Photo romance: Prescribing norms, modes and fashions
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos Ibero-Americanos |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericana/article/view/38090 |
Resumo: | This article aims to discuss the possibility of photo romance had been a space in the perpetuation of values, woman and man ways of being, sharing, thus, the subjectivity of constitution of their readers. Therefore, we analyzed twenty photo romance broadcast in Capricho magazine, copies of the 1950s and 1960s. The material analysis allowed that some functions of photo romance were identified: participation in the process of urbanization and modernization of its readers, evasion space / escape from daily activities and also dissemination of moral codes and conduct. Finally, it is noteworthy that despite the existence of a normative discourse, one cannot ignore the agency of readers. The ownership of broadcast content must be understood as an active process and, therefore, allows for different interpretations and appropriations of the same story. |
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Photo romance: Prescribing norms, modes and fashionsFotonovelas: Prescribiendo normas, formas de ser y modasFotonovelas: Prescrevendo normas, modos e modaPhoto romanceSubjectivityGenderFotonovelaSubjetividadGénerofotonovelasubjetividadegêneroThis article aims to discuss the possibility of photo romance had been a space in the perpetuation of values, woman and man ways of being, sharing, thus, the subjectivity of constitution of their readers. Therefore, we analyzed twenty photo romance broadcast in Capricho magazine, copies of the 1950s and 1960s. The material analysis allowed that some functions of photo romance were identified: participation in the process of urbanization and modernization of its readers, evasion space / escape from daily activities and also dissemination of moral codes and conduct. Finally, it is noteworthy that despite the existence of a normative discourse, one cannot ignore the agency of readers. The ownership of broadcast content must be understood as an active process and, therefore, allows for different interpretations and appropriations of the same story.Este artículo tiene como objetivo discutir la posibilidad de que las fotonovelas hayan sido un espacio para la perpetuación de los valores, de las formas de ser mujeres y hombres, participando así en la constitución de subjetividades de sus lectores. Con este fin, se analizaron veinte fotonovelas publicadas en copias de la revista Capricho de las décadas de 1950 y 1960. El análisis del material permitió identificar algunas funciones de las fotonovelas: participación en el proceso de urbanización y modernización de sus lectores, espacio para escapar / escapar de actividades diarias y también la difusión de códigos y conductas morales. Finalmente, debe notarse que a pesar de la existencia de un discurso normativo, no se puede ignorar la agencia de los lectores. La apropiación de los contenidos transmitidos debe entenderse como un proceso activo que, por esta razón, permite diferentes interpretaciones y apropiaciones de la misma historia.Este artigo tem como objetivo discutir a possibilidade de as fotonovelas terem sido um espaço de perpetuação de valores, de modos de ser mulher e homem, participando, assim, da constituição de subjetividades de suas leitoras. Para tanto, foram analisadas vinte fotonovelas veiculadas em exemplares da revista Capricho das décadas de 1950 e 1960. A análise do material permitiu que fossem identificadas algumas funções das fotonovelas: participação no processo de urbanização e modernização de suas leitoras, espaço de evasão/fuga das atividades cotidianas e, ainda, disseminação de códigos morais e de conduta. Por fim, cabe ressaltar que apesar da existência de um discurso normatizador, não se pode desconsiderar a agência das leitoras. A apropriação dos conteúdos veiculados deve ser compreendida como um processo ativo e que, por esse motivo, permite diferentes interpretações e apropriações de uma mesma história.Editora da PUCRS - ediPUCRS2021-04-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericana/article/view/3809010.15448/1980-864X.2021.1.38090Estudos Ibero-Americanos; Vol. 47 No. 1 (2021); e38090Estudos Ibero-Americanos; Vol. 47 Núm. 1 (2021); e38090Estudos Ibero-Americanos; v. 47 n. 1 (2021); e380901980-864X0101-406410.15448/1980-864X.2021.1reponame:Estudos Ibero-Americanosinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericana/article/view/38090/26727Copyright (c) 2021 Raquel de Barros Pinto Miguelhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMiguel, Raquel de Barros Pinto2021-04-30T15:26:25Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/38090Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericanaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/index.php/iberoamericana/oaieditora.periodicos@pucrs.br||eia@pucrs.br1980-864X0101-4064opendoar:2021-04-30T15:26:25Estudos Ibero-Americanos - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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