Cable TV and communication segmentation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Andrelo, Roseane
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3207
Resumo: The paper discusses the increasingly segmentation of cable tv channels, trying to show how the audiences position themselves in relation to that development. In order to do that a qualitative research was performed with two different publics: adults and children/teenagers.
id PUC_RS-12_b19a865b0788bd51a810737446922bb8
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3207
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling Cable TV and communication segmentationTV a cabo e a segmentação da informaçãoSegmentationCable TVAudienceMediaSegmentaçãoTV a caboAudiênciaMídiaThe paper discusses the increasingly segmentation of cable tv channels, trying to show how the audiences position themselves in relation to that development. In order to do that a qualitative research was performed with two different publics: adults and children/teenagers.O presente trabalho discute o aumento da segmentação na televisão a partir da tecnologia do cabo e mostra como a audiência tem se posicionado frente ao grande número de canais disponíveis. Para isso, foi realizada uma pesquisa qualitativa – através da técnica de grupo focal – com dois públicos distintos: de adultos e de crianças e adolescentes.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/320710.15448/1980-3729.2003.20.3207Revista FAMECOS; Vol. 10 No. 20 (2003); 88-97Revista FAMECOS; Vol. 10 Núm. 20 (2003); 88-97Revista FAMECOS; v. 10 n. 20 (2003); 88-971980-37291415-054910.15448/1980-3729.2003.20reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3207/2472Andrelo, Roseaneinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-02T02:06:41Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3207Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-02T02:06:41Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Cable TV and communication segmentation
TV a cabo e a segmentação da informação
title Cable TV and communication segmentation
spellingShingle Cable TV and communication segmentation
Andrelo, Roseane
Segmentation
Cable TV
Audience
Media
Segmentação
TV a cabo
Audiência
Mídia
title_short Cable TV and communication segmentation
title_full Cable TV and communication segmentation
title_fullStr Cable TV and communication segmentation
title_full_unstemmed Cable TV and communication segmentation
title_sort Cable TV and communication segmentation
author Andrelo, Roseane
author_facet Andrelo, Roseane
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Andrelo, Roseane
dc.subject.por.fl_str_mv Segmentation
Cable TV
Audience
Media
Segmentação
TV a cabo
Audiência
Mídia
topic Segmentation
Cable TV
Audience
Media
Segmentação
TV a cabo
Audiência
Mídia
description The paper discusses the increasingly segmentation of cable tv channels, trying to show how the audiences position themselves in relation to that development. In order to do that a qualitative research was performed with two different publics: adults and children/teenagers.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-04-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3207
10.15448/1980-3729.2003.20.3207
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3207
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2003.20.3207
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3207/2472
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 10 No. 20 (2003); 88-97
Revista FAMECOS; Vol. 10 Núm. 20 (2003); 88-97
Revista FAMECOS; v. 10 n. 20 (2003); 88-97
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2003.20
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128659219447808