O e-commerce no mercado da informação case IBOPE Media
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29174 |
Resumo: | This study was developed with the aim of presenting how services are marked over the Internet by companies which operate in the information market can be used as sources for value creation, and therefore, building competitive advantage. The company chosen as the object of this study was the IBOPE Media, a leader company in its segment: Media Research. To outline the digital marketing strategies, specifically the e-commerce of this company, this study gathered concepts related to information and digital marketing market, highlighting the internet marketing services tools. These concepts guided the interpretation of data in the e-commerce analysis of this company, besides of identify the objective established, by it with this type of sales channel. Interviews with professionals responsible for the Marketing also allowed a complementary view in relation to the e-commerce company. It was possible with this study to understand the possibilities of implementation of e-commerce for companies which operates in the information market, identify what are the advantages and disadvantages of these tools for companies and conclude that e-commerce has become an instrument of business facilitator to these company |
id |
PUC_SP-1_257d356970c279cc50f5680d99b0c5a9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/29174 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Palandi Júnior, JoséCruz, Rogério Gomes da2022-10-23T22:59:14Z2022-10-23T22:59:14Z2015-02-05Cruz, Rogério Gomes da. O e-commerce no mercado da informação case IBOPE Media. 2015. Monografia de Especialização (Especialização em Marketing & Inteligência Competitiva) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2015.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29174This study was developed with the aim of presenting how services are marked over the Internet by companies which operate in the information market can be used as sources for value creation, and therefore, building competitive advantage. The company chosen as the object of this study was the IBOPE Media, a leader company in its segment: Media Research. To outline the digital marketing strategies, specifically the e-commerce of this company, this study gathered concepts related to information and digital marketing market, highlighting the internet marketing services tools. These concepts guided the interpretation of data in the e-commerce analysis of this company, besides of identify the objective established, by it with this type of sales channel. Interviews with professionals responsible for the Marketing also allowed a complementary view in relation to the e-commerce company. It was possible with this study to understand the possibilities of implementation of e-commerce for companies which operates in the information market, identify what are the advantages and disadvantages of these tools for companies and conclude that e-commerce has become an instrument of business facilitator to these companyO presente estudo foi desenvolvido com o objetivo de apresentar como os serviços comercializados pela internet por empresas que atuam no Mercado da Informação podem ser utilizados como fontes para criação de valor, e consequentemente, construção de vantagem competitiva. A empresa escolhida como objeto desse estudo foi o IBOPE Media, empresa líder de mercado em seu segmento de atuação: Pesquisa de Mídia. Para mapear as estratégias de marketing digital, mais especificamente o e-commerce desta empresa, esse estudo reuniu conceitos referentes ao mercado da informação e do marketing digital, com destaque para as ferramentas de comercialização de serviços pela internet. Esses conceitos orientaram a interpretação dos dados na análise do e-commerce desta empresa, além de identificar o objetivo traçado por ela com este tipo de canal de vendas. Entrevistas com os profissionais responsáveis pelo Marketing também permitiu uma visão complementar em relação ao e-commerce da empresa. Foi possível com este estudo compreender as possibilidades de implantação do e-commerce por empresas que atuam no mercado da informação, identificar quais são as vantagens e desvantagens destas ferramentas para as empresas, bem como concluir que o e-commerce se tornou um instrumento facilitador de negócios para essa empresaporPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em Marketing & Inteligência CompetitivaPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOE-commerceInformaçãoMercado da informaçãoMarketing digitalIBOPEE-commerceInformationMarketing informationDigital marketingIBOPEO e-commerce no mercado da informação case IBOPE Mediainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALROGÉRIO GOMES DA CRUZ.pdfapplication/pdf3394577https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29174/1/ROG%c3%89RIO%20GOMES%20DA%20CRUZ.pdf37dcdd5b3e4b1b3906487892ea5a2b7dMD51TEXTROGÉRIO GOMES DA CRUZ.pdf.txtROGÉRIO GOMES DA CRUZ.pdf.txtExtracted texttext/plain131170https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29174/2/ROG%c3%89RIO%20GOMES%20DA%20CRUZ.pdf.txtc44882405c28bd9d942a627705286f69MD52THUMBNAILROGÉRIO GOMES DA CRUZ.pdf.jpgROGÉRIO GOMES DA CRUZ.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1198https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29174/3/ROG%c3%89RIO%20GOMES%20DA%20CRUZ.pdf.jpg689d9daa6fc5f77c1c30e0ea214bc4fdMD53handle/291742022-10-24 01:03:47.317oai:repositorio.pucsp.br:handle/29174Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-10-24T04:03:47Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.pt_BR.fl_str_mv |
