A importância do branding para atração e retenção de talentos: empresa estudada - Duracell

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Magalhães, Juliana Guimarães
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/34554
Resumo: The objective of this monograph of completion of course is to verify the degree of satisfaction of the employees of Duracell company with focus on specific issues. To address these issues I focused on the following four points: People Management and Leadership; Leadership; Organizational culture; Employer Branding. You need to talk about People Management since it is the business sector that deals with people, directing them to the success and growth of a corporation. The Leadership of a company is responsible for giving subsidies for the positive progress of human capital versus People Management. The Organizational Culture shows how the company's day-to-day life is maintained, trying to keep it healthy for both the employee and the positive development of the company. And finally, employer branding is a strategy that builds a positive brand image to attract better talent that can become and become loyal employees. Through a research form developed for some employees of the company Duracell, sought to solve issues related to the topics cited. Research should answer the following questions: a) investing in employer branding on social networks will bring a satisfying result for talent attraction? (b) Is it possible to improve the potential talent base with market recognition? c) reinforce and develop Duracell's purpose through actions for employees will make them feel involved and stimulated? d) internal actions such as training and qualification, events and actions of quality of life and flexibility in the work day, are differential for employees?
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The Leadership of a company is responsible for giving subsidies for the positive progress of human capital versus People Management. The Organizational Culture shows how the company's day-to-day life is maintained, trying to keep it healthy for both the employee and the positive development of the company. And finally, employer branding is a strategy that builds a positive brand image to attract better talent that can become and become loyal employees. Through a research form developed for some employees of the company Duracell, sought to solve issues related to the topics cited. Research should answer the following questions: a) investing in employer branding on social networks will bring a satisfying result for talent attraction? (b) Is it possible to improve the potential talent base with market recognition? c) reinforce and develop Duracell's purpose through actions for employees will make them feel involved and stimulated? d) internal actions such as training and qualification, events and actions of quality of life and flexibility in the work day, are differential for employees?O objetivo dessa monografia de conclusão de curso é verificar o grau de satisfação dos colaboradores da empresa Duracell com foco em questões específicas. Para explanar essas questões foquei em quatro seguintes pontos: Gestão de Pessoas e Liderança; Liderança; Cultura Organizacional; Employer Branding. Necessita falar sobre Gestão de Pessoas já que é o setor da empresa que lida com as pessoas, direcionando-as para o sucesso e crescimento de uma corporação. A Liderança de uma empresa é responsável por dar subsídios para o andamento positivo do capital humano versus Gestão de Pessoas. A Cultura Organizacional mostra como se mantém o dia-a-dia da empresa, tentando mantê-la saudável tanto para o funcionário quanto para o desenvolvimento positivo da empresa. E por fim, o employer branding é uma estratégia que constrói uma imagem positiva da marca para atrair melhores talentos que possam tornar-se e fidelizarem-se colaboradores. Por meio de um formulário de pesquisa desenvolvido para alguns colaboradores da empresa Duracell, buscou solucionar questões relacionadas aos temas citados. A pesquisa deve responder às seguintes perguntas: a) investir em employer branding nas redes sociais trará um resultado satisfatório para atração de talentos? b) com reconhecimento no mercado é possível melhorar a base de talentos em potencial? c) reforçar e desenvolver o propósito da Duracell através de ações para os colaboradores fará com que os mesmos sintam-se envolvidos e estimulados? d) ações internas como treinamento e capacitação, eventos e ações de qualidade de vida e flexibilidade na jornada de trabalho, são diferenciais para os colaboradores?porPontifícia Universidade Católica de São PauloEspecialização em Administração de EmpresasPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOEmployer brandingGestão de pessoasLiderançaCultura organizacionalMarca empregadoraEmployer brandingPeople managementLeadershipOrganizational cultureEmployee brandA importância do branding para atração e retenção de talentos: empresa estudada - Duracellinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALJULIANA GUIMARÃES MAGALHÃES.pdfapplication/pdf1983687https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/34554/1/JULIANA%20GUIMAR%c3%83ES%20MAGALH%c3%83ES.pdfd5c5b7ef66fe29fc75085db746231df2MD51TEXTJULIANA GUIMARÃES MAGALHÃES.pdf.txtJULIANA GUIMARÃES MAGALHÃES.pdf.txtExtracted texttext/plain61943https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/34554/2/JULIANA%20GUIMAR%c3%83ES%20MAGALH%c3%83ES.pdf.txt6e35948a8e941cf98b0c75d704c9ebe7MD52THUMBNAILJULIANA GUIMARÃES MAGALHÃES.pdf.jpgJULIANA GUIMARÃES MAGALHÃES.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1275https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/34554/3/JULIANA%20GUIMAR%c3%83ES%20MAGALH%c3%83ES.pdf.jpg0825c1ff9470b70ed04a9a1029498015MD53handle/345542023-07-06 01:22:24.834oai:repositorio.pucsp.br:handle/34554Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-07-06T04:22:24Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
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