Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1224 |
Resumo: | The Internet has been growing in importance both to individuals and to organizations. For the companies, a website on the Internet represents a possibility of new business, and for the not-forprofit organizations it represents greater amplitude to its social actions. The cultural sector, that normally is also not-for-profit, is using this channel to services, communication and to spread the public access to its cultural actions, according to its mission. This work analyses the implementation of art museums websites as a question of management of culture. Some aspects are considered, like virtualization of museums, visitor experience, works of art aura, services, and communication. The necessaries conditions and functions to be accomplished by the website are also verified. In order to better understand these topics, some selected art museums websites are analyzed on its functionalities, usability, and mission adherence. As a conclusion, the work makes some considerations about the future of websites towards interactivity and how easy it is to use the website to maximize funding opportunities |
id |
PUC_SP-1_0a76751721ddd98500170f6964d22ddb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/1224 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Junqueira, Luciano Prateshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4565363J6Padula, Roberto Sanches2016-04-25T16:44:57Z2007-08-302007-05-28Padula, Roberto Sanches. Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural. 2007. 151 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2007.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1224The Internet has been growing in importance both to individuals and to organizations. For the companies, a website on the Internet represents a possibility of new business, and for the not-forprofit organizations it represents greater amplitude to its social actions. The cultural sector, that normally is also not-for-profit, is using this channel to services, communication and to spread the public access to its cultural actions, according to its mission. This work analyses the implementation of art museums websites as a question of management of culture. Some aspects are considered, like virtualization of museums, visitor experience, works of art aura, services, and communication. The necessaries conditions and functions to be accomplished by the website are also verified. In order to better understand these topics, some selected art museums websites are analyzed on its functionalities, usability, and mission adherence. As a conclusion, the work makes some considerations about the future of websites towards interactivity and how easy it is to use the website to maximize funding opportunitiesA Internet vem ocupando, cada vez mais, um importante papel tanto para indivíduos como para as organizações. Se, para as empresas, ter um website no ar representa possibilidades de negócios, para entidades sem fins lucrativos ela representa a possibilidade de maior amplitude das suas ações sociais. O setor cultural, que via de regra não tem fins lucrativos, vem cada vez mais utilizando esse canal para prestação de serviços, para comunicação e para aumentar o acesso do público às suas ações culturais, o que vem de encontro à sua missão. O trabalho analisa a implementação de um website na Internet sob a ótica da gestão cultural, e particulariza o estudo em museus de arte. São relacionados os diversos aspectos que têm que ser levados em consideração, como a virtualização do museu, a experiência da visita presencial e virtual, a aura das obras de arte, a prestação de serviços, a ação comunicativa. Também são verificadas as condições e funções necessárias para que o website cumpra seus objetivos. Para um melhor entendimento dos assuntos na prática, são analisados alguns websites selecionados de museus de arte, quanto a suas funcionalidades, usabilidade e aderência à missão. O trabalho é concluído com algumas considerações sobre a direção que os websites vêm tomando em relação à interatividade, e a sobre a facilidade do website ser um instrumento efetivo na captação de recursosapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/2483/Roberto%20Sanches%20Padula.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em AdministraçãoPUC-SPBRFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisGestão culturalMuseu virtualSites da webMuseus de arte -- Recursos de redes de computadoresMuseus virtuaisWebsiteManagement of art and cultureVirtual museumCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOWebsites de museus de arte: uma abordagem da gestão culturalinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTRoberto Sanches Padula.pdf.txtRoberto Sanches Padula.pdf.txtExtracted texttext/plain236642https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1224/3/Roberto%20Sanches%20Padula.pdf.txt3a207ce31a9baafbb4ccf0ce9ebf9f2eMD53ORIGINALRoberto Sanches Padula.pdfapplication/pdf982916https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1224/1/Roberto%20Sanches%20Padula.pdff42753eef78240e2db4f8b7967e19445MD51THUMBNAILRoberto Sanches Padula.pdf.jpgRoberto Sanches Padula.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg3644https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1224/2/Roberto%20Sanches%20Padula.pdf.jpg149bc2af66be17ff80ef46be01605cdaMD52handle/12242022-12-21 08:35:20.109oai:repositorio.pucsp.br:handle/1224Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-12-21T11:35:20Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural |
title |
Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural |
spellingShingle |
Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural Padula, Roberto Sanches Gestão cultural Museu virtual Sites da web Museus de arte -- Recursos de redes de computadores Museus virtuais Website Management of art and culture Virtual museum CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
title_short |
Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural |
title_full |
Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural |
title_fullStr |
Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural |
title_full_unstemmed |
Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural |
title_sort |
Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural |
author |
Padula, Roberto Sanches |
author_facet |
Padula, Roberto Sanches |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Junqueira, Luciano Prates |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4565363J6 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Padula, Roberto Sanches |
contributor_str_mv |
Junqueira, Luciano Prates |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gestão cultural Museu virtual Sites da web Museus de arte -- Recursos de redes de computadores Museus virtuais |
topic |
Gestão cultural Museu virtual Sites da web Museus de arte -- Recursos de redes de computadores Museus virtuais Website Management of art and culture Virtual museum CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Website Management of art and culture Virtual museum |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
description |
The Internet has been growing in importance both to individuals and to organizations. For the companies, a website on the Internet represents a possibility of new business, and for the not-forprofit organizations it represents greater amplitude to its social actions. The cultural sector, that normally is also not-for-profit, is using this channel to services, communication and to spread the public access to its cultural actions, according to its mission. This work analyses the implementation of art museums websites as a question of management of culture. Some aspects are considered, like virtualization of museums, visitor experience, works of art aura, services, and communication. The necessaries conditions and functions to be accomplished by the website are also verified. In order to better understand these topics, some selected art museums websites are analyzed on its functionalities, usability, and mission adherence. As a conclusion, the work makes some considerations about the future of websites towards interactivity and how easy it is to use the website to maximize funding opportunities |
publishDate |
2007 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2007-08-30 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2007-05-28 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-04-25T16:44:57Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Padula, Roberto Sanches. Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural. 2007. 151 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2007. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1224 |
identifier_str_mv |
Padula, Roberto Sanches. Websites de museus de arte: uma abordagem da gestão cultural. 2007. 151 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2007. |
url |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1224 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Estudos Pós-Graduados em Administração |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1224/3/Roberto%20Sanches%20Padula.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1224/1/Roberto%20Sanches%20Padula.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1224/2/Roberto%20Sanches%20Padula.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
3a207ce31a9baafbb4ccf0ce9ebf9f2e f42753eef78240e2db4f8b7967e19445 149bc2af66be17ff80ef46be01605cda |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809277999480045568 |