The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fernandes, Célia Regina Delácio
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Cordeiro, Maisa Barbosa da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11749
Resumo: This paper presents a study of changes in the criteria used in selecting literary works in the evaluation and selection process over the life of the Programa Nacional Biblioteca da Escola (PNBE). For this purpose, the work stops the annexes of the announcements contained in the evaluation criteria and selection. First, the article discusses the selective criteria of works from 1998 until the year 2004, due to end of project Literatura em minha casa. Later, we discuss the evaluation and selection criteria presented in the tally sheets from 2005 to 2012, during which the works were bought to make the collections of school libraries.
id PUC_RS-18_689549c0e86bdf50c917e5df639a3c00
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/11749
network_acronym_str PUC_RS-18
network_name_str Educação
repository_id_str
spelling The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic studyOs critérios de avaliação e seleção do PNBE: um estudo diacrônicopublic policiesPNBEevaluation criteria and selectionpolíticas públicasPNBEcritérios de avaliação e seleçãoThis paper presents a study of changes in the criteria used in selecting literary works in the evaluation and selection process over the life of the Programa Nacional Biblioteca da Escola (PNBE). For this purpose, the work stops the annexes of the announcements contained in the evaluation criteria and selection. First, the article discusses the selective criteria of works from 1998 until the year 2004, due to end of project Literatura em minha casa. Later, we discuss the evaluation and selection criteria presented in the tally sheets from 2005 to 2012, during which the works were bought to make the collections of school libraries.Este artigo apresenta um estudo das mudanças nos critérios utilizados na escolha de obras literárias durante o processo de avaliação e seleção ao longo da existência do Programa Nacional Biblioteca da Escola (PNBE). Com esse propósito, o trabalho se detém nos anexos dos editais em que constam os critérios de avaliação e seleção. Para tanto, este estudo divide-se em duas partes. Na primeira, são abordados os critérios seletivos das obras de 1998 até o ano de 2004, devido ao término, neste ano, do projeto Literatura em minha casa. Posteriormente, são discutidos os critérios de avaliação e seleção apresentados nos editais de 2005 a 2012, período em que as obras foram compradas para compor os acervos das bibliotecas escolares.Editora da PUCRS - ediPUCRS2012-11-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11749Educação; Vol. 35 No. 3 (2012): Dossier - Literary Education: Public Policies in reading, readings and formation of readersEducação; Vol. 35 Núm. 3 (2012): Dossiê - Educação Literária: Políticas Públicas de leitura, leituras e formação de leitoresEducação; v. 35 n. 3 (2012): Dossiê - Educação Literária: Políticas Públicas de leitura, leituras e formação de leitores1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11749/8389Fernandes, Célia Regina DelácioCordeiro, Maisa Barbosa da Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccess2012-11-06T16:30:54Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/11749Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2012-11-06T16:30:54Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study
Os critérios de avaliação e seleção do PNBE: um estudo diacrônico
title The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study
spellingShingle The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study
Fernandes, Célia Regina Delácio
public policies
PNBE
evaluation criteria and selection
políticas públicas
PNBE
critérios de avaliação e seleção
title_short The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study
title_full The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study
title_fullStr The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study
title_full_unstemmed The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study
title_sort The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study
author Fernandes, Célia Regina Delácio
author_facet Fernandes, Célia Regina Delácio
Cordeiro, Maisa Barbosa da Silva
author_role author
author2 Cordeiro, Maisa Barbosa da Silva
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fernandes, Célia Regina Delácio
Cordeiro, Maisa Barbosa da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv public policies
PNBE
evaluation criteria and selection
políticas públicas
PNBE
critérios de avaliação e seleção
topic public policies
PNBE
evaluation criteria and selection
políticas públicas
PNBE
critérios de avaliação e seleção
description This paper presents a study of changes in the criteria used in selecting literary works in the evaluation and selection process over the life of the Programa Nacional Biblioteca da Escola (PNBE). For this purpose, the work stops the annexes of the announcements contained in the evaluation criteria and selection. First, the article discusses the selective criteria of works from 1998 until the year 2004, due to end of project Literatura em minha casa. Later, we discuss the evaluation and selection criteria presented in the tally sheets from 2005 to 2012, during which the works were bought to make the collections of school libraries.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-11-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11749
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11749
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11749/8389
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Educação; Vol. 35 No. 3 (2012): Dossier - Literary Education: Public Policies in reading, readings and formation of readers
Educação; Vol. 35 Núm. 3 (2012): Dossiê - Educação Literária: Políticas Públicas de leitura, leituras e formação de leitores
Educação; v. 35 n. 3 (2012): Dossiê - Educação Literária: Políticas Públicas de leitura, leituras e formação de leitores
1981-2582
0101-465X
reponame:Educação
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Educação
collection Educação
repository.name.fl_str_mv Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br
_version_ 1799128743558512640