The consumer between mediations and mediaization
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/32066 |
Resumo: | The article discusses possibilities of comprehension of the consumer in the context of communication and consumption studies, from the theoretical relationship between the approaches of cultural consumption mediations and their mediatization processes. The text points out the different forms of perception of the subject consumer in Latin American perspective of cultural mediation and the European Nordic concept of mediatization. The combination of these theoretical approaches seeks to strengthen the idea of theoretical and methodological complementarity possible to understand the place of the subject consumer in communication and consumption studies and its dimensions mediatized by interaction processes, materialized in logic of participation, engagement, traffic and creation, given on the links senses established between brands and consumers. This paper tries to show this theoretical framework within e Latin American thinking on communication and consumption studies. |
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The consumer between mediations and mediaizationEl consumidor entre mediaciones y mediatizatiónO consumidor entre mediações e midiatizaçãoConsumer. Mediations. Mediatization.Consumidor. Mediaciones. Mediatización.Consumidor. Mediações. Midiatização.Comunicação e ConsumoThe article discusses possibilities of comprehension of the consumer in the context of communication and consumption studies, from the theoretical relationship between the approaches of cultural consumption mediations and their mediatization processes. The text points out the different forms of perception of the subject consumer in Latin American perspective of cultural mediation and the European Nordic concept of mediatization. The combination of these theoretical approaches seeks to strengthen the idea of theoretical and methodological complementarity possible to understand the place of the subject consumer in communication and consumption studies and its dimensions mediatized by interaction processes, materialized in logic of participation, engagement, traffic and creation, given on the links senses established between brands and consumers. This paper tries to show this theoretical framework within e Latin American thinking on communication and consumption studies.El articulo discute las posibilidades de comprehensión del consumidor em el contexto de los estudios de comunicación y consumo, à partir de la articulación teórica entre las perspectivas de las mediaciones culturales del consumo y sus procesos de mediatización. El texto apunta las distintas formas de percepción sobre el sujecto consumidor em la perspectiva latinoamericana de las mediaciones culturales e del concepto nórdico europeu de mediatización. La combinación entre estas dos perspectivas teóricas busca dar fuerzas à la ideia de complementaridade teórico-metodológica posíble para entender el lugar del sujecto consumidor em los estudios de comunicación y consumo en sus dimensiones mediatizadas por los procesos de interacción, materializados en lógicas de la participación, del engajamiento, de la circulación y de la creación, donados em los vínculos constituídos entre las marcas y los consumidores. El trabajo ententa contribuir para ubicar este tipo de discusión teórica en el no ambito del pensamiento latinoamericano de los estudios de comunicación y consumo.O artigo discute as possibilidades de compreensão do consumidor no âmbito dos estudos de comunicação e consumo, a partir da articulação teórica entre as abordagens das mediações culturais do consumo e seus processos de midiatização. O texto aponta as distintas formas de percepção sobre o sujeito consumidor na perspectiva latino-americana das mediações culturais e do conceito nórdico europeu de midiatização. A combinação entre estas abordagens teóricas busca fortalecer a ideia de complementaridade teórico-metodológica possível para entender o lugar do sujeito consumidor nos estudos de comunicação e consumo em suas dimensões midiatizadas pelos processos de interação, materializados em lógicas da participação, do engajamento, da circulação e da criação, dados nos vínculos constituídos entre marcas e consumidores. O trabalho tenta contribuir para situar este tipo de enquadramento teórico no âmbito do pensamento latino-americano dos estudos de comunicação e consumo.Editora da PUCRS - ediPUCRS2019-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3206610.15448/1980-3729.2019.2.32066Revista FAMECOS; Vol. 26 No. 2 (2019); e32066Revista FAMECOS; Vol. 26 Núm. 2 (2019); e32066Revista FAMECOS; v. 26 n. 2 (2019); e320661980-37291415-054910.15448/1980-3729.2019.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/32066/19273Copyright (c) 2019 Revista FAMECOShttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTrindade, EneusRodrigues, Maria Clotilde Perez2021-08-04T19:55:09Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/32066Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2021-08-04T19:55:09Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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