Building complexity TV series: the diegetic conception of Westworld
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/28492 |
Resumo: | The new golden age of television features mainly by intricate dramatic TV series with multiple plots, hard themes, nonconventional diegesis, and productions with technical, budgetary and human (director, cast, producers, screenwriters) resources comparable to mainstream cinematographic productions. Through the analysis of TV series Westworld (HBO, 2016) this paper investigates the context of production and basic aspects of the narrative in order to understand how the creators built its complexity. The analysis uses the Mittell’s studies about TV complexity narrative and Bachelard and Durand’s reflections on imagination. The conclusion is that the complexity in Westworld is built, among other strategies, from intricate temporal and spatial conceptions in its diegesis. |
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Building complexity TV series: the diegetic conception of WestworldConstruyendo la complejidad en las séries de televisión: la concepción diegética de WestworldConstruindo séries de TV complexas: a concepção diegética de WestworldComplexity narrativeTV seriesWestworldTV seriesComplejidad narrativaSerie de la televisiónWestworldSerie de la televisiónNarrativa complexasérie de TVWestworldSérie de TVThe new golden age of television features mainly by intricate dramatic TV series with multiple plots, hard themes, nonconventional diegesis, and productions with technical, budgetary and human (director, cast, producers, screenwriters) resources comparable to mainstream cinematographic productions. Through the analysis of TV series Westworld (HBO, 2016) this paper investigates the context of production and basic aspects of the narrative in order to understand how the creators built its complexity. The analysis uses the Mittell’s studies about TV complexity narrative and Bachelard and Durand’s reflections on imagination. The conclusion is that the complexity in Westworld is built, among other strategies, from intricate temporal and spatial conceptions in its diegesis. La nueva edad de oro de la televisión se caracteriza principalmente por las series dramáticas intrincadas, con múltiplas tramas, assuntos áridos, diégesis no convencional y producción con recursos técnicos, humanos (elenco, directores, guionistas, productores) y de presupuestos comparables a las grandes producciones del cine. Por medio de la análisis de la serie Westworld (HBO, 2016), este artículo examina el contexto de su producción y aspectos estructurantes de la narrativa para entender como que los creadores construyerón su complejidad. Para ello, el análisis usa los estudios de Mittell sobre la complejidad narrativa en la televisión y las reflexiones sobre la imaginación en Bachelard y Durand. La conclusión es que la complejidad en Westworld es construida, entre otras estrategias, por medio de intrincadas concepciones temporales y espaciales en su diégesis. A nova era de ouro da televisão caracteriza-se principalmente por séries dramáticas intrincadas, com múltiplas tramas, temas áridos, diegese não convencional e produção com recursos técnicos, humanos (elencos, roteiristas, diretores, produtores) e orçamentários comparáveis às grandes produções do cinema. Por meio da análise da série Westworld (HBO, 2016), este artigo examina o contexto de sua produção e aspectos estruturantes da narrativa para entender como que os criadores construíram sua complexidade. Para tanto, a análise recorre aos estudos de Mittell sobre complexidade narrativa na TV e às reflexões sobre a imaginação de Bachelard e Durand. A conclusão é que a complexidade em Westworld é construída, entre outras estratégias, a partir de intrincadas concepções temporais e espaciais em sua diegese.Editora da PUCRS - ediPUCRS2018-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2849210.15448/1980-3729.2018.2.28492Revista FAMECOS; Vol. 25 No. 2 (2018); ID28492Revista FAMECOS; Vol. 25 Núm. 2 (2018); ID28492Revista FAMECOS; v. 25 n. 2 (2018); ID284921980-37291415-054910.15448/1980-3729.2018.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/28492/16643Copyright (c) 2018 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessAnaz, Sílvio Antonio Luiz2018-05-02T00:32:07Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/28492Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2018-05-02T00:32:07Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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