Barbarism in the face of the human: the postmodern tribes
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/6870 |
Resumo: | Postmodern tribes are part now, today, the urban landscape. This, after having been the object of a silent conspiracy of the strictest - how much ink they did run! All at once, to relativize them, marginalize them, invalidate them after denigrating them. Let’s put a simple question. These tribes, they are not the expression of the figure of the barbarian who regularly returns to fertilize a social body, a little cranky? |
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Barbarism in the face of the human: the postmodern tribesLa barbarie frente a lo humano: las tribus posmodernasA barbárie em face do humano: as tribos pós-modernasBarbarismhumantribes postmodernPostmodernityBarbariehumanotribus posmodernasPosmodernidadBarbáriehumanotribos pós-modernasPós-modernidadePostmodern tribes are part now, today, the urban landscape. This, after having been the object of a silent conspiracy of the strictest - how much ink they did run! All at once, to relativize them, marginalize them, invalidate them after denigrating them. Let’s put a simple question. These tribes, they are not the expression of the figure of the barbarian who regularly returns to fertilize a social body, a little cranky?Las tribus posmodernas forman parte, ahora, en los días actuales, del paisaje urbano. Eso, después de haber sido objeto de una conspiración silenciosa de las más estrictas - cuánta tinta ellas hicieron correr! Todo de una vez, para relativizarlas, marginarlas, invalidarlas después de calumniarlas. Coloquemos una cuestión simple. Estas tribus, no son ellas la expresión de la figura del bárbaro que, regularmente, vuelve a fecundar un cuerpo social, un poco debilitado?As tribos pós-modernas fazem parte, agora, nos dias atuais, da paisagem urbana. Isso, após terem sido objeto de uma conspiração silenciosa das mais estritas – quanta tinta elas fizeram correr! Tudo de uma vez, para relativizá-las, marginalizá-las, invalidá-las depois de denegri-las. Coloquemos uma questão simples. Essas tribos, não são elas a expressão da figura do bárbaro que, regularmente, retorna a fim de fecundar um corpo social, um pouco debilitado?Editora da PUCRS - ediPUCRS2010-05-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/6870Revista FAMECOS; Vol. 17 No. 1 (2010); 5-10Revista FAMECOS; Vol. 17 Núm. 1 (2010); 5-10Revista FAMECOS; v. 17 n. 1 (2010); 5-101980-37291415-054910.15448/1980-3729.2010.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/6870/4996Maffesoli, Michelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-02-01T14:26:53Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/6870Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2018-02-01T14:26:53Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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