If selecting is necessary, assessment is essential: collections of literature for young readers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11745 |
Resumo: | The paper analyzes three National School Library (PNBE) issues taking as its starting point the pedagogic evaluation conducted by Center for Literacy, Reading and Writing (CEALE) of College of Education at UFMG. The aim is to reflect on the editorial production targeting young readers, from the collections for young people, both the final years of primary education as the high school, in editions of PNBE for these segments in the years 2006, 2009 and 2011. This text presents our major concern to debate: the possible distance between the composition of collections and effective appropriation of them by young people. |
id |
PUC_RS-18_41b835198b2480f7d9b7129f505470e0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/11745 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
If selecting is necessary, assessment is essential: collections of literature for young readersSelecionar é preciso, avaliar é fundamental: acervos de literatura para jovens leitoresreadingliteraturereading public policiesleituraliteraturapolíticas públicas de leitura.The paper analyzes three National School Library (PNBE) issues taking as its starting point the pedagogic evaluation conducted by Center for Literacy, Reading and Writing (CEALE) of College of Education at UFMG. The aim is to reflect on the editorial production targeting young readers, from the collections for young people, both the final years of primary education as the high school, in editions of PNBE for these segments in the years 2006, 2009 and 2011. This text presents our major concern to debate: the possible distance between the composition of collections and effective appropriation of them by young people.O trabalho analisa três edições do Programa Nacional Biblioteca da Escola (PNBE) tomando como ponto de partida a avaliação pedagógica realizada pelo Centro de Alfabetização, Leitura e Escrita (CEALE) da Faculdade de Educação da UFMG. O objetivo é refletir sobre a produção editorial destinada ao público juvenil, a partir dos acervos destinados aos jovens, tanto dos anos finais do Ensino Fundamental quanto os do Ensino Médio, nas edições do PNBE destinadas a esses segmentos, nos anos de 2006, 2009 e 2011. Neste texto, apresentamos ao debate nossa maior inquietação: a possível distância entre a composição dos acervos e a apropriação efetiva dos mesmos pelos jovens.Editora da PUCRS - ediPUCRS2012-11-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11745Educação; Vol. 35 No. 3 (2012): Dossier - Literary Education: Public Policies in reading, readings and formation of readersEducação; Vol. 35 Núm. 3 (2012): Dossiê - Educação Literária: Políticas Públicas de leitura, leituras e formação de leitoresEducação; v. 35 n. 3 (2012): Dossiê - Educação Literária: Políticas Públicas de leitura, leituras e formação de leitores1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11745/8387Paiva, Aparecidainfo:eu-repo/semantics/openAccess2012-11-06T16:30:54Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/11745Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2012-11-06T16:30:54Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
If selecting is necessary, assessment is essential: collections of literature for young readers Selecionar é preciso, avaliar é fundamental: acervos de literatura para jovens leitores |
title |
If selecting is necessary, assessment is essential: collections of literature for young readers |
spellingShingle |
If selecting is necessary, assessment is essential: collections of literature for young readers Paiva, Aparecida reading literature reading public policies leitura literatura políticas públicas de leitura. |
title_short |
If selecting is necessary, assessment is essential: collections of literature for young readers |
title_full |
If selecting is necessary, assessment is essential: collections of literature for young readers |
title_fullStr |
If selecting is necessary, assessment is essential: collections of literature for young readers |
title_full_unstemmed |
If selecting is necessary, assessment is essential: collections of literature for young readers |
title_sort |
If selecting is necessary, assessment is essential: collections of literature for young readers |
author |
Paiva, Aparecida |
author_facet |
Paiva, Aparecida |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Paiva, Aparecida |
dc.subject.por.fl_str_mv |
reading literature reading public policies leitura literatura políticas públicas de leitura. |
topic |
reading literature reading public policies leitura literatura políticas públicas de leitura. |
description |
The paper analyzes three National School Library (PNBE) issues taking as its starting point the pedagogic evaluation conducted by Center for Literacy, Reading and Writing (CEALE) of College of Education at UFMG. The aim is to reflect on the editorial production targeting young readers, from the collections for young people, both the final years of primary education as the high school, in editions of PNBE for these segments in the years 2006, 2009 and 2011. This text presents our major concern to debate: the possible distance between the composition of collections and effective appropriation of them by young people. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-11-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11745 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11745 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11745/8387 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 35 No. 3 (2012): Dossier - Literary Education: Public Policies in reading, readings and formation of readers Educação; Vol. 35 Núm. 3 (2012): Dossiê - Educação Literária: Políticas Públicas de leitura, leituras e formação de leitores Educação; v. 35 n. 3 (2012): Dossiê - Educação Literária: Políticas Públicas de leitura, leituras e formação de leitores 1981-2582 0101-465X reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128743555366912 |