Strike media coverage on Facebook: reader’s engagement on the Gazeta do Povo’s fanpage
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/22334 |
Resumo: | This article examines how the news about the strike of Paraná teachers, posted on the page of the newspaper Gazeta do Povo on Facebook, generated feedback from users who had access to the content. The aim is to identify, through a case study, if the theme “strike” was able to mobilize readers and promote greater interaction than other posts. The hypothesis is that the news concerning the subject generated greater engagement with readers, diverging from the usual behavior of the same in relation to the content published daily in the vehicle’s Facebook page. The analysis is based on posts (n = 1691) made in the Gazeta do Povo fanpage during the period from April 15th to June 26th, 2015, which includes the second phase of the strike that took place in Paraná and the confrontation between strikers and police on April 29th. The results indicate that the theme strike generates greater online engagement than others. |
id |
PUC_RS-12_bd238e20f663d75c07f91fd7337b8181 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/22334 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Strike media coverage on Facebook: reader’s engagement on the Gazeta do Povo’s fanpageCobertura de la huelga paranaense en Facebook: el compromiso de los lectores en la página de la Gazeta do PovoCobertura da greve paranaense no Facebook: engajamento dos leitores na página da Gazeta do PovoSocial NetworksCommunicationFacebookSocial NetworksRedes sociales digitalesFacebookPeriodismoPeriodismoRedes sociais digitaisFacebookJornalismoJornalismoThis article examines how the news about the strike of Paraná teachers, posted on the page of the newspaper Gazeta do Povo on Facebook, generated feedback from users who had access to the content. The aim is to identify, through a case study, if the theme “strike” was able to mobilize readers and promote greater interaction than other posts. The hypothesis is that the news concerning the subject generated greater engagement with readers, diverging from the usual behavior of the same in relation to the content published daily in the vehicle’s Facebook page. The analysis is based on posts (n = 1691) made in the Gazeta do Povo fanpage during the period from April 15th to June 26th, 2015, which includes the second phase of the strike that took place in Paraná and the confrontation between strikers and police on April 29th. The results indicate that the theme strike generates greater online engagement than others.Este artículo analiza cómo las noticias sobre la huelga de los profesores de Paraná, publicadas en la página del periódico Gazeta do Povo en Facebook, generan feedback entre los seguidores. El objetivo es identificar, por medio de un estudio de caso, si el tema “huelga” fue capaz de movilizar a los lectores y promover mayor interacción que las demás publicaciones. La hipótesis es que las noticias referidas a este asunto específico generan mayor compromiso entre los lectores, generando divergencia frente al comportamiento usual de los mismos con relación al contenido general publicado cotidianamente en la página del vehículo en Facebook. El análisis es hecho teniendo como base las publicaciones (1.691) hechas en la página de la Gazeta do Povo y las diferentes formas de compromiso proporcionadas por las redes sociales digitales durante el período del 15 de abril al 26 de junio de 2015, que engloba la segunda fase de la paralización que ocurrió en Paraná.Este artigo analisa como as notícias sobre a greve dos professores do Paraná, postadas na página do jornal Gazeta do Povo no Facebook, geraram feedback entre os seguidores. O objetivo é identificar, por meio de um estudo de caso, se o tema “greve” foi capaz de mobilizar os leitores e promover maior interação do que nas demais postagens. A hipótese é de que notícias referentes ao assunto em específico geraram maior engajamento entre os leitores, divergindo do comportamento usual dos mesmos em relação ao conteúdo geral publicado cotidianamente na página do veículo no Facebook. A análise é feita tendo como base as postagens (n=1691) feitas na página da Gazeta do Povo e as diferentes formas de engajamento proporcionadas pelas redes sociais digitais durante o período de 15 de abril e 26 de junho de 2015, que engloba a segunda fase da paralisação que ocorreu no Paraná.Editora da PUCRS - ediPUCRS2016-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2233410.15448/1980-3729.2016.2.22334Revista FAMECOS; Vol. 23 No. 2 (2016); ID22334Revista FAMECOS; Vol. 23 Núm. 2 (2016); ID22334Revista FAMECOS; v. 23 n. 2 (2016); ID223341980-37291415-054910.15448/1980-3729.2016.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/22334/14179Copyright (c) 2016 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessMassuchin, Michele GoulartTavares, Camilla Quesada2017-06-01T19:03:37Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/22334Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-06-01T19:03:37Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Strike media coverage on Facebook: reader’s engagement on the Gazeta do Povo’s fanpage Cobertura de la huelga paranaense en Facebook: el compromiso de los lectores en la página de la Gazeta do Povo Cobertura da greve paranaense no Facebook: engajamento dos leitores na página da Gazeta do Povo |
title |
Strike media coverage on Facebook: reader’s engagement on the Gazeta do Povo’s fanpage |
spellingShingle |
Strike media coverage on Facebook: reader’s engagement on the Gazeta do Povo’s fanpage Massuchin, Michele Goulart Social Networks Communication Social Networks Redes sociales digitales Periodismo Periodismo Redes sociais digitais Jornalismo Jornalismo |
title_short |
Strike media coverage on Facebook: reader’s engagement on the Gazeta do Povo’s fanpage |
title_full |
Strike media coverage on Facebook: reader’s engagement on the Gazeta do Povo’s fanpage |
title_fullStr |
Strike media coverage on Facebook: reader’s engagement on the Gazeta do Povo’s fanpage |
title_full_unstemmed |
Strike media coverage on Facebook: reader’s engagement on the Gazeta do Povo’s fanpage |
title_sort |
Strike media coverage on Facebook: reader’s engagement on the Gazeta do Povo’s fanpage |
author |
Massuchin, Michele Goulart |
author_facet |
Massuchin, Michele Goulart Tavares, Camilla Quesada |
author_role |
author |
author2 |
Tavares, Camilla Quesada |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Massuchin, Michele Goulart Tavares, Camilla Quesada |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Social Networks Communication Social Networks Redes sociales digitales Periodismo Periodismo Redes sociais digitais Jornalismo Jornalismo |
topic |
Social Networks Communication Social Networks Redes sociales digitales Periodismo Periodismo Redes sociais digitais Jornalismo Jornalismo |
description |
This article examines how the news about the strike of Paraná teachers, posted on the page of the newspaper Gazeta do Povo on Facebook, generated feedback from users who had access to the content. The aim is to identify, through a case study, if the theme “strike” was able to mobilize readers and promote greater interaction than other posts. The hypothesis is that the news concerning the subject generated greater engagement with readers, diverging from the usual behavior of the same in relation to the content published daily in the vehicle’s Facebook page. The analysis is based on posts (n = 1691) made in the Gazeta do Povo fanpage during the period from April 15th to June 26th, 2015, which includes the second phase of the strike that took place in Paraná and the confrontation between strikers and police on April 29th. The results indicate that the theme strike generates greater online engagement than others. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-03-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/22334 10.15448/1980-3729.2016.2.22334 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/22334 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2016.2.22334 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/22334/14179 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista FAMECOS info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista FAMECOS |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 23 No. 2 (2016); ID22334 Revista FAMECOS; Vol. 23 Núm. 2 (2016); ID22334 Revista FAMECOS; v. 23 n. 2 (2016); ID22334 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2016.2 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128663057235968 |