General Motors and environment

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: V. da Silva, Maria Cristina
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2985
Resumo: After accompanying the reception party for Governor Antonio Britto and the board of General Motors through the media, at the launch of the cornerstone of the company's future facilities in the city of Gravataí (RS), the question remains, which will be The environmental impact of the whole enterprise? Is this just another short-term government initiative with purely economic objectives or will the necessary environmental projects be carried out? Why is there not an Environmental Impact Assessment (EIA) and why has not society been adequately informed? Why was not all this discussed openly?
id PUC_RS-12_8cdf6900cabb11c2a35710af210293cf
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/2985
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling General Motors and environmentGeneral Motors e meio ambienteCommunicationcommunication theoriesagenda-settingCommunication TheoryComunicaçãoteorias da comunicaçãoagendamentoTeoria da comunicaçãoAfter accompanying the reception party for Governor Antonio Britto and the board of General Motors through the media, at the launch of the cornerstone of the company's future facilities in the city of Gravataí (RS), the question remains, which will be The environmental impact of the whole enterprise? Is this just another short-term government initiative with purely economic objectives or will the necessary environmental projects be carried out? Why is there not an Environmental Impact Assessment (EIA) and why has not society been adequately informed? Why was not all this discussed openly?Depois de acompanhar, através da mídia, a festa de recepção para o Governador Antonio Britto e para a diretoria da General Motors, no lançamento da pedra fundamental das futuras instalações da empresa, no município de Gravataí (RS), fica a pergunta, qual será o impacto ambiental de todo o empreendimento? Essa é apenas mais uma iniciativa governamental imediatista, com objetivos puramente econômicos ou serão realizados os projetos ambientais necessários? Por que não existe um Estudo de Impacto Ambiental (EIA) e por que a sociedade não foi devidamente esclarecida nesse sentido? Por que tudo isso não foi discutido abertamente?Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/298510.15448/1980-3729.1997.7.2985Revista FAMECOS; Vol. 4 No. 7 (1997); 67-73Revista FAMECOS; Vol. 4 Núm. 7 (1997); 67-73Revista FAMECOS; v. 4 n. 7 (1997); 67-731980-37291415-054910.15448/1980-3729.1997.7reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2985/2267V. da Silva, Maria Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-03T12:33:27Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/2985Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-03T12:33:27Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv General Motors and environment
General Motors e meio ambiente
title General Motors and environment
spellingShingle General Motors and environment
V. da Silva, Maria Cristina
Communication
communication theories
agenda-setting
Communication Theory
Comunicação
teorias da comunicação
agendamento
Teoria da comunicação
title_short General Motors and environment
title_full General Motors and environment
title_fullStr General Motors and environment
title_full_unstemmed General Motors and environment
title_sort General Motors and environment
author V. da Silva, Maria Cristina
author_facet V. da Silva, Maria Cristina
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv V. da Silva, Maria Cristina
dc.subject.por.fl_str_mv Communication
communication theories
agenda-setting
Communication Theory
Comunicação
teorias da comunicação
agendamento
Teoria da comunicação
topic Communication
communication theories
agenda-setting
Communication Theory
Comunicação
teorias da comunicação
agendamento
Teoria da comunicação
description After accompanying the reception party for Governor Antonio Britto and the board of General Motors through the media, at the launch of the cornerstone of the company's future facilities in the city of Gravataí (RS), the question remains, which will be The environmental impact of the whole enterprise? Is this just another short-term government initiative with purely economic objectives or will the necessary environmental projects be carried out? Why is there not an Environmental Impact Assessment (EIA) and why has not society been adequately informed? Why was not all this discussed openly?
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-04-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2985
10.15448/1980-3729.1997.7.2985
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2985
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.1997.7.2985
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2985/2267
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 4 No. 7 (1997); 67-73
Revista FAMECOS; Vol. 4 Núm. 7 (1997); 67-73
Revista FAMECOS; v. 4 n. 7 (1997); 67-73
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.1997.7
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128657723129856