General Motors and environment
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2985 |
Resumo: | After accompanying the reception party for Governor Antonio Britto and the board of General Motors through the media, at the launch of the cornerstone of the company's future facilities in the city of Gravataí (RS), the question remains, which will be The environmental impact of the whole enterprise? Is this just another short-term government initiative with purely economic objectives or will the necessary environmental projects be carried out? Why is there not an Environmental Impact Assessment (EIA) and why has not society been adequately informed? Why was not all this discussed openly? |
id |
PUC_RS-12_8cdf6900cabb11c2a35710af210293cf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/2985 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
General Motors and environmentGeneral Motors e meio ambienteCommunicationcommunication theoriesagenda-settingCommunication TheoryComunicaçãoteorias da comunicaçãoagendamentoTeoria da comunicaçãoAfter accompanying the reception party for Governor Antonio Britto and the board of General Motors through the media, at the launch of the cornerstone of the company's future facilities in the city of Gravataí (RS), the question remains, which will be The environmental impact of the whole enterprise? Is this just another short-term government initiative with purely economic objectives or will the necessary environmental projects be carried out? Why is there not an Environmental Impact Assessment (EIA) and why has not society been adequately informed? Why was not all this discussed openly?Depois de acompanhar, através da mídia, a festa de recepção para o Governador Antonio Britto e para a diretoria da General Motors, no lançamento da pedra fundamental das futuras instalações da empresa, no município de Gravataí (RS), fica a pergunta, qual será o impacto ambiental de todo o empreendimento? Essa é apenas mais uma iniciativa governamental imediatista, com objetivos puramente econômicos ou serão realizados os projetos ambientais necessários? Por que não existe um Estudo de Impacto Ambiental (EIA) e por que a sociedade não foi devidamente esclarecida nesse sentido? Por que tudo isso não foi discutido abertamente?Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/298510.15448/1980-3729.1997.7.2985Revista FAMECOS; Vol. 4 No. 7 (1997); 67-73Revista FAMECOS; Vol. 4 Núm. 7 (1997); 67-73Revista FAMECOS; v. 4 n. 7 (1997); 67-731980-37291415-054910.15448/1980-3729.1997.7reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2985/2267V. da Silva, Maria Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-03T12:33:27Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/2985Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-03T12:33:27Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
General Motors and environment General Motors e meio ambiente |
title |
General Motors and environment |
spellingShingle |
General Motors and environment V. da Silva, Maria Cristina Communication communication theories agenda-setting Communication Theory Comunicação teorias da comunicação agendamento Teoria da comunicação |
title_short |
General Motors and environment |
title_full |
General Motors and environment |
title_fullStr |
General Motors and environment |
title_full_unstemmed |
General Motors and environment |
title_sort |
General Motors and environment |
author |
V. da Silva, Maria Cristina |
author_facet |
V. da Silva, Maria Cristina |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
V. da Silva, Maria Cristina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Communication communication theories agenda-setting Communication Theory Comunicação teorias da comunicação agendamento Teoria da comunicação |
topic |
Communication communication theories agenda-setting Communication Theory Comunicação teorias da comunicação agendamento Teoria da comunicação |
description |
After accompanying the reception party for Governor Antonio Britto and the board of General Motors through the media, at the launch of the cornerstone of the company's future facilities in the city of Gravataí (RS), the question remains, which will be The environmental impact of the whole enterprise? Is this just another short-term government initiative with purely economic objectives or will the necessary environmental projects be carried out? Why is there not an Environmental Impact Assessment (EIA) and why has not society been adequately informed? Why was not all this discussed openly? |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2985 10.15448/1980-3729.1997.7.2985 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2985 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.1997.7.2985 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2985/2267 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 4 No. 7 (1997); 67-73 Revista FAMECOS; Vol. 4 Núm. 7 (1997); 67-73 Revista FAMECOS; v. 4 n. 7 (1997); 67-73 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.1997.7 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128657723129856 |