The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11749 |
Resumo: | This paper presents a study of changes in the criteria used in selecting literary works in the evaluation and selection process over the life of the Programa Nacional Biblioteca da Escola (PNBE). For this purpose, the work stops the annexes of the announcements contained in the evaluation criteria and selection. First, the article discusses the selective criteria of works from 1998 until the year 2004, due to end of project Literatura em minha casa. Later, we discuss the evaluation and selection criteria presented in the tally sheets from 2005 to 2012, during which the works were bought to make the collections of school libraries. |
id |
PUC_RS-18_689549c0e86bdf50c917e5df639a3c00 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/11749 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic studyOs critérios de avaliação e seleção do PNBE: um estudo diacrônicopublic policiesPNBEevaluation criteria and selectionpolíticas públicasPNBEcritérios de avaliação e seleçãoThis paper presents a study of changes in the criteria used in selecting literary works in the evaluation and selection process over the life of the Programa Nacional Biblioteca da Escola (PNBE). For this purpose, the work stops the annexes of the announcements contained in the evaluation criteria and selection. First, the article discusses the selective criteria of works from 1998 until the year 2004, due to end of project Literatura em minha casa. Later, we discuss the evaluation and selection criteria presented in the tally sheets from 2005 to 2012, during which the works were bought to make the collections of school libraries.Este artigo apresenta um estudo das mudanças nos critérios utilizados na escolha de obras literárias durante o processo de avaliação e seleção ao longo da existência do Programa Nacional Biblioteca da Escola (PNBE). Com esse propósito, o trabalho se detém nos anexos dos editais em que constam os critérios de avaliação e seleção. Para tanto, este estudo divide-se em duas partes. Na primeira, são abordados os critérios seletivos das obras de 1998 até o ano de 2004, devido ao término, neste ano, do projeto Literatura em minha casa. Posteriormente, são discutidos os critérios de avaliação e seleção apresentados nos editais de 2005 a 2012, período em que as obras foram compradas para compor os acervos das bibliotecas escolares.Editora da PUCRS - ediPUCRS2012-11-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11749Educação; Vol. 35 No. 3 (2012): Dossier - Literary Education: Public Policies in reading, readings and formation of readersEducação; Vol. 35 Núm. 3 (2012): Dossiê - Educação Literária: Políticas Públicas de leitura, leituras e formação de leitoresEducação; v. 35 n. 3 (2012): Dossiê - Educação Literária: Políticas Públicas de leitura, leituras e formação de leitores1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11749/8389Fernandes, Célia Regina DelácioCordeiro, Maisa Barbosa da Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccess2012-11-06T16:30:54Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/11749Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2012-11-06T16:30:54Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study Os critérios de avaliação e seleção do PNBE: um estudo diacrônico |
title |
The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study |
spellingShingle |
The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study Fernandes, Célia Regina Delácio public policies PNBE evaluation criteria and selection políticas públicas PNBE critérios de avaliação e seleção |
title_short |
The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study |
title_full |
The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study |
title_fullStr |
The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study |
title_full_unstemmed |
The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study |
title_sort |
The criteria for evaluation and selection of the PNBE: a diachronic study |
author |
Fernandes, Célia Regina Delácio |
author_facet |
Fernandes, Célia Regina Delácio Cordeiro, Maisa Barbosa da Silva |
author_role |
author |
author2 |
Cordeiro, Maisa Barbosa da Silva |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fernandes, Célia Regina Delácio Cordeiro, Maisa Barbosa da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
public policies PNBE evaluation criteria and selection políticas públicas PNBE critérios de avaliação e seleção |
topic |
public policies PNBE evaluation criteria and selection políticas públicas PNBE critérios de avaliação e seleção |
description |
This paper presents a study of changes in the criteria used in selecting literary works in the evaluation and selection process over the life of the Programa Nacional Biblioteca da Escola (PNBE). For this purpose, the work stops the annexes of the announcements contained in the evaluation criteria and selection. First, the article discusses the selective criteria of works from 1998 until the year 2004, due to end of project Literatura em minha casa. Later, we discuss the evaluation and selection criteria presented in the tally sheets from 2005 to 2012, during which the works were bought to make the collections of school libraries. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-11-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11749 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11749 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/11749/8389 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 35 No. 3 (2012): Dossier - Literary Education: Public Policies in reading, readings and formation of readers Educação; Vol. 35 Núm. 3 (2012): Dossiê - Educação Literária: Políticas Públicas de leitura, leituras e formação de leitores Educação; v. 35 n. 3 (2012): Dossiê - Educação Literária: Políticas Públicas de leitura, leituras e formação de leitores 1981-2582 0101-465X reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128743558512640 |