Is The Merchant of Venice a Comedy or a Tragicomedy?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Letras de Hoje (Online) |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/36937 |
Resumo: | This essay aims at discussing some issues in the play The Merchant of Venice, by William Shakespeare. Even though some may assume that the play is a comedy, the problem of its literary genre is a rather problematic issue today. Some critics debate its inclusion in the comedies, because it is not at all a funny play. The label ‘comedy’ did not suggest that it was a funny play in Shakespeare’s age. If some critics think that it is not a funny play, Shakespeare may have designed Shylock as a tragic character. In fact, the play’s effects of Shylock’s energy and tragic dimensions deeply influenced the audience in the moment when it was first staged. This essay first discusses the problem pathos and inwardness in Shylock’s speech. After that, it discusses the issue of literary genre and argues that it should be classified as a tragicomedy. |
id |
PUC_RS-19_45150493ed46ac0b3988aae046355ab8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/36937 |
network_acronym_str |
PUC_RS-19 |
network_name_str |
Letras de Hoje (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Is The Merchant of Venice a Comedy or a Tragicomedy?¿El mercader de Venecia es una comedia o una tragicomedia?O Mercador de Veneza é uma Comédia ou Tragicomédia?InwardnessPathosThe Merchant of VeniceTragicomedy Genre.InterioridadPathosEl mercader de VeneciaGénero de tragicomediaInterioridadePathosO Mercador de VenezaGênero TragicomédiaThis essay aims at discussing some issues in the play The Merchant of Venice, by William Shakespeare. Even though some may assume that the play is a comedy, the problem of its literary genre is a rather problematic issue today. Some critics debate its inclusion in the comedies, because it is not at all a funny play. The label ‘comedy’ did not suggest that it was a funny play in Shakespeare’s age. If some critics think that it is not a funny play, Shakespeare may have designed Shylock as a tragic character. In fact, the play’s effects of Shylock’s energy and tragic dimensions deeply influenced the audience in the moment when it was first staged. This essay first discusses the problem pathos and inwardness in Shylock’s speech. After that, it discusses the issue of literary genre and argues that it should be classified as a tragicomedy.Este ensayo tiene como objetivo discutir algunos temas de la obra El mercader de Venecia, de William Shakespeare. Aunque algunos pueden asumir que la obra es una comedia, el problema de su género literario es un tema bastante problemático en la actualidad. Algunos críticos debaten su inclusión en las comedias, porque no se trata en absoluto de una obra cómica. Esta discusión se basa principalmente en Maguire (2004), Gross (2006), Garber (2004) y Auerbach (2007a; 2007b). La etiqueta “comedia” no sugería que fuera una obra divertida en la época de Shakespeare. Si algunos críticos piensan que no es una obra cómica, Shakespeare puede haber diseñado a Shylock como un personaje trágico. De hecho, los efectos de la energía de Shylock y las dimensiones trágicas de la obra influyeron profundamente en la audiencia en el momento en que se representó por primera vez. Este ensayo primero analiza el patetismo y la interioridad del problema en el discurso de Shylock. Posteriormente, discute el tema del género literario y argumenta que debe catalogarse como una tragicomedia.Este ensaio tem como objetivo discutir algumas questões da peça O Mercador de Veneza, de William Shakespeare. Embora alguns possam supor que a peça é uma comédia, o problema de seu gênero literário é uma questão bastante problemática hoje. Alguns críticos questionam sua inclusão nas comédias, porque não se trata de uma peça engraçada. Essa discussão tem como base teórica principalmente Maguire (2004), Gross (2006), Garber (2004) and Auerbach (2007a; 2007b). O rótulo ‘comédia’ não sugeria que fosse uma peça engraçada na época de Shakespeare. Se alguns críticos acham que não é uma peça engraçada, Shakespeare pode ter projetado Shylock como uma personagem trágica. De fato, os efeitos da peça da energia e as dimensões trágicas de Shylock influenciaram profundamente o público no momento em que foi encenado. Este ensaio discute primeiro