Eliciamento Cognitivo: A Propaganda Persuasiva nas Revistas Semanais Impressas
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Tese |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/4792 |
Resumo: | This work is focused to the use of - by the advertising development agencies different syntax in the marketing communication field and intend to identify the persuasive purposes applied thru many forms of advertising, by the analysis of some advertisements published in the print media weekly magazines and some direct sales catalogs. The manipulative purpose through persuasive messages, using different syntax, is the target to brand recognition, sales increase and to provide cognition elicity, by the consumption stimulus. The persuasive advertisements are in charge for the use of the sensory system as new organoleptical syntax. This way, it was researched recent and classical bibliography on wide themes as advertising, publicity, merchandising and persuasion in order to identify and to prove the presence of different persuasive syntax this work shows some examples of persuasive advertisements which may validate and establish these theory. The main reference of inspiration was the book published by Al Ries and Jack Trout. |
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Katz, HelenaWhitaker, Múcio2016-04-26T18:15:39Z2006-05-262006-05-29Whitaker, Múcio. Cognitive elicity: persuasive advertising in weekly printed media. 2006. 134 f. Tese (Doutorado em Comunicação) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2006.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/4792This work is focused to the use of - by the advertising development agencies different syntax in the marketing communication field and intend to identify the persuasive purposes applied thru many forms of advertising, by the analysis of some advertisements published in the print media weekly magazines and some direct sales catalogs. The manipulative purpose through persuasive messages, using different syntax, is the target to brand recognition, sales increase and to provide cognition elicity, by the consumption stimulus. The persuasive advertisements are in charge for the use of the sensory system as new organoleptical syntax. This way, it was researched recent and classical bibliography on wide themes as advertising, publicity, merchandising and persuasion in order to identify and to prove the presence of different persuasive syntax this work shows some examples of persuasive advertisements which may validate and establish these theory. The main reference of inspiration was the book published by Al Ries and Jack Trout.Esse trabalho está centrado para o uso pelas agências de criação de propagandas - das diferentes sintaxes nos contextos comunicacionais do marketing e pretende identificar o caráter persuasivo de certas formas de propaganda, a partir da análise de peças promocionais, publicadas na mídia impressa semanário e nos catálogos de vendas diretas. O caráter manipulativo através das mensagens persuasivas, inserido nas linguagens, tem o propósito final de fixar uma marca, de aumentar o volume de vendas dos produtos anunciados e de gerar um eliciamento cognitivo, fortemente motivador de consumo. A persuasão nas campanhas propagandísticas é responsável pela inserção, pelo aproveitamento e pelo uso da sintaxe organoléptica, que explora, simultaneamente, todos os sentidos percepcionais dos receptores. A metodologia de trabalho foi baseada exclusivamente em pesquisa teórica com foco na bibliografia recente e clássica sobre temas como propaganda, publicidade, merchandising e persuasão. Em particular utilizou-se, como referência fundamental de inspiração, a obra de Al Ries e Jack Trout. A fim de identificar e comprovar a existência das diferentes sintaxes persuasivas, foram recolhidos exemplos de peças comunicacionais onde as evidencias persuasivas podem ser avaliadas e comprovadas.application/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/13342/Tese%20Mucio%20Whitaker%20-%20COS-2006%20versao%20final.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em Comunicação e SemióticaPUC-SPBRComunicaçãoPropagandaPublicidadePropaganda (Comercial)Persuasao (Psicologia)Persuasao (Retorica)Publicidade -- Aspectos sociaisAdvertisingPublicityMerchandisingCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOEliciamento Cognitivo: A Propaganda Persuasiva nas Revistas Semanais ImpressasCognitive elicity: persuasive advertising in weekly printed mediainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTTese Mucio Whitaker - COS-2006 versao final.pdf.txtTese Mucio Whitaker - COS-2006 versao final.pdf.txtExtracted texttext/plain229243https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4792/3/Tese%20Mucio%20Whitaker%20-%20COS-2006%20versao%20final.pdf.txteba2156fe5f51a8692f2f563602c7d03MD53ORIGINALTese Mucio Whitaker - COS-2006 versao final.pdfapplication/pdf1694194https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4792/1/Tese%20Mucio%20Whitaker%20-%20COS-2006%20versao%20final.pdf0e5178213c819741183cb9f47c44c007MD51THUMBNAILTese Mucio Whitaker - COS-2006 versao final.pdf.jpgTese Mucio Whitaker - COS-2006 versao final.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg2677https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/4792/2/Tese%20Mucio%20Whitaker%20-%20COS-2006%20versao%20final.pdf.jpg1fa6daeffced574369dcf56e5f011117MD52handle/47922023-09-25 11:30:06.321oai:repositorio.pucsp.br:handle/4792Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-09-25T14:30:06Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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