On the L2 acquisition of a semi-pro-drop language
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Letras de Hoje (Online) |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/9744 |
Resumo: | This study presents an experiment on the L2 acquisition of the Overt Pronoun Constraint (OPC), a universal principle that refers to the fact that null subject languages do not allow for an overt pronoun to be bound by a quantified antecedent (e.g. *Ninguémi acha que elei é estúpido). The objective of the experiment was to test the knowledge of this principle by native speakers of Brazilian Portuguese (BP) and speakers of English and English-Spanish bilinguals, L2 and L3 learners of BP, respectively. The central question of this research is whether native BP speakers are more likely to observe the principle or not, but also whether L2 and L3 learners of BP would behave like native speakers, like speakers of a typical null subject language or according to their native language. Assuming Universal Bilingualism by Roeper (1999) and using an experimental task based on Kanno (1997) and Rothman and Iverson (2007 a-c), it was found that native BP controls did not behave like typical null subject language speakers with respect to the OPC. Moreover, the L2 and L3 learners of BP behaved similarly to the controls, independently of their previously acquired languages. |
id |
PUC_RS-19_3e33336cc33d176706a521c80f94c3a6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/9744 |
network_acronym_str |
PUC_RS-19 |
network_name_str |
Letras de Hoje (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
On the L2 acquisition of a semi-pro-drop languageSobre a aquisição de uma língua semi-pro-drop como L2L2 acquisitionOvert Pronoun ConstraintNull Subject ParameterAquisição de L2Restrição do Pronome PlenoParâmetro do Sujeito NuloThis study presents an experiment on the L2 acquisition of the Overt Pronoun Constraint (OPC), a universal principle that refers to the fact that null subject languages do not allow for an overt pronoun to be bound by a quantified antecedent (e.g. *Ninguémi acha que elei é estúpido). The objective of the experiment was to test the knowledge of this principle by native speakers of Brazilian Portuguese (BP) and speakers of English and English-Spanish bilinguals, L2 and L3 learners of BP, respectively. The central question of this research is whether native BP speakers are more likely to observe the principle or not, but also whether L2 and L3 learners of BP would behave like native speakers, like speakers of a typical null subject language or according to their native language. Assuming Universal Bilingualism by Roeper (1999) and using an experimental task based on Kanno (1997) and Rothman and Iverson (2007 a-c), it was found that native BP controls did not behave like typical null subject language speakers with respect to the OPC. Moreover, the L2 and L3 learners of BP behaved similarly to the controls, independently of their previously acquired languages.Este estudo apresenta um experimento sobre a aquisição de L2 da Restrição do Pronome Pleno (RPP, Overt Pronoun Constraint), um princípio universal que refere ao fato que as línguas de sujeito nulo não permitem que um pronome pleno seja ligado por um antecedente quantificado (e.g. *Ninguémi acha que elei é estúpido). O objetivo era testar o conhecimento deste princípio com falantes nativos de português brasileiro (PB) e falantes de inglês e espanhol, aprendizes de PB como L2 e L3, respectivamente. A questão principal desta pesquisa era se é mais provável que os falantes nativos do PB observem o princípio ou não, mas também se os aprendizes de L2 e L3 do PB se comportariam como os falantes nativos, como falantes de uma língua típica de sujeito nulo ou de acordo com a sua língua nativa. Assumindo o Bilinguismo Universal de Roeper (1999) e utilizando uma tarefa experimental baseada em Kanno (1997) e Rothman e Iverson (2007 a-c), mostrou-se que os controles nativos de PB não se comportaram como falantes de línguas típicas de sujeito nulo em relação à RPP. Além disso, os aprendizes de L2 e L3 do PB se comportaram de forma semelhante aos controles, independente das línguas adquiridas anteriormente.Editora da PUCRS - ediPUCRS2011-09-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/9744Letras de Hoje; Vol. 46 No. 3 (2011): Sobre Aquisição da Linguagem; 44-58Letras de Hoje; Vol. 46 Núm. 3 (2011): Sobre Aquisição da Linguagem; 44-58Letras de Hoje; v. 46 n. 3 (2011): Sobre Aquisição da Linguagem; 44-581984-77260101-3335reponame:Letras de Hoje (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/9744/6670Molsing, Karinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2013-08-01T19:11:22Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/9744Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/falePRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/oaieditora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br1984-77260101-3335opendoar:2013-08-01T19:11:22Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
On the L2 acquisition of a semi-pro-drop language Sobre a aquisição de uma língua semi-pro-drop como L2 |
title |
On the L2 acquisition of a semi-pro-drop language |
spellingShingle |
On the L2 acquisition of a semi-pro-drop language Molsing, Karina L2 acquisition Overt Pronoun Constraint Null Subject Parameter Aquisição de L2 Restrição do Pronome Pleno Parâmetro do Sujeito Nulo |
title_short |
On the L2 acquisition of a semi-pro-drop language |
title_full |
On the L2 acquisition of a semi-pro-drop language |
title_fullStr |
On the L2 acquisition of a semi-pro-drop language |
title_full_unstemmed |
On the L2 acquisition of a semi-pro-drop language |
title_sort |
On the L2 acquisition of a semi-pro-drop language |
author |
Molsing, Karina |
author_facet |
Molsing, Karina |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Molsing, Karina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
L2 acquisition Overt Pronoun Constraint Null Subject Parameter Aquisição de L2 Restrição do Pronome Pleno Parâmetro do Sujeito Nulo |
topic |
L2 acquisition Overt Pronoun Constraint Null Subject Parameter Aquisição de L2 Restrição do Pronome Pleno Parâmetro do Sujeito Nulo |
description |
This study presents an experiment on the L2 acquisition of the Overt Pronoun Constraint (OPC), a universal principle that refers to the fact that null subject languages do not allow for an overt pronoun to be bound by a quantified antecedent (e.g. *Ninguémi acha que elei é estúpido). The objective of the experiment was to test the knowledge of this principle by native speakers of Brazilian Portuguese (BP) and speakers of English and English-Spanish bilinguals, L2 and L3 learners of BP, respectively. The central question of this research is whether native BP speakers are more likely to observe the principle or not, but also whether L2 and L3 learners of BP would behave like native speakers, like speakers of a typical null subject language or according to their native language. Assuming Universal Bilingualism by Roeper (1999) and using an experimental task based on Kanno (1997) and Rothman and Iverson (2007 a-c), it was found that native BP controls did not behave like typical null subject language speakers with respect to the OPC. Moreover, the L2 and L3 learners of BP behaved similarly to the controls, independently of their previously acquired languages. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-09-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/9744 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/9744 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/9744/6670 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Letras de Hoje; Vol. 46 No. 3 (2011): Sobre Aquisição da Linguagem; 44-58 Letras de Hoje; Vol. 46 Núm. 3 (2011): Sobre Aquisição da Linguagem; 44-58 Letras de Hoje; v. 46 n. 3 (2011): Sobre Aquisição da Linguagem; 44-58 1984-7726 0101-3335 reponame:Letras de Hoje (Online) instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Letras de Hoje (Online) |
collection |
Letras de Hoje (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br |
_version_ |
1799128774875283456 |