o problema de pathos e interioridade na fala de Shylock. Em seguida, discute a questão do gênero literário e argumenta que deve ser classificada como uma tragicomédia.Editora da PUCRS - ediPUCRS2021-06-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/3693710.15448/1984-7726.2021.1.36937Letras de Hoje; Vol. 56 No. 1 (2021); e36937Letras de Hoje; Vol. 56 Núm. 1 (2021); e36937Letras de Hoje; v. 56 n. 1 (2021); e369371984-77260101-333510.15448/1984-7726.2021.1reponame:Letras de Hoje (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSenghttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/36937/26845Copyright (c) 2021 Letras de Hojehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLudwig, Carlos Roberto2021-06-11T22:59:46Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/36937Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/falePRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/oaieditora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br1984-77260101-3335opendoar:2021-06-11T22:59:46Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Is The Merchant of Venice a Comedy or a Tragicomedy? ¿El mercader de Venecia es una comedia o una tragicomedia? O Mercador de Veneza é uma Comédia ou Tragicomédia? |
title |
Is The Merchant of Venice a Comedy or a Tragicomedy? |
spellingShingle |
Is The Merchant of Venice a Comedy or a Tragicomedy? Ludwig, Carlos Roberto Inwardness Pathos The Merchant of Venice Tragicomedy Genre. Interioridad Pathos El mercader de Venecia Género de tragicomedia Interioridade Pathos O Mercador de Veneza Gênero Tragicomédia |
title_short |
Is The Merchant of Venice a Comedy or a Tragicomedy? |
title_full |
Is The Merchant of Venice a Comedy or a Tragicomedy? |
title_fullStr |
Is The Merchant of Venice a Comedy or a Tragicomedy? |
title_full_unstemmed |
Is The Merchant of Venice a Comedy or a Tragicomedy? |
title_sort |
Is The Merchant of Venice a Comedy or a Tragicomedy? |
author |
Ludwig, Carlos Roberto |
author_facet |
Ludwig, Carlos Roberto |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ludwig, Carlos Roberto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inwardness Pathos The Merchant of Venice Tragicomedy Genre. Interioridad Pathos El mercader de Venecia Género de tragicomedia Interioridade Pathos O Mercador de Veneza Gênero Tragicomédia |
topic |
Inwardness Pathos The Merchant of Venice Tragicomedy Genre. Interioridad Pathos El mercader de Venecia Género de tragicomedia Interioridade Pathos O Mercador de Veneza Gênero Tragicomédia |
description |
This essay aims at discussing some issues in the play The Merchant of Venice, by William Shakespeare. Even though some may assume that the play is a comedy, the problem of its literary genre is a rather problematic issue today. Some critics debate its inclusion in the comedies, because it is not at all a funny play. The label ‘comedy’ did not suggest that it was a funny play in Shakespeare’s age. If some critics think that it is not a funny play, Shakespeare may have designed Shylock as a tragic character. In fact, the play’s effects of Shylock’s energy and tragic dimensions deeply influenced the audience in the moment when it was first staged. This essay first discusses the problem pathos and inwardness in Shylock’s speech. After that, it discusses the issue of literary genre and argues that it should be classified as a tragicomedy. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/36937 10.15448/1984-7726.2021.1.36937 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/36937 |
identifier_str_mv |
10.15448/1984-7726.2021.1.36937 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/36937/26845 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Letras de Hoje https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Letras de Hoje https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Letras de Hoje; Vol. 56 No. 1 (2021); e36937 Letras de Hoje; Vol. 56 Núm. 1 (2021); e36937 Letras de Hoje; v. 56 n. 1 (2021); e36937 1984-7726 0101-3335 10.15448/1984-7726.2021.1 reponame:Letras de Hoje (Online) instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Letras de Hoje (Online) |
collection |
Letras de Hoje (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Letras de Hoje (Online) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br || letrasdehoje@pucrs.br |
_version_ |
1799128782587559936 |