The role of digital television systems In the knowledge economy
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
DOI: | 10.15448/1980-3729.2010.1.6878 |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/6878 |
Resumo: | This paper analyzes the characteristics of knowledge, as factor of economic production, in relation to culture and communication disseminated by information and communication technologies. The constant changes within society, of the system and the logic of capitalist production, from the increased technology, became the knowledge, a key piece in the “new economy”. Considered as the main force of production, knowledge is embedded in this logic, creating a cycle similar to the production of goods. Based on the assumption that knowledge is a force divided into stages of production, this paper will focus the stage of dissemination of knowledge, with emphasis on models of digital TV. |
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The role of digital television systems In the knowledge economyEl papel de los sistemas digitales de televisión en la economía del conocimientoO papel dos sistemas digitais de televisão na economia do conhecimentoKnowledge economyDTVcultural industryTelevisionEconomía del conocimientotelevisión digitalindustria culturalTelevisiónEconomia do conhecimentoTV digitalindústria culturalTelevisãoThis paper analyzes the characteristics of knowledge, as factor of economic production, in relation to culture and communication disseminated by information and communication technologies. The constant changes within society, of the system and the logic of capitalist production, from the increased technology, became the knowledge, a key piece in the “new economy”. Considered as the main force of production, knowledge is embedded in this logic, creating a cycle similar to the production of goods. Based on the assumption that knowledge is a force divided into stages of production, this paper will focus the stage of dissemination of knowledge, with emphasis on models of digital TV.Este artículo busca analizar las características del conocimiento, como factor de producción económica, relacionándolo con la cultura y la comunicación diseminadas por las tecnologías de la información y comunicación (TICs). Los constantes cambios ocurridos dentro de la sociedad, del sistema y de la lógica de producción capitalista, a partir del incremento tecnológico, tornaron el conocimiento una pieza clave en la "nueva economía". Considerado como la principal fuerza de producción, el conocimiento se incorporó a esta lógica, creándose un ciclo similar al de la producción de un bien. A partir del supuesto de que el conocimiento es una fuerza de producción dividida en etapas, el presente trabajo tendrá como foco la fase de la diseminación del conocimiento, con énfasis en modelos de televiones digitales.Este artigo busca analisar as características do conhecimento, como fator de produção econômica, relacionando-o com a cultura e a comunicação disseminados pelas tecnologias da informação e comunicação (TICs). As constantes mudanças ocorridas dentro da sociedade, do sistema e da lógica de produção capitalista, a partir do incremento tecnológico, tornaram o conhecimento uma peça chave na “nova economia”. Considerado como a principal força de produção, o conhecimento foi incorporado a esta lógica, criando-se um ciclo similar ao da produção de um bem. Partindo-se do pressuposto de que o conhecimento é uma força de produção dividida em etapas, o presente trabalho terá como foco a fase da disseminação do conhecimento, com ênfase em modelos de TV digitais.Editora da PUCRS - ediPUCRS2010-05-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/687810.15448/1980-3729.2010.1.6878Revista FAMECOS; Vol. 17 No. 1 (2010); 46-53Revista FAMECOS; Vol. 17 Núm. 1 (2010); 46-53Revista FAMECOS; v. 17 n. 1 (2010); 46-531980-37291415-054910.15448/1980-3729.2010.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/6878/5001Baldessar, Maria JoséGiglio, Kamilinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-02-05T14:23:12Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6878Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2018-02-05T14:23:12Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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