Startups in the way of a possible Organizational Educomunication: First Act
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/21018 |
Resumo: | One sees the growing record of organizations that claim to perform Educommunication in their practices, which led us verify if the organizations develops or not this perspective and how it happens. In a previous study, we reached a possible metodology of analysis on the interrelationship of Comunication/Education with Learning Organizations. Categories were defined and which therefore demanded a field analysis. So, here are presented the first results of verification of a possible “Organizational Educommunication” performed by companies that demonstrate articulate new administrative models and that possibly align the characteristics listed in the previous study: the startups. |
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Startups in the way of a possible Organizational Educomunication: First Act¿Comunicación/educación en las organizaciones? Primer acto de una metodología de análisis aplicada junto a startupsComunicação/educação nas organizações? Primeiro ato de uma metodologia de análise aplicada junto a startupsEducommunicationStartupsLearning OrganizationsEducommunicationComunicaciónculturamediaEducomuniciónComunicaçãoculturamídiaEducomunicaçãoOne sees the growing record of organizations that claim to perform Educommunication in their practices, which led us verify if the organizations develops or not this perspective and how it happens. In a previous study, we reached a possible metodology of analysis on the interrelationship of Comunication/Education with Learning Organizations. Categories were defined and which therefore demanded a field analysis. So, here are presented the first results of verification of a possible “Organizational Educommunication” performed by companies that demonstrate articulate new administrative models and that possibly align the characteristics listed in the previous study: the startups.Se percibe un creciente registro de organizaciones que afirman realizar la educomunicación en sus prácticas, lo que nos motivó a verificar de qué forma se puede decir que una institución es o no, y en qué medida, educomunicativa. En un estudio anterior, se llegó a una metodología posible de análisis, en la inter-relación de las perspectivas de la comunicación/educación con las organizaciones aprendices. Fueron definidas categorías que, por consiguiente, demandaban un análisis de campo. Así, son presentados aquí los primeros resultados de la verificación de una probable “educomunicación organizacional”, realizada por empresas que demostraron articular nuevos modelos administrativos y que, posiblemente, se alinean a las características listadas en el estudio precedente: las startups.Percebe-se um crescente registro de organizações que afirmam realizar a Educomunicação em suas práticas, o que nos motivou verificar de que forma se pode dizer que uma instituição é ou não, e em que medida, educomunicativa. Em estudo anterior, chegou-se a uma metodologia possível de análise, na inter-relação das perspectivas da Comunicação/Educação com as Organizações Aprendentes. Foram definidas categorias, que, por conseguinte, demandavam uma análise de campo. Assim, são apresentados aqui os primeiros resultados da verificação de uma provável “Educomunicação Organizacional”, realizada por empresas que demonstram articular novos modelos administrativos e que, possivelmente, se alinham às características listadas no estudo precedente: as startups[1].[1]° Estudo desenvolvido com financiamento da FAPEMIG via convênio com o Centro Universitário de Belo Horizonte (UniBH).Editora da PUCRS - ediPUCRS2015-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2101810.15448/1980-3729.2015.4.21018Revista FAMECOS; Vol. 22 No. 4 (2015); 155-172Revista FAMECOS; Vol. 22 Núm. 4 (2015); 155-172Revista FAMECOS; v. 22 n. 4 (2015); 155-1721980-37291415-054910.15448/1980-3729.2015.4reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/21018/13494Copyright (c) 2015 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessPalmerston, Virgínia BorgesBraighi, Antônio Augusto2017-07-09T23:09:17Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/21018Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-07-09T23:09:17Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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