Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Padula, Roberto Sanches
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1224
Resumo: The Internet has been growing in importance both to individuals and to organizations. For the companies, a website on the Internet represents a possibility of new business, and for the not-forprofit organizations it represents greater amplitude to its social actions. The cultural sector, that normally is also not-for-profit, is using this channel to services, communication and to spread the public access to its cultural actions, according to its mission. This work analyses the implementation of art museums websites as a question of management of culture. Some aspects are considered, like virtualization of museums, visitor experience, works of art aura, services, and communication. The necessaries conditions and functions to be accomplished by the website are also verified. In order to better understand these topics, some selected art museums websites are analyzed on its functionalities, usability, and mission adherence. As a conclusion, the work makes some considerations about the future of websites towards interactivity and how easy it is to use the website to maximize funding opportunities
id PUC_SP-1_0a76751721ddd98500170f6964d22ddb
oai_identifier_str oai:repositorio.pucsp.br:handle/1224
network_acronym_str PUC_SP-1
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
repository_id_str
spelling Junqueira, Luciano Prateshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4565363J6Padula, Roberto Sanches2016-04-25T16:44:57Z2007-08-302007-05-28Padula, Roberto Sanches. Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural. 2007. 151 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2007.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1224The Internet has been growing in importance both to individuals and to organizations. For the companies, a website on the Internet represents a possibility of new business, and for the not-forprofit organizations it represents greater amplitude to its social actions. The cultural sector, that normally is also not-for-profit, is using this channel to services, communication and to spread the public access to its cultural actions, according to its mission. This work analyses the implementation of art museums websites as a question of management of culture. Some aspects are considered, like virtualization of museums, visitor experience, works of art aura, services, and communication. The necessaries conditions and functions to be accomplished by the website are also verified. In order to better understand these topics, some selected art museums websites are analyzed on its functionalities, usability, and mission adherence. As a conclusion, the work makes some considerations about the future of websites towards interactivity and how easy it is to use the website to maximize funding opportunitiesA Internet vem ocupando, cada vez mais, um importante papel tanto para indivíduos como para as organizações. Se, para as empresas, ter um website no ar representa possibilidades de negócios, para entidades sem fins lucrativos ela representa a possibilidade de maior amplitude das suas ações sociais. O setor cultural, que via de regra não tem fins lucrativos, vem cada vez mais utilizando esse canal para prestação de serviços, para comunicação e para aumentar o acesso do público às suas ações culturais, o que vem de encontro à sua missão. O trabalho analisa a implementação de um website na Internet sob a ótica da gestão cultural, e particulariza o estudo em museus de arte. São relacionados os diversos aspectos que têm que ser levados em consideração, como a virtualização do museu, a experiência da visita presencial e virtual, a aura das obras de arte, a prestação de serviços, a ação comunicativa. Também são verificadas as condições e funções necessárias para que o website cumpra seus objetivos. Para um melhor entendimento dos assuntos na prática, são analisados alguns websites selecionados de museus de arte, quanto a suas funcionalidades, usabilidade e aderência à missão. O trabalho é concluído com algumas considerações sobre a direção que os websites vêm tomando em relação à interatividade, e a sobre a facilidade do website ser um instrumento efetivo na captação de recursosapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/2483/Roberto%20Sanches%20Padula.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em AdministraçãoPUC-SPBRFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisGestão culturalMuseu virtualSites da webMuseus de arte -- Recursos de redes de computadoresMuseus virtuaisWebsiteManagement of art and cultureVirtual museumCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOWebsites de museus de arte: uma abordagem da gestão culturalinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTRoberto Sanches Padula.pdf.txtRoberto Sanches Padula.pdf.txtExtracted texttext/plain236642https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1224/3/Roberto%20Sanches%20Padula.pdf.txt3a207ce31a9baafbb4ccf0ce9ebf9f2eMD53ORIGINALRoberto Sanches Padula.pdfapplication/pdf982916https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1224/1/Roberto%20Sanches%20Padula.pdff42753eef78240e2db4f8b7967e19445MD51THUMBNAILRoberto Sanches Padula.pdf.jpgRoberto Sanches Padula.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3644https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1224/2/Roberto%20Sanches%20Padula.pdf.jpg149bc2af66be17ff80ef46be01605cdaMD52handle/12242022-12-21 08:35:20.109oai:repositorio.pucsp.br:handle/1224Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-12-21T11:35:20Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.por.fl_str_mv Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural
title Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural
spellingShingle Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural
Padula, Roberto Sanches
Gestão cultural
Museu virtual
Sites da web
Museus de arte -- Recursos de redes de computadores
Museus virtuais
Website
Management of art and culture
Virtual museum
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
title_short Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural
title_full Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural
title_fullStr Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural
title_full_unstemmed Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural
title_sort Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural
author Padula, Roberto Sanches
author_facet Padula, Roberto Sanches
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Junqueira, Luciano Prates
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4565363J6
dc.contributor.author.fl_str_mv Padula, Roberto Sanches
contributor_str_mv Junqueira, Luciano Prates
dc.subject.por.fl_str_mv Gestão cultural
Museu virtual
Sites da web
Museus de arte -- Recursos de redes de computadores
Museus virtuais
topic Gestão cultural
Museu virtual
Sites da web
Museus de arte -- Recursos de redes de computadores
Museus virtuais
Website
Management of art and culture
Virtual museum
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
dc.subject.eng.fl_str_mv Website
Management of art and culture
Virtual museum
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO
description The Internet has been growing in importance both to individuals and to organizations. For the companies, a website on the Internet represents a possibility of new business, and for the not-forprofit organizations it represents greater amplitude to its social actions. The cultural sector, that normally is also not-for-profit, is using this channel to services, communication and to spread the public access to its cultural actions, according to its mission. This work analyses the implementation of art museums websites as a question of management of culture. Some aspects are considered, like virtualization of museums, visitor experience, works of art aura, services, and communication. The necessaries conditions and functions to be accomplished by the website are also verified. In order to better understand these topics, some selected art museums websites are analyzed on its functionalities, usability, and mission adherence. As a conclusion, the work makes some considerations about the future of websites towards interactivity and how easy it is to use the website to maximize funding opportunities
publishDate 2007
dc.date.available.fl_str_mv 2007-08-30
dc.date.issued.fl_str_mv 2007-05-28
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2016-04-25T16:44:57Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv Padula, Roberto Sanches. Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural. 2007. 151 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2007.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1224
identifier_str_mv Padula, Roberto Sanches. Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural. 2007. 151 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2007.
url https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1224
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa de Estudos Pós-Graduados em Administração
dc.publisher.initials.fl_str_mv PUC-SP
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1224/3/Roberto%20Sanches%20Padula.pdf.txt
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1224/1/Roberto%20Sanches%20Padula.pdf
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1224/2/Roberto%20Sanches%20Padula.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 3a207ce31a9baafbb4ccf0ce9ebf9f2e
f42753eef78240e2db4f8b7967e19445
149bc2af66be17ff80ef46be01605cda
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br
_version_ 1809277999480045568