"Color Men! Brothers! ": the browns in the mining liberal-moderate pedagogy regency period
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos Ibero-Americanos |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericana/article/view/1326 |
Resumo: | In the socially peculiar context of Minas Gerais Province, the liberal-moderate elite developed a political pedagogy that cheated to identify liberal and “half-breed”, as industrious and talented, opposing to the two captivities – the slavery and absolutism – and, going to the meeting of the social demands of the same ones, to conquer the active assent of this auto-recognized social group for the moderate direction at Province. |
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"Color Men! Brothers! ": the browns in the mining liberal-moderate pedagogy regency period¡"Los hombres de color! ¡Hermanos! ": los pardos en la pedagogía liberal-moderada minera del periodo de regencia“Homens de cor! Irmãos!”: os pardos na pedagogia liberal-moderada mineira do período regencialMinas GeraisImperial Brazil“Half-breeds”Minas GeraisImperio de BrasilPardosMinas GeraisBrasil ImpérioPardosIn the socially peculiar context of Minas Gerais Province, the liberal-moderate elite developed a political pedagogy that cheated to identify liberal and “half-breed”, as industrious and talented, opposing to the two captivities – the slavery and absolutism – and, going to the meeting of the social demands of the same ones, to conquer the active assent of this auto-recognized social group for the moderate direction at Province. En el contexto socialmente peculiar de Minas Gerais, la élite liberal-moderada desarrolló una pedagogía política que fue capaz de identificar liberales y pardos, como laboriosos y talentosos, opuestos a los dos cautiverios - la esclavitud y el despotismo - y yendo al encuentro de las demandas sociales del mismo, ganar el consentimiento activo de este grupo social auto-reconocido para el liderazgo moderado en la Provincia. No contexto socialmente peculiar de Minas Gerais, a elite liberal-moderada desenvolveu uma pedagogia política que logrou identificar liberais e pardos, como industriosos e talentosos, opostos aos dois cativeiros – a escravidão e o despotismo – e, indo ao encontro das demandas sociais dos mesmos, conquistar o consentimento ativo desse auto-reconhecido grupo social para a direção moderada na Província. Editora da PUCRS - ediPUCRS2005-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericana/article/view/132610.15448/1980-864X.2005.1.1326Estudos Ibero-Americanos; Vol. 31 No. 1 (2005)Estudos Ibero-Americanos; Vol. 31 Núm. 1 (2005)Estudos Ibero-Americanos; v. 31 n. 1 (2005)1980-864X0101-406410.15448/1980-864X.2005.1reponame:Estudos Ibero-Americanosinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericana/article/view/1326/1031Silva, Wlamirinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-28T13:33:14Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/1326Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericanaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericana/oaieditora.periodicos@pucrs.br||eia@pucrs.br1980-864X0101-4064opendoar:2017-08-28T13:33:14Estudos Ibero-Americanos - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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