Identity and consumption in postmodernity: crisis and revolution in marketing
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3400 |
Resumo: | In this article, the author discusses a crisis of paradigms and a new market view of consumption. The way it consumes has changed, so at least, the postmodern doctrinators, the ones who decree the marketing crisis, point out. |
id |
PUC_RS-12_9c734530a7310fb1c258ead7f2f28d8b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3400 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Identity and consumption in postmodernity: crisis and revolution in marketingIdentidade e consumo na pós-modernidade: crise e revolução no marketingCommunicationconsumptionimageConsumption and imageComunicaçãoconsumoimagemConsumo e imagemIn this article, the author discusses a crisis of paradigms and a new market view of consumption. The way it consumes has changed, so at least, the postmodern doctrinators, the ones who decree the marketing crisis, point out.Neste artigo, o autor discute uma crise de paradigmas e uma nova visão mercadológica do consumo. A forma como consome mudou, assim, ao menos, sentenciam os doutrinadores pós-modernos, os mesmos que decretaram a crise do marketing.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/340010.15448/1980-3729.2006.31.3400Revista FAMECOS; Vol. 13 No. 31 (2006); 102-116Revista FAMECOS; Vol. 13 Núm. 31 (2006); 102-116Revista FAMECOS; v. 13 n. 31 (2006); 102-1161980-37291415-054910.15448/1980-3729.2006.31reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3400/2665Filho, Clóvis de BarrosLopes, FelipeCarrascoza, Joãoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-25T20:02:10Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3400Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-25T20:02:10Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Identity and consumption in postmodernity: crisis and revolution in marketing Identidade e consumo na pós-modernidade: crise e revolução no marketing |
title |
Identity and consumption in postmodernity: crisis and revolution in marketing |
spellingShingle |
Identity and consumption in postmodernity: crisis and revolution in marketing Filho, Clóvis de Barros Communication consumption image Consumption and image Comunicação consumo imagem Consumo e imagem |
title_short |
Identity and consumption in postmodernity: crisis and revolution in marketing |
title_full |
Identity and consumption in postmodernity: crisis and revolution in marketing |
title_fullStr |
Identity and consumption in postmodernity: crisis and revolution in marketing |
title_full_unstemmed |
Identity and consumption in postmodernity: crisis and revolution in marketing |
title_sort |
Identity and consumption in postmodernity: crisis and revolution in marketing |
author |
Filho, Clóvis de Barros |
author_facet |
Filho, Clóvis de Barros Lopes, Felipe Carrascoza, João |
author_role |
author |
author2 |
Lopes, Felipe Carrascoza, João |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Filho, Clóvis de Barros Lopes, Felipe Carrascoza, João |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Communication consumption image Consumption and image Comunicação consumo imagem Consumo e imagem |
topic |
Communication consumption image Consumption and image Comunicação consumo imagem Consumo e imagem |
description |
In this article, the author discusses a crisis of paradigms and a new market view of consumption. The way it consumes has changed, so at least, the postmodern doctrinators, the ones who decree the marketing crisis, point out. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3400 10.15448/1980-3729.2006.31.3400 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3400 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2006.31.3400 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3400/2665 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 13 No. 31 (2006); 102-116 Revista FAMECOS; Vol. 13 Núm. 31 (2006); 102-116 Revista FAMECOS; v. 13 n. 31 (2006); 102-116 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2006.31 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128659871662080 |