Out of Nowhere: History before the last photographies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/40912 |
Resumo: | This text will focus on the set of works ‘Out of Nowhere’ by the photographer Miguel Rio Branco. We will analyze mainly the images related to the Santa Rosa boxing academy. His production is characterized both by the unique use of color and by the interest in marginalized characters. In affirmative terms, it shows unprecedented temporal relationships, whose intensities re-connect a past of forgetfulness and bodily presence. Such a movement foreshadows the passage of what was tried to be called “post-photography”. |
id |
PUC_RS-12_d6bde9a75b06a66a406df6b2fc4b8540 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/40912 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Out of Nowhere: History before the last photographiesOut of Nowhere: La historia antes de las últimas fotografíasOut of Nowhere: A história antes das últimas fotografiasMiguel Rio BrancoPost-photographyImage TheoryMiguel Rio BrancoPost-fotografíaTeoría de la imagenMiguel Rio BrancoPós-fotografiaTeoria da imagemThis text will focus on the set of works ‘Out of Nowhere’ by the photographer Miguel Rio Branco. We will analyze mainly the images related to the Santa Rosa boxing academy. His production is characterized both by the unique use of color and by the interest in marginalized characters. In affirmative terms, it shows unprecedented temporal relationships, whose intensities re-connect a past of forgetfulness and bodily presence. Such a movement foreshadows the passage of what was tried to be called “post-photography”.Este texto se centrará en el conjunto de obras ‘Out of Nowhere’ (do nada) del fotógrafo Miguel Rio Branco. Principalmente analizaremos las imágenes relacionadas con el gimnasio de boxeo Santa Rosa. Su producción se caracteriza tanto por el singular uso del color como por su interés por los personajes marginados. En términos afirmativos, revela relaciones temporales inéditas, cuyas intensidades reconectan un pasado de olvido y presencia corporal. Tal movimiento presagia la transición a lo que se intentó llamar “post-fotografía”.O presente texto se debruçará sobre o conjunto de obras ‘Out of Nowhere’ (do nada) do fotógrafo Miguel Rio Branco. Analisaremos sobretudo as imagens relativas à academia de boxe Santa Rosa. Sua produção se caracteriza tanto pelo singular uso da cor quanto pelo interesse em personagens marginalizados. Em termos afirmativos, dá a ver relações temporais inauditas, cujas intensidades religam um passado de esquecimento e presença corporal. Tal movimento prenuncia a passagem ao que se tentou denominar como “pós-fotografia”.Editora da PUCRS - ediPUCRS2022-06-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4091210.15448/1980-3729.2022.1.40912Revista FAMECOS; Vol. 29 No. 1 (2022): Single Volume; e40912Revista FAMECOS; Vol. 29 Núm. 1 (2022): Volumen único; e40912Revista FAMECOS; v. 29 n. 1 (2022): Volume Único; e409121980-37291415-054910.15448/1980-3729.2022.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/40912/27512Copyright (c) 2022 Revista FAMECOShttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessChataignier, GustavoPimentel, Leandro2023-01-06T12:36:37Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/40912Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2023-01-06T12:36:37Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Out of Nowhere: History before the last photographies Out of Nowhere: La historia antes de las últimas fotografías Out of Nowhere: A história antes das últimas fotografias |
title |
Out of Nowhere: History before the last photographies |
spellingShingle |
Out of Nowhere: History before the last photographies Chataignier, Gustavo Miguel Rio Branco Post-photography Image Theory Miguel Rio Branco Post-fotografía Teoría de la imagen Miguel Rio Branco Pós-fotografia Teoria da imagem |
title_short |
Out of Nowhere: History before the last photographies |
title_full |
Out of Nowhere: History before the last photographies |
title_fullStr |
Out of Nowhere: History before the last photographies |
title_full_unstemmed |
Out of Nowhere: History before the last photographies |
title_sort |
Out of Nowhere: History before the last photographies |
author |
Chataignier, Gustavo |
author_facet |
Chataignier, Gustavo Pimentel, Leandro |
author_role |
author |
author2 |
Pimentel, Leandro |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Chataignier, Gustavo Pimentel, Leandro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Miguel Rio Branco Post-photography Image Theory Miguel Rio Branco Post-fotografía Teoría de la imagen Miguel Rio Branco Pós-fotografia Teoria da imagem |
topic |
Miguel Rio Branco Post-photography Image Theory Miguel Rio Branco Post-fotografía Teoría de la imagen Miguel Rio Branco Pós-fotografia Teoria da imagem |
description |
This text will focus on the set of works ‘Out of Nowhere’ by the photographer Miguel Rio Branco. We will analyze mainly the images related to the Santa Rosa boxing academy. His production is characterized both by the unique use of color and by the interest in marginalized characters. In affirmative terms, it shows unprecedented temporal relationships, whose intensities re-connect a past of forgetfulness and bodily presence. Such a movement foreshadows the passage of what was tried to be called “post-photography”. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/40912 10.15448/1980-3729.2022.1.40912 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/40912 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2022.1.40912 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/40912/27512 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista FAMECOS http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista FAMECOS http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 29 No. 1 (2022): Single Volume; e40912 Revista FAMECOS; Vol. 29 Núm. 1 (2022): Volumen único; e40912 Revista FAMECOS; v. 29 n. 1 (2022): Volume Único; e40912 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2022.1 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128657176821760 |