On addressing materialization of multiple screens experience as a tendency using a conceptual operator
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/41733 |
Resumo: | The audience usage of multiple devices connected to the Internet while watching TV is a global phenomenon. Such reconfigured TV experience has motivated advertisers to argue that it tends to occur a reduction in TV shows’ sponsorship in audience sell business model scenario (due to a viewers’ distraction). Additionally, broadcasters affirm that they have faced a dilemma related to the definition of which technical alternative it would be appropriated to use to enable a relative control during the materialization of such experience by audience. In this paper it is presented the possibility of defining a conceptual operator so that such materialization gets addressed as a tendency. |
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On addressing materialization of multiple screens experience as a tendency using a conceptual operatorSobre la necesidad de abordar la materialización de la experiencia de múltiples pantallas como tendenciaDa necessidade de um operador conceitual para analisar a experiência de múltiplas telas enquanto tendênciaMultiple screens experiencePeircean conception of teleologyCultural formsExperiencia de múltiples pantallasConcepción peirceana de la teleologíaFormas culturalesExperiência de múltiplas telasConcepção peirceana de teleologiaFormas culturaisThe audience usage of multiple devices connected to the Internet while watching TV is a global phenomenon. Such reconfigured TV experience has motivated advertisers to argue that it tends to occur a reduction in TV shows’ sponsorship in audience sell business model scenario (due to a viewers’ distraction). Additionally, broadcasters affirm that they have faced a dilemma related to the definition of which technical alternative it would be appropriated to use to enable a relative control during the materialization of such experience by audience. In this paper it is presented the possibility of defining a conceptual operator so that such materialization gets addressed as a tendency.El uso por parte de la audiencia de múltiples dispositivos conectados a Internet mientras ve la tele es un fenómeno global. La experiencia de TV reconfigurada ha motivado a los anunciantes argumentaren la posibilidad de una reducción del patrocinio cuando es usado el modelo comercial de venta de audiencia (debido a la distracción de los televidentes). Además, los radiodifusores mencionan la existencia de un dilema relacionado con la definición de la alternativa técnica apropiada para permitir que la audiencia materialice su experiencia. Aquí se presenta la posibilidad de definir un operador conceptual para los radiodifusores abordaren la materialización de la experiencia como tendencia.O uso pela audiência de múltiplos dispositivos conectados à Internet enquanto assistindo TV é um fenômeno global. Associada a esta experiência reconfigurada de TV, os anunciantes têm apontado o risco de redução de patrocínios quando utilizado o modelo de negócios de venda de audiências (devido à distração do público), e as emissoras têm mencionado viver um dilema para definir a alternativa a adotar para habilitar um controle relativo da materialização da experiência de TV reconfigurada pela audiência. No artigo é apresentada a possibilidade de definir um operador conceitual para equacionar o cenário, abordando a materialização daquela experiência enquanto tendência.Editora da PUCRS - ediPUCRS2022-11-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4173310.15448/1980-3729.2022.1.41733Revista FAMECOS; Vol. 29 No. 1 (2022): Single Volume; e41733Revista FAMECOS; Vol. 29 Núm. 1 (2022): Volumen único; e41733Revista FAMECOS; v. 29 n. 1 (2022): Volume Único; e417331980-37291415-054910.15448/1980-3729.2022.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/41733/27770Copyright (c) 2022 Revista FAMECOShttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMarquioni, Carlos Eduardo2023-01-06T12:36:37Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/41733Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2023-01-06T12:36:37Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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