Distribution and financing of contemporary commercial comedies in Brazil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/44451 |
Resumo: | The commercial success of franchises such as Minha Mãe é uma Peça (2013-2019) and De Pernas Pro Ar (2010-2019) show that the popularity of Brazilian comedies continues to rise. In addition to the cultural and artistic appeal that these comedies have with the public, the financing and distribution models of these productions have proven to be equally important to their success. As this article argues, public funding from the Fundo Setorial do Audiovisual, the increasing presence of private investment, and the development of a domestic distribution network through Downtown and Paris Filmes have been fundamental for these comedies to reach movie theaters and break new box office records. |
id |
PUC_RS-12_c39ec602884f803916ba178b8164283b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/44451 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Distribution and financing of contemporary commercial comedies in BrazilDistribución y financiamiento en el circuito comercial de comedias brasileñas contemporáneasDistribuição e financiamento no circuito comercial de comédias brasileiras contemporâneascomediesdistribution financingbrazilian cinema.Comediasdistribuciónfinanciamiento cine brasileño.comédiasdistribuiçãofinanciamentocinema brasileiro.The commercial success of franchises such as Minha Mãe é uma Peça (2013-2019) and De Pernas Pro Ar (2010-2019) show that the popularity of Brazilian comedies continues to rise. In addition to the cultural and artistic appeal that these comedies have with the public, the financing and distribution models of these productions have proven to be equally important to their success. As this article argues, public funding from the Fundo Setorial do Audiovisual, the increasing presence of private investment, and the development of a domestic distribution network through Downtown and Paris Filmes have been fundamental for these comedies to reach movie theaters and break new box office records.El éxito comercial de franquicias como Minha mãe é uma peça (2013-2019) y De pernas pro ar (2010-2019) demuestra que la popularidad de las comedias brasileñas sigue aumentando. Además del atractivo cultural y artístico que estas comedias tienen entre el público, los modelos de financiación y distribución de estas producciones han demostrado ser igualmente importantes para su éxito. Este artículo explica como la financiación pública del Fundo Setorial do Audiovisual, la creciente presencia de inversión privada y el desarrollo de una red de distribución nacional a través de las distribuidoras Downtown y Paris Filmes han sido fundamentales para que estas comedias lleguen a las salas de cine y puedan batir récords de taquilla.O sucesso comercial de franquias como Minha mãe é uma peça (2013-2019) e De pernas pro ar (2010-2019) mostram que a popularidade das comédias brasileiras continua em alta. Além do apelo cultural e artístico que essas comédias têm com o público, os modelos de financiamento e de distribuição dessas produções têm sido igualmente importantes para o seu sucesso. Como este artigo argumenta, o financiamento público do Fundo Setorial do Audiovisual, a presença cada vez maior de investimentos privados e o desenvolvimento de uma rede doméstica de distribuição através das distribuidoras Downtown e Paris Filmes têm sido fundamentais para que essas comédias cheguem às salas de cinema e quebrem recordes de bilheteria. Editora da PUCRS - ediPUCRS2024-03-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4445110.15448/1980-3729.2024.1.44451Revista FAMECOS; Vol. 31 No. 1 (2024): Single Volume - Continuous flow; e44451Revista FAMECOS; Vol. 31 Núm. 1 (2024): Volumen Único - Flujo continuo; e44451Revista FAMECOS; v. 31 n. 1 (2024): Volume único - Fluxo contínuo; e444511980-37291415-0549reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/44451/28478Copyright (c) 2024 Revista FAMECOShttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPalermo, Raphael2024-04-09T14:35:35Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/44451Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2024-04-09T14:35:35Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Distribution and financing of contemporary commercial comedies in Brazil Distribución y financiamiento en el circuito comercial de comedias brasileñas contemporáneas Distribuição e financiamento no circuito comercial de comédias brasileiras contemporâneas |
title |
Distribution and financing of contemporary commercial comedies in Brazil |
spellingShingle |
Distribution and financing of contemporary commercial comedies in Brazil Palermo, Raphael comedies distribution financing brazilian cinema. Comedias distribución financiamiento cine brasileño. comédias distribuição financiamento cinema brasileiro. |
title_short |
Distribution and financing of contemporary commercial comedies in Brazil |
title_full |
Distribution and financing of contemporary commercial comedies in Brazil |
title_fullStr |
Distribution and financing of contemporary commercial comedies in Brazil |
title_full_unstemmed |
Distribution and financing of contemporary commercial comedies in Brazil |
title_sort |
Distribution and financing of contemporary commercial comedies in Brazil |
author |
Palermo, Raphael |
author_facet |
Palermo, Raphael |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Palermo, Raphael |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comedies distribution financing brazilian cinema. Comedias distribución financiamiento cine brasileño. comédias distribuição financiamento cinema brasileiro. |
topic |
comedies distribution financing brazilian cinema. Comedias distribución financiamiento cine brasileño. comédias distribuição financiamento cinema brasileiro. |
description |
The commercial success of franchises such as Minha Mãe é uma Peça (2013-2019) and De Pernas Pro Ar (2010-2019) show that the popularity of Brazilian comedies continues to rise. In addition to the cultural and artistic appeal that these comedies have with the public, the financing and distribution models of these productions have proven to be equally important to their success. As this article argues, public funding from the Fundo Setorial do Audiovisual, the increasing presence of private investment, and the development of a domestic distribution network through Downtown and Paris Filmes have been fundamental for these comedies to reach movie theaters and break new box office records. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-03-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/44451 10.15448/1980-3729.2024.1.44451 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/44451 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2024.1.44451 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/44451/28478 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2024 Revista FAMECOS http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2024 Revista FAMECOS http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 31 No. 1 (2024): Single Volume - Continuous flow; e44451 Revista FAMECOS; Vol. 31 Núm. 1 (2024): Volumen Único - Flujo continuo; e44451 Revista FAMECOS; v. 31 n. 1 (2024): Volume único - Fluxo contínuo; e44451 1980-3729 1415-0549 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128657343545344 |