Symmetries, repetitions and variations – Mozart's C-minor Mass in A man escaped by Robert Bresson
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/14279 |
Resumo: | In the films of the french director Robert Bresson, especially in those from the intermediary phase of his career, preexistent classical music was commonly utilized and the distribution of these musical parts in the film guard analogies with the original piece. In A man escaped (1956), choral and instrumental parts from the Kyrie of Mozart´s C-minor Mass are symmetrically distributed in the film, what recalls the very symmetry of Mozart´s Classicism. The music also symbolizes the way of the main character, a prisoner during the Second World War, who has to pass from solitude to communication with the others in order to escape. |
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Symmetries, repetitions and variations – Mozart's C-minor Mass in A man escaped by Robert BressonSimetrias, repeticiones y variaciones - la Misa en do menor de Mozart en Un condenado a la muerte escapó, de Robert BressonSimetrias, repetições e variações - a Missa em dó menor de Mozart em Um condenado à morte escapou, de Robert BressonRobert BressonCinemaMusicCinemaRobert BressonCineMúsicaCineRobert BressonCinemaMúsicaCinemaIn the films of the french director Robert Bresson, especially in those from the intermediary phase of his career, preexistent classical music was commonly utilized and the distribution of these musical parts in the film guard analogies with the original piece. In A man escaped (1956), choral and instrumental parts from the Kyrie of Mozart´s C-minor Mass are symmetrically distributed in the film, what recalls the very symmetry of Mozart´s Classicism. The music also symbolizes the way of the main character, a prisoner during the Second World War, who has to pass from solitude to communication with the others in order to escape.En las películas del director francés Robert Bresson, especialmente en aquellos de la fase intermedia de su carrera, fue común el uso de música preexistente del repertorio clásico. La distribución de tales fragmentos musicales en la película tiene analogías con la pieza de origen. En un condenado a muerte escapó (1956), partes instrumentales y corales oriundas del Kyrie de la Misa en do menor de Mozart se distribuyen simétricamente a lo largo de la película, evocando la simetría del propio clásicoismo de Mozart. La música también simboliza el camino del protagonista, un prisionero durante la Segunda Guerra Mundial, que debe pasar de la soledad a la comunicación con los demás para poder escapar.Nos filmes do diretor francês Robert Bresson, especialmente naqueles da fase intermediária de sua carreira, foi comum o uso de música pré-existente do repertório clássico, e a distribuição de tais trechos musicais no filme possui analogias com a peça de origem. Em Um condenado à morte escapou (1956), partes instrumentais e corais oriundas do Kyrie da Missa em dó menor de Mozart estão distribuídas simetricamente ao longo do filme, evocando a simetria do próprio Classicismo de Mozart. A música também simboliza o caminho do protagonista, um prisioneiro durante a Segunda Guerra Mundial, que deve passar da solidão para a comunicação com os outros a fim de conseguir escapar.Editora da PUCRS - ediPUCRS2014-06-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1427910.15448/1980-3729.2014.1.14279Revista FAMECOS; Vol. 21 No. 1 (2014); 329-351Revista FAMECOS; Vol. 21 Núm. 1 (2014); 329-351Revista FAMECOS; v. 21 n. 1 (2014); 329-3511980-37291415-054910.15448/1980-3729.2014.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/14279/11337Amorim Melo Alvim, Luíza Beatrizinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-06-25T16:33:41Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/14279Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-06-25T16:33:41Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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