The role of digital television systems In the knowledge economy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Baldessar, Maria José
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Giglio, Kamil
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/6878
Resumo: This paper analyzes the characteristics of knowledge, as factor of economic production, in relation to culture and communication disseminated by information and communication technologies. The constant changes within society, of the system and the logic of capitalist production, from the increased technology, became the knowledge, a key piece in the “new economy”. Considered as the main force of production, knowledge is embedded in this logic, creating a cycle similar to the production of goods. Based on the assumption that knowledge is a force divided into stages of production, this paper will focus the stage of dissemination of knowledge, with emphasis on models of digital TV.
id PUC_RS-12_d1b42f9a0f6b4fbd57f0ecd731992907
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6878
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling The role of digital television systems In the knowledge economyEl papel de los sistemas digitales de televisión en la economía del conocimientoO papel dos sistemas digitais de televisão na economia do conhecimentoKnowledge economyDTVcultural industryTelevisionEconomía del conocimientotelevisión digitalindustria culturalTelevisiónEconomia do conhecimentoTV digitalindústria culturalTelevisãoThis paper analyzes the characteristics of knowledge, as factor of economic production, in relation to culture and communication disseminated by information and communication technologies. The constant changes within society, of the system and the logic of capitalist production, from the increased technology, became the knowledge, a key piece in the “new economy”. Considered as the main force of production, knowledge is embedded in this logic, creating a cycle similar to the production of goods. Based on the assumption that knowledge is a force divided into stages of production, this paper will focus the stage of dissemination of knowledge, with emphasis on models of digital TV.Este artículo busca analizar las características del conocimiento, como factor de producción económica, relacionándolo con la cultura y la comunicación diseminadas por las tecnologías de la información y comunicación (TICs). Los constantes cambios ocurridos dentro de la sociedad, del sistema y de la lógica de producción capitalista, a partir del incremento tecnológico, tornaron el conocimiento una pieza clave en la "nueva economía". Considerado como la principal fuerza de producción, el conocimiento se incorporó a esta lógica, creándose un ciclo similar al de la producción de un bien. A partir del supuesto de que el conocimiento es una fuerza de producción dividida en etapas, el presente trabajo tendrá como foco la fase de la diseminación del conocimiento, con énfasis en modelos de televiones digitales.Este artigo busca analisar as características do conhecimento, como fator de produção econômica, relacionando-o com a cultura e a comunicação disseminados pelas tecnologias da informação e comunicação (TICs). As constantes mudanças ocorridas dentro da sociedade, do sistema e da lógica de produção capitalista, a partir do incremento tecnológico, tornaram o conhecimento uma peça chave na “nova economia”. Considerado como a principal força de produção, o conhecimento foi incorporado a esta lógica, criando-se um ciclo similar ao da produção de um bem. Partindo-se do pressuposto de que o conhecimento é uma força de produção dividida em etapas, o presente trabalho terá como foco a fase da disseminação do conhecimento, com ênfase em modelos de TV digitais.Editora da PUCRS - ediPUCRS2010-05-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/687810.15448/1980-3729.2010.1.6878Revista FAMECOS; Vol. 17 No. 1 (2010); 46-53Revista FAMECOS; Vol. 17 Núm. 1 (2010); 46-53Revista FAMECOS; v. 17 n. 1 (2010); 46-531980-37291415-054910.15448/1980-3729.2010.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/6878/5001Baldessar, Maria JoséGiglio, Kamilinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-02-05T14:23:12Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6878Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2018-02-05T14:23:12Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv The role of digital television systems In the knowledge economy
El papel de los sistemas digitales de televisión en la economía del conocimiento
O papel dos sistemas digitais de televisão na economia do conhecimento
title The role of digital television systems In the knowledge economy
spellingShingle The role of digital television systems In the knowledge economy
Baldessar, Maria José
Knowledge economy
DTV
cultural industry
Television
Economía del conocimiento
televisión digital
industria cultural
Televisión
Economia do conhecimento
TV digital
indústria cultural
Televisão
title_short The role of digital television systems In the knowledge economy
title_full The role of digital television systems In the knowledge economy
title_fullStr The role of digital television systems In the knowledge economy
title_full_unstemmed The role of digital television systems In the knowledge economy
title_sort The role of digital television systems In the knowledge economy
author Baldessar, Maria José
author_facet Baldessar, Maria José
Giglio, Kamil
author_role author
author2 Giglio, Kamil
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Baldessar, Maria José
Giglio, Kamil
dc.subject.por.fl_str_mv Knowledge economy
DTV
cultural industry
Television
Economía del conocimiento
televisión digital
industria cultural
Televisión
Economia do conhecimento
TV digital
indústria cultural
Televisão
topic Knowledge economy
DTV
cultural industry
Television
Economía del conocimiento
televisión digital
industria cultural
Televisión
Economia do conhecimento
TV digital
indústria cultural
Televisão
description This paper analyzes the characteristics of knowledge, as factor of economic production, in relation to culture and communication disseminated by information and communication technologies. The constant changes within society, of the system and the logic of capitalist production, from the increased technology, became the knowledge, a key piece in the “new economy”. Considered as the main force of production, knowledge is embedded in this logic, creating a cycle similar to the production of goods. Based on the assumption that knowledge is a force divided into stages of production, this paper will focus the stage of dissemination of knowledge, with emphasis on models of digital TV.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-05-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/6878
10.15448/1980-3729.2010.1.6878
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/6878
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2010.1.6878
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/6878/5001
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 17 No. 1 (2010); 46-53
Revista FAMECOS; Vol. 17 Núm. 1 (2010); 46-53
Revista FAMECOS; v. 17 n. 1 (2010); 46-53
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2010.1
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128661097447424