Some edifying notes and curious writings for the use by those who want to think the world as it is
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/9463 |
Resumo: | In this proposal for reflection, Maffesoli speaks of the work that goes beyond the author through which it is expressed. Here the claim of comprehensive approach, one that betrays, instead of reducing a pre-established system. The author deals with the presentation, below or beyond the representation of two assumptions that have been “dictated” by the force of things: a mystical conception of the social and emphasis about the data, which isthere before every human action. It also features two key impressions that permeate his work, the desire to be the surface and depth. In criticizing dogmatism and propose that the words become words to conduct a proper relationship with alterity, Maffesoli brings text for meditation of, he said, some “happy few” who wants to think about the world as it is. |
id |
PUC_RS-12_9f83c2b4ed71b10292766e0cfa24794b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/9463 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Some edifying notes and curious writings for the use by those who want to think the world as it isAlgunas notas edificantes y curiosas para el uso de aquellos que quieren pensar el mundo tal como él esAlgumas notas edificantes e curiosas escritas para o uso daqueles que querem pensar o mundo tal como ele éComprehensive approachrepresentationhappy fewImaginaryEnfoque comprensivoRepresentaciónhappyfewImaginarioAbordagem compreensivarepresentaçãohappyfew.ImaginárioIn this proposal for reflection, Maffesoli speaks of the work that goes beyond the author through which it is expressed. Here the claim of comprehensive approach, one that betrays, instead of reducing a pre-established system. The author deals with the presentation, below or beyond the representation of two assumptions that have been “dictated” by the force of things: a mystical conception of the social and emphasis about the data, which isthere before every human action. It also features two key impressions that permeate his work, the desire to be the surface and depth. In criticizing dogmatism and propose that the words become words to conduct a proper relationship with alterity, Maffesoli brings text for meditation of, he said, some “happy few” who wants to think about the world as it is.En esta propuesta de reflexión, Maffesoli habla de la obra que sobrepasa al autor a través del cual ella se expresa. Es la pretensión del enfoque comprensivo, el que deja ser, en lugar de reducir a un sistema preestablecido. El autor trata de la presentación, por debajo o por encima de la representación, de dos supuestos que le fueron "dictados" por la fuerza de las cosas: una concepción mística de lo social y el énfasis sobre el "dato", que está allá antes de toda acción humana. También presenta dos impresiones esenciales que permean su obra, el deseo de ser y la profundidad de la superficie. Al criticar el dogmatismo y proponer que las palabras se convierten en charlas para conducir a una relación apropiada con la alteridad, Maffesoli trae un texto para la meditación de, según él, algunos "happyfew" que quieren pensar el mundo tal como es.Nesta proposta de reflexão, Maffesoli fala da obra que ultrapassa o autor através do qual ela se exprime. Eis a pretensão da abordagem compreensiva, aquela que deixa ser, ao invés de reduzir a um sistema pré-estabelecido. O autor trata da apresentação, aquém ou além da representação, de dois pressupostos que lhe foram “ditados” pela força das coisas: uma concepção mística do social e a ênfase sobre o “dado”, que está lá antes de toda ação humana. Também apresenta duas impressões essenciais que permeiam sua obra, o desejo de ser e a profundidade da superfície. Ao criticar o dogmatismo e propor que as palavras se tornem falas para conduzir a uma relação apropriada com a alteridade, Maffesoli traz um texto para meditação de, segundo ele, alguns “happyfew” que querem pensar o mundo tal como ele é.Editora da PUCRS - ediPUCRS2011-08-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/946310.15448/1980-3729.2011.2.9463Revista FAMECOS; Vol. 18 No. 2 (2011): Comunicação e cultura Maffesoli: o encantamento do mundo; 312-326Revista FAMECOS; Vol. 18 Núm. 2 (2011): Comunicação e cultura Maffesoli: o encantamento do mundo; 312-326Revista FAMECOS; v. 18 n. 2 (2011): Comunicação e cultura Maffesoli: o encantamento do mundo; 312-3261980-37291415-054910.15448/1980-3729.2011.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/9463/6556Maffesoli, Michelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-11-16T18:51:43Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/9463Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-11-16T18:51:43Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Some edifying notes and curious writings for the use by those who want to think the world as it is Algunas notas edificantes y curiosas para el uso de aquellos que quieren pensar el mundo tal como él es Algumas notas edificantes e curiosas escritas para o uso daqueles que querem pensar o mundo tal como ele é |
title |
Some edifying notes and curious writings for the use by those who want to think the world as it is |
spellingShingle |
Some edifying notes and curious writings for the use by those who want to think the world as it is Maffesoli, Michel Comprehensive approach representation happy few Imaginary Enfoque comprensivo Representación happyfew Imaginario Abordagem compreensiva representação happyfew. Imaginário |
title_short |
Some edifying notes and curious writings for the use by those who want to think the world as it is |
title_full |
Some edifying notes and curious writings for the use by those who want to think the world as it is |
title_fullStr |
Some edifying notes and curious writings for the use by those who want to think the world as it is |
title_full_unstemmed |
Some edifying notes and curious writings for the use by those who want to think the world as it is |
title_sort |
Some edifying notes and curious writings for the use by those who want to think the world as it is |
author |
Maffesoli, Michel |
author_facet |
Maffesoli, Michel |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Maffesoli, Michel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comprehensive approach representation happy few Imaginary Enfoque comprensivo Representación happyfew Imaginario Abordagem compreensiva representação happyfew. Imaginário |
topic |
Comprehensive approach representation happy few Imaginary Enfoque comprensivo Representación happyfew Imaginario Abordagem compreensiva representação happyfew. Imaginário |
description |
In this proposal for reflection, Maffesoli speaks of the work that goes beyond the author through which it is expressed. Here the claim of comprehensive approach, one that betrays, instead of reducing a pre-established system. The author deals with the presentation, below or beyond the representation of two assumptions that have been “dictated” by the force of things: a mystical conception of the social and emphasis about the data, which isthere before every human action. It also features two key impressions that permeate his work, the desire to be the surface and depth. In criticizing dogmatism and propose that the words become words to conduct a proper relationship with alterity, Maffesoli brings text for meditation of, he said, some “happy few” who wants to think about the world as it is. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-08-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/9463 10.15448/1980-3729.2011.2.9463 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/9463 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2011.2.9463 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/9463/6556 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 18 No. 2 (2011): Comunicação e cultura Maffesoli: o encantamento do mundo; 312-326 Revista FAMECOS; Vol. 18 Núm. 2 (2011): Comunicação e cultura Maffesoli: o encantamento do mundo; 312-326 Revista FAMECOS; v. 18 n. 2 (2011): Comunicação e cultura Maffesoli: o encantamento do mundo; 312-326 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2011.2 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128661552529408 |