Youth, gender inequalities and processes of exclusion in physical education school classes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Civitas - Revista de Ciências Sociais (Porto Alegre. Online) |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/civitas/article/view/37319 |
Resumo: | This paper presents the results of a study on how students build memories in School’s Physical Education classes. To this end, we seek to discuss how youth and gender inequalities in high school can affect teenage girls and influence them into excluding these classes. The investigation was carried out through semi-structured interviews with sixty 3rd year high school students, in six public schools and six private schools in Pernambuco. The study reveals that the students' experiences are marked by a process of gender inequality, which is strenghted by the absence of teacher’s intervention. |
id |
PUC_RS-17_5b34a2ce2f317841c3b1ac09f232bc00 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/37319 |
network_acronym_str |
PUC_RS-17 |
network_name_str |
Civitas - Revista de Ciências Sociais (Porto Alegre. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Youth, gender inequalities and processes of exclusion in physical education school classes Condición juvenil, desigualdad de género y procesos exclucion en las clases de educación física en la escuelaCondição juvenil, desigualdades de gênero e processos de exclusão nas aulas de educação física escolarGenderInequalityExclusionGéneroDesigualdadExclusiónGêneroDesigualdadeExclusãoThis paper presents the results of a study on how students build memories in School’s Physical Education classes. To this end, we seek to discuss how youth and gender inequalities in high school can affect teenage girls and influence them into excluding these classes. The investigation was carried out through semi-structured interviews with sixty 3rd year high school students, in six public schools and six private schools in Pernambuco. The study reveals that the students' experiences are marked by a process of gender inequality, which is strenghted by the absence of teacher’s intervention.En este artículo presentamos los resultados de un estudio a partir de relatos de estudiantes sobre clases de educación física en la escuela. Con este fin, buscamos discutir cómo la condición juvenil de los estudiantes de secundaria y las desigualdades de género afectan y llevan a las niñas a un proceso de exclusión en está clases. La investigación se llevó a cabo através de entrevistas semiestructuradas con sesenta estudiantes del tercer año de secundaria, en seis escuelas públicas y seis escuelas privadas en el estado de Pernambuco. El estudio revela que las experiencias de los estudiantes están marcadas por un proceso de desigualdad de género amparadas en la ausencia de intervención del maestro.Apresentamos neste texto os resultados de um estudo que revela as memórias de estudantes nas aulas de Educação Física escolar. Para isso, procuramos discutir como a condição juvenil das estudantes do Ensino Médio e as desigualdades de gênero afetam e conduzem meninas a um processo de exclusão nessas aulas. A investigação foi realizada por meio de entrevistas semiestruturadas com sessenta estudantes do 3º ano do Ensino Médio, em seis escolas públicas e seis escolas privadas de Pernambuco. O estudo revela que as experiências das estudantes estão marcadas por um processo de desigualdade de gênero que encontra amparo na ausência da intervenção do(a) professor(a).Editora da Pucrs - ediPUCRS2021-08-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/civitas/article/view/3731910.15448/1984-7289.2021.2.37319Civitas: journal of Social Sciences; Vol. 21 No. 2 (2021): Digitization and dataification of life: pervasiveness, ubiquity and contemporary hybridisms; 344-354Civitas: revista de Ciências Sociais; Vol. 21 Núm. 2 (2021): Digitalización y dataificación de la vida: omnipresencia, ubicuidad e hibridismos contemporáneos; 344-354Civitas: revista de Ciências Sociais; v. 21 n. 2 (2021): Digitalização e dataficação da vida: pervasividade, ubiquidade e hibridismos contemporâneos ; 344-3541984-72891519-608910.15448/1984-7289.2021.2reponame:Civitas - Revista de Ciências Sociais (Porto Alegre. Online)instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/civitas/article/view/37319/26966Copyright (c) 2021 Civitas - Revista de Ciências Sociaishttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Tarcísio Augusto Alves da2021-09-21T17:58:44Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/37319Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/civitas/oaiPRIhttp://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/civitas/oaicivitas@pucrs.br1984-72891519-6089opendoar:2021-09-21T17:58:44Civitas - Revista de Ciências Sociais (Porto Alegre. Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Youth, gender inequalities and processes of exclusion in physical education school classes Condición juvenil, desigualdad de género y procesos exclucion en las clases de educación física en la escuela Condição juvenil, desigualdades de gênero e processos de exclusão nas aulas de educação física escolar |
title |
Youth, gender inequalities and processes of exclusion in physical education school classes |
spellingShingle |
Youth, gender inequalities and processes of exclusion in physical education school classes Silva, Tarcísio Augusto Alves da Gender Inequality Exclusion Género Desigualdad Exclusión Gênero Desigualdade Exclusão |
title_short |
Youth, gender inequalities and processes of exclusion in physical education school classes |
title_full |
Youth, gender inequalities and processes of exclusion in physical education school classes |
title_fullStr |
Youth, gender inequalities and processes of exclusion in physical education school classes |
title_full_unstemmed |
Youth, gender inequalities and processes of exclusion in physical education school classes |
title_sort |
Youth, gender inequalities and processes of exclusion in physical education school classes |
author |
Silva, Tarcísio Augusto Alves da |
author_facet |
Silva, Tarcísio Augusto Alves da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Tarcísio Augusto Alves da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gender Inequality Exclusion Género Desigualdad Exclusión Gênero Desigualdade Exclusão |
topic |
Gender Inequality Exclusion Género Desigualdad Exclusión Gênero Desigualdade Exclusão |
description |
This paper presents the results of a study on how students build memories in School’s Physical Education classes. To this end, we seek to discuss how youth and gender inequalities in high school can affect teenage girls and influence them into excluding these classes. The investigation was carried out through semi-structured interviews with sixty 3rd year high school students, in six public schools and six private schools in Pernambuco. The study reveals that the students' experiences are marked by a process of gender inequality, which is strenghted by the absence of teacher’s intervention. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/civitas/article/view/37319 10.15448/1984-7289.2021.2.37319 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/civitas/article/view/37319 |
identifier_str_mv |
10.15448/1984-7289.2021.2.37319 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/civitas/article/view/37319/26966 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Civitas - Revista de Ciências Sociais https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Civitas - Revista de Ciências Sociais https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da Pucrs - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da Pucrs - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Civitas: journal of Social Sciences; Vol. 21 No. 2 (2021): Digitization and dataification of life: pervasiveness, ubiquity and contemporary hybridisms; 344-354 Civitas: revista de Ciências Sociais; Vol. 21 Núm. 2 (2021): Digitalización y dataificación de la vida: omnipresencia, ubicuidad e hibridismos contemporáneos; 344-354 Civitas: revista de Ciências Sociais; v. 21 n. 2 (2021): Digitalização e dataficação da vida: pervasividade, ubiquidade e hibridismos contemporâneos ; 344-354 1984-7289 1519-6089 10.15448/1984-7289.2021.2 reponame:Civitas - Revista de Ciências Sociais (Porto Alegre. Online) instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Civitas - Revista de Ciências Sociais (Porto Alegre. Online) |
collection |
Civitas - Revista de Ciências Sociais (Porto Alegre. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Civitas - Revista de Ciências Sociais (Porto Alegre. Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
civitas@pucrs.br |
_version_ |
1799128807552057344 |