Teachers and child maltreatment – a theoretical review of recognition, reports and capacity

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Donat, Julia
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: De Moura, Tayse Conter, Nuñez Carvalho, Janaína de Castro, Kristensen, Christian Haag
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/20367
Resumo: This paper theoretically reviews the child maltreatment phenomenon, mostly considering the difficulty of teachers in the recognition of specific signs and symptoms and how to properly report the cases. We sought to understand the main concepts of abuse and their subdivisions (sexual abuse, emotional abuse, physical abuse and neglect) as well as the difficulties that teachers have with these cases on a daily bases. Furthermore, we aimed to verify through an unsystematic review of the literature prevention programs with teachers as the target audience, and finally, emphasize important aspects that must be considered for this type of training.
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spelling Teachers and child maltreatment – a theoretical review of recognition, reports and capacityProfesores y el abuso – una revisión teorica de reconocimiento, quejas y capacitaciónProfessores e maus-tratos – uma revisão teórica sobre reconhecimento, denúncia e capacitaçãoChild abuse. School age children. Teachers.Abuso de niños. Niños em edad escolar. Profesores.Abuso da criança. Crianças em idade escolar. Professores.This paper theoretically reviews the child maltreatment phenomenon, mostly considering the difficulty of teachers in the recognition of specific signs and symptoms and how to properly report the cases. We sought to understand the main concepts of abuse and their subdivisions (sexual abuse, emotional abuse, physical abuse and neglect) as well as the difficulties that teachers have with these cases on a daily bases. Furthermore, we aimed to verify through an unsystematic review of the literature prevention programs with teachers as the target audience, and finally, emphasize important aspects that must be considered for this type of training.Este trabajo rescata teóricamente el fenómeno del maltrato infantil, especialmente teniendo en cuenta la dificultad que aún los maestros presentán en el reconocimiento de síntomas específicos y sus dudas en el manejo adecuado de estos casos. Hemos tratado de comprender los principales conceptos de abuso y sus subdivisiones (abuso sexual, abuso emocional, abuso físico y negligencia), así como las dificultades que los profesionales de la educación tienen en el manejo de estos casos. Además, tratamos de verificar a partir de una revisión de la literatura los programas de prevención con maestros, y, por último, destacamos los aspectos importantes que deben tenerse en cuenta en este tipo de formación.O presente trabalho resgata teoricamente o fenômeno nos maus-tratos na infância, contemplando principalmente a dificuldade ainda presente dos professores no reconhecimento de sintomas específicos e no encaminhamento adequado desses casos. Buscou-se compreender os principais conceitos de maus-tratos e de suas subdivisões (abuso sexual, abuso emocional, abuso físico e negligência), bem como as dificuldades que profissionais da educação encontram no manejo desses casos no dia a dia. Além disso, procurou-se verificar, a partir de uma revisão assistemática da literatura, programas de capacitação preventiva visando ao desenvolvimento profissional de professores e, por fim, enfatizar importantes aspectos que devem ser considerados nesse tipo de capacitação.Editora da PUCRS - ediPUCRS2016-07-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão teórica crítica da literaturaapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/2036710.15448/1981-2582.2016.1.20367Educação; Vol. 39 No. 1 (2016): Dossier - Time of changes; 66-73Educação; Vol. 39 Núm. 1 (2016): Tiempo de cambios; 66-73Educação; v. 39 n. 1 (2016): Tempo de mudanças; 66-731981-25820101-465X10.15448/1981-2582.2016.1reponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/20367/14576Copyright (c) 2016 Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessDonat, JuliaDe Moura, Tayse ConterNuñez Carvalho, Janaína de CastroKristensen, Christian Haag2018-06-28T17:36:34Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/20367Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2018-06-28T17:36:34Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
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