A ascensão do mercado geek no Brasil
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/32361 |
Resumo: | Pop culture has become more popular in the entertainment industry, mainly because of movies. The broader and less stereotypical term geek has replaced the nerd label, originally used to denigrate antisocial youth. This has led many individuals to associate themselves with this way of life. The main objective of this research is to understand the items related to pop culture that the geek public buys the most. Among pop culture consumers in São Paulo and region, a questionnaire was applied to carry out field research with quantitative methodology, reaching a total of 38 participants; Data processing was done by interpreting the results and contrasting them with the opinions of many theorists who study the phenomena that involve the geek public in the business and marketing industries. The survey indicates that most participants are between 18 and 25 years old (64%) and that up to two minimum wages make up most of their monthly income (42%). Clothes and shoes top the list of geek products with 31% of the votes, followed by electronic games with 25% of the responses. The Internet (YouTube) and the social network Instagram are the two sources of information most used by customers |
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Barros Neto, João Pinheiro deSilva, Nathan Gabriel Reatti da2023-05-31T15:40:15Z2023-05-31T15:40:15Z2022-12-02Silva, Nathan Gabriel Reatti da. A ascensão do mercado geek no Brasil. 2022. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Administração) - Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2022.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/32361Pop culture has become more popular in the entertainment industry, mainly because of movies. The broader and less stereotypical term geek has replaced the nerd label, originally used to denigrate antisocial youth. This has led many individuals to associate themselves with this way of life. The main objective of this research is to understand the items related to pop culture that the geek public buys the most. Among pop culture consumers in São Paulo and region, a questionnaire was applied to carry out field research with quantitative methodology, reaching a total of 38 participants; Data processing was done by interpreting the results and contrasting them with the opinions of many theorists who study the phenomena that involve the geek public in the business and marketing industries. The survey indicates that most participants are between 18 and 25 years old (64%) and that up to two minimum wages make up most of their monthly income (42%). Clothes and shoes top the list of geek products with 31% of the votes, followed by electronic games with 25% of the responses. The Internet (YouTube) and the social network Instagram are the two sources of information most used by customersA cultura pop atingiu as massas na indústria do entretenimento, principalmente por causa do cinema. O termo geek, mais amplo e menos estigmatizado, substituiu o rótulo de nerd, originalmente usado para denegrir jovens insociáveis. Isso levou muitos indivíduos a se associarem a esse modo de vida. O objetivo principal desta pesquisa é entender os itens relacionados à cultura pop que o público geek mais adquire. Entre os consumidores de cultura pop de São Paulo e região, foi aplicado um questionário para realização de pesquisa de campo com metodologia quantitativa, atingindo um total de 38 participantes; O processamento de dados foi feito interpretando os resultados e contrastando-os com as opiniões de muitos teóricos que estudam os fenômenos que envolvem o público geek nas indústrias de negócios e marketing. A pesquisa indica que a maioria dos participantes tem entre 18 e 25 anos (64%) e que até dois salários mínimos constituem a maior parte de sua renda mensal (42%). Roupas e sapatos encabeçam a lista de produtos geek com 31% dos votos, seguidos por jogos eletrônicos com 25% das respostas. A Internet (YouTube) e a rede social Instagram são as duas fontes de informação mais utilizadas pelos clientesporPontifícia Universidade Católica de São PauloGraduação em AdministraçãoPUC-SPBrasilFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOGeekNERDCultura PopGeekNERDPop CultureA ascensão do mercado geek no Brasilinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALNathan Gabriel Reatti da Silva_Nathan Gabriel Reatt.pdfapplication/pdf924570https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/32361/1/Nathan%20Gabriel%20Reatti%20da%20Silva_Nathan%20Gabriel%20Reatt.pdf78fb6ad67db1f6e35269b7dc7b8009a9MD51TEXTNathan Gabriel Reatti da Silva_Nathan Gabriel Reatt.pdf.txtNathan Gabriel Reatti da Silva_Nathan Gabriel Reatt.pdf.txtExtracted texttext/plain54094https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/32361/2/Nathan%20Gabriel%20Reatti%20da%20Silva_Nathan%20Gabriel%20Reatt.pdf.txt32d680fdd430d38ceba2fb10810ae5fcMD52THUMBNAILNathan Gabriel Reatti da Silva_Nathan Gabriel Reatt.pdf.jpgNathan Gabriel Reatti da Silva_Nathan Gabriel Reatt.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1233https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/32361/3/Nathan%20Gabriel%20Reatti%20da%20Silva_Nathan%20Gabriel%20Reatt.pdf.jpg242f072cf4100e905ad32f7f2998b862MD53handle/323612023-06-01 01:04:26.924oai:repositorio.pucsp.br:handle/32361Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-06-01T04:04:26Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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