O e-commerce no mercado da informação case IBOPE Media |
title |
O e-commerce no mercado da informação case IBOPE Media |
spellingShingle |
O e-commerce no mercado da informação case IBOPE Media Cruz, Rogério Gomes da CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO E-commerce Informação Mercado da informação Marketing digital IBOPE E-commerce Information Marketing information Digital marketing IBOPE |
title_short |
O e-commerce no mercado da informação case IBOPE Media |
title_full |
O e-commerce no mercado da informação case IBOPE Media |
title_fullStr |
O e-commerce no mercado da informação case IBOPE Media |
title_full_unstemmed |
O e-commerce no mercado da informação case IBOPE Media |
title_sort |
O e-commerce no mercado da informação case IBOPE Media |
author |
Cruz, Rogério Gomes da |
author_facet |
Cruz, Rogério Gomes da |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Palandi Júnior, José |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cruz, Rogério Gomes da |
contributor_str_mv |
Palandi Júnior, José |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
topic |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO E-commerce Informação Mercado da informação Marketing digital IBOPE E-commerce Information Marketing information Digital marketing IBOPE |
dc.subject.por.fl_str_mv |
E-commerce Informação Mercado da informação Marketing digital IBOPE |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
E-commerce Information Marketing information Digital marketing IBOPE |
description |
This study was developed with the aim of presenting how services are marked over the Internet by companies which operate in the information market can be used as sources for value creation, and therefore, building competitive advantage. The company chosen as the object of this study was the IBOPE Media, a leader company in its segment: Media Research. To outline the digital marketing strategies, specifically the e-commerce of this company, this study gathered concepts related to information and digital marketing market, highlighting the internet marketing services tools. These concepts guided the interpretation of data in the e-commerce analysis of this company, besides of identify the objective established, by it with this type of sales channel. Interviews with professionals responsible for the Marketing also allowed a complementary view in relation to the e-commerce company. It was possible with this study to understand the possibilities of implementation of e-commerce for companies which operates in the information market, identify what are the advantages and disadvantages of these tools for companies and conclude that e-commerce has become an instrument of business facilitator to these company |
publishDate |
2015 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2015-02-05 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2022-10-23T22:59:14Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2022-10-23T22:59:14Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Cruz, Rogério Gomes da. O e-commerce no mercado da informação case IBOPE Media. 2015. Monografia de Especialização (Especialização em Marketing & Inteligência Competitiva) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2015. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29174 |
identifier_str_mv |
Cruz, Rogério Gomes da. O e-commerce no mercado da informação case IBOPE Media. 2015. Monografia de Especialização (Especialização em Marketing & Inteligência Competitiva) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2015. |
url |
https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29174 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Especialização em Marketing & Inteligência Competitiva |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29174/1/ROG%c3%89RIO%20GOMES%20DA%20CRUZ.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29174/2/ROG%c3%89RIO%20GOMES%20DA%20CRUZ.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29174/3/ROG%c3%89RIO%20GOMES%20DA%20CRUZ.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
37dcdd5b3e4b1b3906487892ea5a2b7d c44882405c28bd9d942a627705286f69 689d9daa6fc5f77c1c30e0ea214bc4fd |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809278002044862464 |