Visibility politics as facts of affection: What ethics for visibility?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8187 |
Resumo: | The article aims to analyze the relationship between image’s consumption and Spinoza’s theoretical framework, leading to the affections. Adopting an essayistic intonation, put in question the political dimension of Ethics, and also argues if an ethics is possible to analyses visibility. How we are affected by images, and how does we affect them? What is the nature of iconoclasts and idolaters passions and how they dialogue with the epistemic questions that constitute the communication area? Sensationalist’s images, representations of violence add or decrease our potency of action? Why we use to adopt, in the consumption of images, unhappy passions? |
id |
PUC_RS-12_737105c9b699ac061824242f9b7efebd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8187 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Visibility politics as facts of affection: What ethics for visibility?Políticas de visibilidad como hechos de afección: ¿Qué ética para las visualidades?Políticas de visibilidade como fatos de afecção: Que ética para as visualidades?ImageconsumptionaffectionsMediationImagenConsumoAfectosMediaciónImagemConsumoAfecçãoMediaçãoThe article aims to analyze the relationship between image’s consumption and Spinoza’s theoretical framework, leading to the affections. Adopting an essayistic intonation, put in question the political dimension of Ethics, and also argues if an ethics is possible to analyses visibility. How we are affected by images, and how does we affect them? What is the nature of iconoclasts and idolaters passions and how they dialogue with the epistemic questions that constitute the communication area? Sensationalist’s images, representations of violence add or decrease our potency of action? Why we use to adopt, in the consumption of images, unhappy passions?El artículo relaciona el consumo de las imágenes a las teorías de la afección de Spinoza. Con una entonación ensayística, problematiza la dimensión política y pregunta si una ética es posible para las visualidades. ¿Cómo somos afectados y cómo, nosotros mismos, afecta las imágenes? ¿Cuál es la naturaleza de las pasiones iconoclastas e iconófilas y en qué medida dialogan con embates epistémicos fundadores del campo de la comunicación? Imágenes sensacionales, representaciones de la violencia aumentan o disminuyen nuestra potencia de actuar? ¿Por qué motivos alimentamos, en el consumo de las visualidades, pasiones infelices?O artigo relaciona o consumo das imagens às teorias da afecção de Spinoza. Assumindo entonação ensaística, problematiza a dimensão política e pergunta se uma Ética é possível para as visualidades. Como somos afetados e como, nós mesmos, afetamos as imagens? Qual a natureza das paixões iconoclastas e iconófilas e em que medida dialogam com embates epistêmicos fundadores do campo da comunicação? Imagens sensacionais, representações da violência aumentam ou diminuem nossa potência de agir? Por que motivos alimentamos, no consumo das visualidades, paixões infelizes?Editora da PUCRS - ediPUCRS2011-01-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/818710.15448/1980-3729.2010.3.8187Revista FAMECOS; Vol. 17 No. 3 (2010); 199-206Revista FAMECOS; Vol. 17 Núm. 3 (2010); 199-206Revista FAMECOS; v. 17 n. 3 (2010); 199-2061980-37291415-054910.15448/1980-3729.2010.3reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8187/5876Rocha, Rose de Meloinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-01-05T01:21:35Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8187Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2018-01-05T01:21:35Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Visibility politics as facts of affection: What ethics for visibility? Políticas de visibilidad como hechos de afección: ¿Qué ética para las visualidades? Políticas de visibilidade como fatos de afecção: Que ética para as visualidades? |
title |
Visibility politics as facts of affection: What ethics for visibility? |
spellingShingle |
Visibility politics as facts of affection: What ethics for visibility? Rocha, Rose de Melo Image consumption affections Mediation Imagen Consumo Afectos Mediación Imagem Consumo Afecção Mediação |
title_short |
Visibility politics as facts of affection: What ethics for visibility? |
title_full |
Visibility politics as facts of affection: What ethics for visibility? |
title_fullStr |
Visibility politics as facts of affection: What ethics for visibility? |
title_full_unstemmed |
Visibility politics as facts of affection: What ethics for visibility? |
title_sort |
Visibility politics as facts of affection: What ethics for visibility? |
author |
Rocha, Rose de Melo |
author_facet |
Rocha, Rose de Melo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rocha, Rose de Melo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Image consumption affections Mediation Imagen Consumo Afectos Mediación Imagem Consumo Afecção Mediação |
topic |
Image consumption affections Mediation Imagen Consumo Afectos Mediación Imagem Consumo Afecção Mediação |
description |
The article aims to analyze the relationship between image’s consumption and Spinoza’s theoretical framework, leading to the affections. Adopting an essayistic intonation, put in question the political dimension of Ethics, and also argues if an ethics is possible to analyses visibility. How we are affected by images, and how does we affect them? What is the nature of iconoclasts and idolaters passions and how they dialogue with the epistemic questions that constitute the communication area? Sensationalist’s images, representations of violence add or decrease our potency of action? Why we use to adopt, in the consumption of images, unhappy passions? |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-01-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8187 10.15448/1980-3729.2010.3.8187 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8187 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2010.3.8187 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8187/5876 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 17 No. 3 (2010); 199-206 Revista FAMECOS; Vol. 17 Núm. 3 (2010); 199-206 Revista FAMECOS; v. 17 n. 3 (2010); 199-206 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2010.3 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128661465497600 |