Cable TV and communication segmentation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3207 |
Resumo: | The paper discusses the increasingly segmentation of cable tv channels, trying to show how the audiences position themselves in relation to that development. In order to do that a qualitative research was performed with two different publics: adults and children/teenagers. |
id |
PUC_RS-12_b19a865b0788bd51a810737446922bb8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3207 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Cable TV and communication segmentationTV a cabo e a segmentação da informaçãoSegmentationCable TVAudienceMediaSegmentaçãoTV a caboAudiênciaMídiaThe paper discusses the increasingly segmentation of cable tv channels, trying to show how the audiences position themselves in relation to that development. In order to do that a qualitative research was performed with two different publics: adults and children/teenagers.O presente trabalho discute o aumento da segmentação na televisão a partir da tecnologia do cabo e mostra como a audiência tem se posicionado frente ao grande número de canais disponíveis. Para isso, foi realizada uma pesquisa qualitativa – através da técnica de grupo focal – com dois públicos distintos: de adultos e de crianças e adolescentes.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/320710.15448/1980-3729.2003.20.3207Revista FAMECOS; Vol. 10 No. 20 (2003); 88-97Revista FAMECOS; Vol. 10 Núm. 20 (2003); 88-97Revista FAMECOS; v. 10 n. 20 (2003); 88-971980-37291415-054910.15448/1980-3729.2003.20reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3207/2472Andrelo, Roseaneinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-02T02:06:41Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3207Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-02T02:06:41Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Cable TV and communication segmentation TV a cabo e a segmentação da informação |
title |
Cable TV and communication segmentation |
spellingShingle |
Cable TV and communication segmentation Andrelo, Roseane Segmentation Cable TV Audience Media Segmentação TV a cabo Audiência Mídia |
title_short |
Cable TV and communication segmentation |
title_full |
Cable TV and communication segmentation |
title_fullStr |
Cable TV and communication segmentation |
title_full_unstemmed |
Cable TV and communication segmentation |
title_sort |
Cable TV and communication segmentation |
author |
Andrelo, Roseane |
author_facet |
Andrelo, Roseane |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Andrelo, Roseane |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Segmentation Cable TV Audience Media Segmentação TV a cabo Audiência Mídia |
topic |
Segmentation Cable TV Audience Media Segmentação TV a cabo Audiência Mídia |
description |
The paper discusses the increasingly segmentation of cable tv channels, trying to show how the audiences position themselves in relation to that development. In order to do that a qualitative research was performed with two different publics: adults and children/teenagers. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3207 10.15448/1980-3729.2003.20.3207 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3207 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2003.20.3207 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3207/2472 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 10 No. 20 (2003); 88-97 Revista FAMECOS; Vol. 10 Núm. 20 (2003); 88-97 Revista FAMECOS; v. 10 n. 20 (2003); 88-97 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2003.20 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128659219447808 |