Campo Reputacional em dois estágios: uma conceituação na perspectiva pragmatista
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cognitio (São Paulo. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/cognitiofilosofia/article/view/59881 |
Resumo: | This article approaches the concept of reputation from a pragmatist perspective. Based on theoretical assumptions, we propose the concept of reputation in two stages, the first one refers to judgment standards for a category of objects; the second, the application of the standards in the attribution of reputation to an object of that category. The research results indicate a reputation assessment approach applicable, above all, in the field of communication. The proposed approach has as its essence the analysis beyond the subject-object Cartesianism – which indicates investigative power in the description of social phenomena related to reputation. |
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Campo Reputacional em dois estágios: uma conceituação na perspectiva pragmatista This article approaches the concept of reputation from a pragmatist perspective. Based on theoretical assumptions, we propose the concept of reputation in two stages, the first one refers to judgment standards for a category of objects; the second, the application of the standards in the attribution of reputation to an object of that category. The research results indicate a reputation assessment approach applicable, above all, in the field of communication. The proposed approach has as its essence the analysis beyond the subject-object Cartesianism – which indicates investigative power in the description of social phenomena related to reputation. O presente artigo aborda o conceito de reputação em uma perspectiva pragmatista. A partir de pressupostos teóricos, propomos o conceito de reputação em dois estágios: o primeiro refere-se a padrões de julgamento para uma categoria de objetos; o segundo, à aplicação dos padrões na atribuição de reputação para um objeto daquela categoria. Os resultados da investigação indicam uma abordagem de avaliação de reputação aplicável, sobretudo, no campo da comunicação. A perspectiva proposta tem como essência a análise para além do cartesianismo sujeito-objeto – o que indica potência investigativa na descrição de fenômenos sociais relacionados a reputação. Pontifícia Universidade Católica de São Paulo2022-12-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/cognitiofilosofia/article/view/5988110.23925/2316-5278.2022v23i1:e59881Cognitio: Revista de Filosofia; Vol. 23 No. 1 (2022): Cognitio: Revista de Filosofia; e59881Cognitio: Revista de Filosofia; v. 23 n. 1 (2022): Cognitio: Revista de Filosofia; e598812316-52781518-7187reponame:Cognitio (São Paulo. Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/cognitiofilosofia/article/view/59881/41120Copyright (c) 2022 http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGomes, Fabio Silva2023-01-23T11:50:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/59881Revistahttps://revistas.pucsp.br/index.php/cognitiofilosofiaPRIhttps://revistas.pucsp.br/index.php/cognitiofilosofia/oairevcognitio@gmail.com2316-52781518-7187opendoar:2023-01-23T11:50:17Cognitio (São Paulo. Online) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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