Theory of dialogue: a contribution to teaching activity

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chacon, Jessica Colvara
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: letrônica
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/8952
Resumo: This paper aims to reflect on how work of exploration of dialogical situations could be developed in a Portuguese Language Textbook (LDLP). The theoretical framework is based on the structure of LDLP, according to Bezerra (2001) and PCNs (1998), and the Theory of Dialogue , Campos (2004). We conclude that the LDLP analyzed does not explore the dialogue completely and if the cited Theory was applied, students would learn more about the linguistic wealth, enrich, well, teaching work with dialogue as the object of analysis.
id PUC_RS-14_c575d2aa5bbe46e7fd1e37d137e83140
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8952
network_acronym_str PUC_RS-14
network_name_str letrônica
repository_id_str
spelling Theory of dialogue: a contribution to teaching activityTeoria do Diálogo: uma contribuição para a atividade didáticaDialoguePortuguese Language TextbookTeaching Work.DiálogoLivro Didático de Língua PortuguesaTrabalho Docente.This paper aims to reflect on how work of exploration of dialogical situations could be developed in a Portuguese Language Textbook (LDLP). The theoretical framework is based on the structure of LDLP, according to Bezerra (2001) and PCNs (1998), and the Theory of Dialogue , Campos (2004). We conclude that the LDLP analyzed does not explore the dialogue completely and if the cited Theory was applied, students would learn more about the linguistic wealth, enrich, well, teaching work with dialogue as the object of analysis.Este artigo tem o objetivo de refletir sobre a forma como o trabalho de exploração de situações dialógicas pode ser desenvolvido em um Livro Didático de Língua Portuguesa (LDLP). O referencial teórico está baseado na estrutura histórica do LDLP, de acordo com Bezerra (2001), nas novas concepções linguísticas, de acordo com os PCNs (1998), e na Teoria do Diálogo, de Campos (2004). Concluímos que tal Teoria pode enriquecer muito o trabalho docente tendo o diálogo como objeto de análise.Editora da PUCRS - ediPUCRS2011-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/8952Letrônica; Vol. 4 No. 2 (2011): Diálogos e suas interfaces & Literaturas Lusófonas; 51-67Letrônica; v. 4 n. 2 (2011): Diálogos e suas interfaces & Literaturas Lusófonas; 51-671984-4301reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/8952/7143Chacon, Jessica Colvarainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-19T17:35:23Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8952Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2016-10-19T17:35:23letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Theory of dialogue: a contribution to teaching activity
Teoria do Diálogo: uma contribuição para a atividade didática
title Theory of dialogue: a contribution to teaching activity
spellingShingle Theory of dialogue: a contribution to teaching activity
Chacon, Jessica Colvara
Dialogue
Portuguese Language Textbook
Teaching Work.
Diálogo
Livro Didático de Língua Portuguesa
Trabalho Docente.
title_short Theory of dialogue: a contribution to teaching activity
title_full Theory of dialogue: a contribution to teaching activity
title_fullStr Theory of dialogue: a contribution to teaching activity
title_full_unstemmed Theory of dialogue: a contribution to teaching activity
title_sort Theory of dialogue: a contribution to teaching activity
author Chacon, Jessica Colvara
author_facet Chacon, Jessica Colvara
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Chacon, Jessica Colvara
dc.subject.por.fl_str_mv Dialogue
Portuguese Language Textbook
Teaching Work.
Diálogo
Livro Didático de Língua Portuguesa
Trabalho Docente.
topic Dialogue
Portuguese Language Textbook
Teaching Work.
Diálogo
Livro Didático de Língua Portuguesa
Trabalho Docente.
description This paper aims to reflect on how work of exploration of dialogical situations could be developed in a Portuguese Language Textbook (LDLP). The theoretical framework is based on the structure of LDLP, according to Bezerra (2001) and PCNs (1998), and the Theory of Dialogue , Campos (2004). We conclude that the LDLP analyzed does not explore the dialogue completely and if the cited Theory was applied, students would learn more about the linguistic wealth, enrich, well, teaching work with dialogue as the object of analysis.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-11-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/8952
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/8952
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/8952/7143
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Letrônica; Vol. 4 No. 2 (2011): Diálogos e suas interfaces & Literaturas Lusófonas; 51-67
Letrônica; v. 4 n. 2 (2011): Diálogos e suas interfaces & Literaturas Lusófonas; 51-67
1984-4301
reponame:letrônica
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str letrônica
collection letrônica
repository.name.fl_str_mv letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv letronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com
_version_ 1799128595882311680