Factors that impact on proficiency in L2 reading
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | letrônica |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12170 |
Resumo: | The act of reading requires a complex cognitive processing – especially when it comes to reading in a second language (L2) –, because there are many factors that impact on the proficiency in this skill. In this paper we discuss three relevant factors: type of instruction, frequency of exposure to L2 texts, and the influence of the reading skill in first language (L1). These factors contribute to the teaching of L2 reading, since they give support to the teaching practice, especially in an environment of non immersion such as English learning in Brazil. We use neuroimaging data to support our discussion. |
id |
PUC_RS-14_a45c1f6583e09baa127fe34e7c25eda9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12170 |
network_acronym_str |
PUC_RS-14 |
network_name_str |
letrônica |
repository_id_str |
|
spelling |
Factors that impact on proficiency in L2 readingFatores que impactam na proficiência em leitura em L2second language readinginputexposureneuroimaging.leitura em L2inputexposiçãoneuroimagem.The act of reading requires a complex cognitive processing – especially when it comes to reading in a second language (L2) –, because there are many factors that impact on the proficiency in this skill. In this paper we discuss three relevant factors: type of instruction, frequency of exposure to L2 texts, and the influence of the reading skill in first language (L1). These factors contribute to the teaching of L2 reading, since they give support to the teaching practice, especially in an environment of non immersion such as English learning in Brazil. We use neuroimaging data to support our discussion.O ato de ler requer um processamento cognitivo complexo, principalmente no que tange a leitura em uma segunda língua (L2), pois há inúmeros fatores que impactam na proficiência dessa habilidade. Discutiremos nesse trabalho três fatores que consideramos relevantes: tipo de instrução, frequência de exposição a textos em L2 e influência da competência em leitura na língua materna (L1). Tais fatores contribuem para o ensino de leitura em L2, uma vez que os mesmos dão sustentação à prática pedagógica, principalmente em um ambiente de não imersão como é o caso do aprendizado de língua inglesa no Brasil. Utilizamos dados de neuroimagem para dar suporte a nossa discussão.Editora da PUCRS - ediPUCRS2013-03-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12170Letrônica; Vol. 5 No. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 154-169Letrônica; v. 5 n. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 154-1691984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12170/8841Jerônimo, Gislaine Machadoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-03-03T13:39:10Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12170Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2017-03-03T13:39:10letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Factors that impact on proficiency in L2 reading Fatores que impactam na proficiência em leitura em L2 |
title |
Factors that impact on proficiency in L2 reading |
spellingShingle |
Factors that impact on proficiency in L2 reading Jerônimo, Gislaine Machado second language reading input exposure neuroimaging. leitura em L2 input exposição neuroimagem. |
title_short |
Factors that impact on proficiency in L2 reading |
title_full |
Factors that impact on proficiency in L2 reading |
title_fullStr |
Factors that impact on proficiency in L2 reading |
title_full_unstemmed |
Factors that impact on proficiency in L2 reading |
title_sort |
Factors that impact on proficiency in L2 reading |
author |
Jerônimo, Gislaine Machado |
author_facet |
Jerônimo, Gislaine Machado |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Jerônimo, Gislaine Machado |
dc.subject.por.fl_str_mv |
second language reading input exposure neuroimaging. leitura em L2 input exposição neuroimagem. |
topic |
second language reading input exposure neuroimaging. leitura em L2 input exposição neuroimagem. |
description |
The act of reading requires a complex cognitive processing – especially when it comes to reading in a second language (L2) –, because there are many factors that impact on the proficiency in this skill. In this paper we discuss three relevant factors: type of instruction, frequency of exposure to L2 texts, and the influence of the reading skill in first language (L1). These factors contribute to the teaching of L2 reading, since they give support to the teaching practice, especially in an environment of non immersion such as English learning in Brazil. We use neuroimaging data to support our discussion. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-03-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12170 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12170 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/12170/8841 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Letrônica; Vol. 5 No. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 154-169 Letrônica; v. 5 n. 3 (2012): Linguagem e Cognição & A Criação Literária em Processo; 154-169 1984-4301 reponame:letrônica instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
letrônica |
collection |
letrônica |
repository.name.fl_str_mv |
letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com |
_version_ |
1799128596389822464 |