Factors that impact on proficiency in L2 reading

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Jerônimo, Gislaine Machado
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: letrônica
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12170
Resumo: The act of reading requires a complex cognitive processing – especially when it comes to reading in a second language (L2) –, because there are many factors that impact on the proficiency in this skill. In this paper we discuss three relevant factors: type of instruction, frequency of exposure to L2 texts, and the influence of the reading skill in first language (L1). These factors contribute to the teaching of L2 reading, since they give support to the teaching practice, especially in an environment of non immersion such as English learning in Brazil. We use neuroimaging data to support our discussion.
id PUC_RS-14_a45c1f6583e09baa127fe34e7c25eda9
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12170
network_acronym_str PUC_RS-14
network_name_str letrônica
repository_id_str
spelling Factors that impact on proficiency in L2 readingFatores que impactam na proficiência em leitura em L2second language readinginputexposureneuroimaging.leitura em L2inputexposiçãoneuroimagem.The act of reading requires a complex cognitive processing – especially when it comes to reading in a second language (L2) –, because there are many factors that impact on the proficiency in this skill. In this paper we discuss three relevant factors: type of instruction, frequency of exposure to L2 texts, and the influence of the reading skill in first language (L1). These factors contribute to the teaching of L2 reading, since they give support to the teaching practice, especially in an environment of non immersion such as English learning in Brazil. We use neuroimaging data to support our discussion.O ato de ler requer um processamento cognitivo complexo, principalmente no que tange a leitura em uma segunda língua (L2), pois há inúmeros fatores que impactam na proficiência dessa habilidade. Discutiremos nesse trabalho três fatores que consideramos relevantes: tipo de instrução, frequência de exposição a textos em L2 e influência da competência em leitura na língua materna (L1). Tais fatores contribuem para o ensino de leitura em L2, uma vez que os mesmos dão sustentação à prática pedagógica, principalmente em um ambiente de não imersão como é o caso do aprendizado de língua inglesa no Brasil. Utilizamos dados de neuroimagem para dar suporte a nossa discussão.Editora da PUCRS - ediPUCRS2013-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12170Letrônica; Vol. 5 No. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 154-169Letrônica; v. 5 n. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 154-1691984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12170/8841Jerônimo, Gislaine Machadoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-03-03T13:39:10Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12170Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2017-03-03T13:39:10letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Factors that impact on proficiency in L2 reading
Fatores que impactam na proficiência em leitura em L2
title Factors that impact on proficiency in L2 reading
spellingShingle Factors that impact on proficiency in L2 reading
Jerônimo, Gislaine Machado
second language reading
input
exposure
neuroimaging.
leitura em L2
input
exposição
neuroimagem.
title_short Factors that impact on proficiency in L2 reading
title_full Factors that impact on proficiency in L2 reading
title_fullStr Factors that impact on proficiency in L2 reading
title_full_unstemmed Factors that impact on proficiency in L2 reading
title_sort Factors that impact on proficiency in L2 reading
author Jerônimo, Gislaine Machado
author_facet Jerônimo, Gislaine Machado
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Jerônimo, Gislaine Machado
dc.subject.por.fl_str_mv second language reading
input
exposure
neuroimaging.
leitura em L2
input
exposição
neuroimagem.
topic second language reading
input
exposure
neuroimaging.
leitura em L2
input
exposição
neuroimagem.
description The act of reading requires a complex cognitive processing – especially when it comes to reading in a second language (L2) –, because there are many factors that impact on the proficiency in this skill. In this paper we discuss three relevant factors: type of instruction, frequency of exposure to L2 texts, and the influence of the reading skill in first language (L1). These factors contribute to the teaching of L2 reading, since they give support to the teaching practice, especially in an environment of non immersion such as English learning in Brazil. We use neuroimaging data to support our discussion.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-03-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12170
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12170
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12170/8841
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Letrônica; Vol. 5 No. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 154-169
Letrônica; v. 5 n. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 154-169
1984-4301
reponame:letrônica
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str letrônica
collection letrônica
repository.name.fl_str_mv letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com
_version_ 1799128596389822464