Edson Fernando
Social networks
Interaction
Recirculation
Social networks
Redes sociales
interacción
recirculación
Redes sociales
Redes sociais
interação
recirculação
Revista FAMECOS
mídia
cultura e tecnologia
title_short New communication scenarios in the context of interactive media: the spreadable media
title_full New communication scenarios in the context of interactive media: the spreadable media
title_fullStr New communication scenarios in the context of interactive media: the spreadable media
title_full_unstemmed New communication scenarios in the context of interactive media: the spreadable media
title_sort New communication scenarios in the context of interactive media: the spreadable media
author Dalmonte, Edson Fernando
author_facet Dalmonte, Edson Fernando
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Dalmonte, Edson Fernando
dc.subject.por.fl_str_mv Social networks
Interaction
Recirculation
Social networks
Redes sociales
interacción
recirculación
Redes sociales
Redes sociais
interação
recirculação
Revista FAMECOS
mídia
cultura e tecnologia
topic Social networks
Interaction
Recirculation
Social networks
Redes sociales
interacción
recirculación
Redes sociales
Redes sociais
interação
recirculação
Revista FAMECOS
mídia
cultura e tecnologia
description Within the current reality of mass media, there exists an objective to verify the possibilities of individual participation in discussions and his/her social visibility. In the context of the recirculation of information via social networks, considerations about the levels of participation of the reader/ receiver in the construction and broadcast of information were made. In a specific way, the interaction between levels of television products of conventional TV and social networking sites were discussed here, with the following objectives: a) to question synchronous and asynchronous audience patterns b) to verify indicatives of strengthening the audience, and c) to verify distinct uses distant from suggested protocols by production limits. The survey shows a strong indication to the media engagement via chat networks established between television programming consumers. Keywords: Social networks. Interaction.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-06-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/19729
10.15448/1980-3729.2015.2.19729
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/19729
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2015.2.19729
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/19729/13212
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Revista FAMECOS
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Revista FAMECOS
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 22 No. 2 (2015); 99-114
Revista FAMECOS; Vol. 22 Núm. 2 (2015); 99-114
Revista FAMECOS; v. 22 n. 2 (2015); 99-114
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2015.2
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128662660874240