Education curriculum on human rights: the senses in clashes/joints
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/12293 |
Resumo: | The article aims to analyze the different meanings that underlie the discussion of the appropriation of human rights issues in education, questioning the policy-making curriculum for Human Rights Education. Problematize the polysemy of the Human Rights Education and the supposed universality that marks human rights. From there on we argue that this occurs as the difference in articulation and enunciation as cultural and buoyed by this sense, we argue that the educational setting of human rights is to be given from this negotiation and or articulation. |
id |
PUC_RS-18_a71232e984bb4cdb86a2743d56192b8c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12293 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
Education curriculum on human rights: the senses in clashes/jointsCurrículo de educação em direitos humanos: sentidos em embates/articulaçõeshuman rights educationnegotiation of differencehegemonyeducação em direitos humanosnegociação da diferençahegemoniaThe article aims to analyze the different meanings that underlie the discussion of the appropriation of human rights issues in education, questioning the policy-making curriculum for Human Rights Education. Problematize the polysemy of the Human Rights Education and the supposed universality that marks human rights. From there on we argue that this occurs as the difference in articulation and enunciation as cultural and buoyed by this sense, we argue that the educational setting of human rights is to be given from this negotiation and or articulation.Este artigo analisa os diferentes sentidos que perpassam a discussão acerca da apropriação da temática dos direitos humanos no campo da educação, questionando a elaboração de políticas curriculares para a educação em direitos humanos. Problematiza a polissemia da educação em direitos humanos e a pretensa universalidade que marca direitos como humanos; a partir daí, argumenta que essa se dá como articulação da diferença e como enunciação cultural. Com balizamento nesse sentido, defende que a configuração pedagógica dos direitos humanos se dê a partir dessa negociação/articulação.Editora da PUCRS - ediPUCRS2013-02-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/12293Educação; Vol. 36 No. 1 (2013): Dossier - Human Rights Education: different approaches and directions in negotiationEducação; Vol. 36 Núm. 1 (2013): Dossiê - Educação em Direitos Humanos: diferentes enfoques e sentidos em negociaçãoEducação; v. 36 n. 1 (2013): Dossiê - Educação em Direitos Humanos: diferentes enfoques e sentidos em negociação1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/12293/8735Ramos, Aura HelenaFrangella, Rita de Cássia Prazeresinfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-02-26T12:11:46Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12293Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2013-02-26T12:11:46Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education curriculum on human rights: the senses in clashes/joints Currículo de educação em direitos humanos: sentidos em embates/articulações |
title |
Education curriculum on human rights: the senses in clashes/joints |
spellingShingle |
Education curriculum on human rights: the senses in clashes/joints Ramos, Aura Helena human rights education negotiation of difference hegemony educação em direitos humanos negociação da diferença hegemonia |
title_short |
Education curriculum on human rights: the senses in clashes/joints |
title_full |
Education curriculum on human rights: the senses in clashes/joints |
title_fullStr |
Education curriculum on human rights: the senses in clashes/joints |
title_full_unstemmed |
Education curriculum on human rights: the senses in clashes/joints |
title_sort |
Education curriculum on human rights: the senses in clashes/joints |
author |
Ramos, Aura Helena |
author_facet |
Ramos, Aura Helena Frangella, Rita de Cássia Prazeres |
author_role |
author |
author2 |
Frangella, Rita de Cássia Prazeres |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ramos, Aura Helena Frangella, Rita de Cássia Prazeres |
dc.subject.por.fl_str_mv |
human rights education negotiation of difference hegemony educação em direitos humanos negociação da diferença hegemonia |
topic |
human rights education negotiation of difference hegemony educação em direitos humanos negociação da diferença hegemonia |
description |
The article aims to analyze the different meanings that underlie the discussion of the appropriation of human rights issues in education, questioning the policy-making curriculum for Human Rights Education. Problematize the polysemy of the Human Rights Education and the supposed universality that marks human rights. From there on we argue that this occurs as the difference in articulation and enunciation as cultural and buoyed by this sense, we argue that the educational setting of human rights is to be given from this negotiation and or articulation. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-02-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/12293 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/12293 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/12293/8735 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 36 No. 1 (2013): Dossier - Human Rights Education: different approaches and directions in negotiation Educação; Vol. 36 Núm. 1 (2013): Dossiê - Educação em Direitos Humanos: diferentes enfoques e sentidos em negociação Educação; v. 36 n. 1 (2013): Dossiê - Educação em Direitos Humanos: diferentes enfoques e sentidos em negociação 1981-2582 0101-465X reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128743584727040 |