Comportamento do consumidor: um estudo sobre os consumidores de livros pela internet
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
Texto Completo: | https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1405 |
Resumo: | Based on the shopping decision theory is investigated in the the course of this dissertation, the motive that brings consumers buying technical books in the Internet, there are factors like motivation to acquire technical books, how the consumer shops, how he decides over some store, which ways he prefers to pay and what he thinks about the experience of buying books online. This dissertation justifies by itself, because brazilian's e-commerce grows every year and understand what brings the consumers acquire that new way of retail is important to academics and professionals. The choice by this book industry took place because, according with several reports available, books is the solidest online product in numbers, about 20 per cent of everything that is sold over the internet refers to books or magazines. The work was divided in two research stages. The first step was a literature review about the work and in the second step was made a research with online technical books consumers. The research envolved the analysis of 837 online technical books consumers questionnaires, clients of a specialized bookstore in this area. The results show that online technical books consumers are satisfied with the online bookstore service and the determinate factors to acquire technical books by Internet are convenience and price. Its noticed too that credict cards are the most common way of payment |
id |
PUC_SP-1_bd3816a3624124b2c748129fab603a4f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.pucsp.br:handle/1405 |
network_acronym_str |
PUC_SP-1 |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
repository_id_str |
|
spelling |
Las Casas, Alexandre Luzzihttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4217962E2Piva, Wagner de Oliveira2016-04-25T16:45:29Z2010-09-142010-06-23Piva, Wagner de Oliveira. Comportamento do consumidor: um estudo sobre os consumidores de livros pela internet. 2010. 132 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2010.https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1405Based on the shopping decision theory is investigated in the the course of this dissertation, the motive that brings consumers buying technical books in the Internet, there are factors like motivation to acquire technical books, how the consumer shops, how he decides over some store, which ways he prefers to pay and what he thinks about the experience of buying books online. This dissertation justifies by itself, because brazilian's e-commerce grows every year and understand what brings the consumers acquire that new way of retail is important to academics and professionals. The choice by this book industry took place because, according with several reports available, books is the solidest online product in numbers, about 20 per cent of everything that is sold over the internet refers to books or magazines. The work was divided in two research stages. The first step was a literature review about the work and in the second step was made a research with online technical books consumers. The research envolved the analysis of 837 online technical books consumers questionnaires, clients of a specialized bookstore in this area. The results show that online technical books consumers are satisfied with the online bookstore service and the determinate factors to acquire technical books by Internet are convenience and price. Its noticed too that credict cards are the most common way of paymentCom base na teoria do processo decisório de compras é investigado no decorrer dessa dissertação o motivo que leva os consumidores a adquirirem livros técnicos pela internet, são verificados fatores como motivação para adquirir livros técnicos, como ele realiza essa compra, como o consumidor se decide por determinada loja, qual os meios preferidos de pagamento e o que ele acha da experiência de adquirir livros pela internet. Esse trabalho se justifica, pois o comércio eletrônico no Brasil cresce todos os anos e entender o que leva os consumidores aderirem essa nova forma de varejo, é importante para acadêmicos e profissionais. A escolha pelo setor de livros, se deu, pois de acordo com diversos relatórios disponíveis livros é o produto mais vendido pela internet em valores, aproximadamente 20% de tudo o que é vendido pela internet refere-se a livros ou revistas. O presente trabalho foi dividido em duas etapas de pesquisa, na primeira foi feito um levantamento bibliográfico da literatura pertinente ao trabalho e na segunda foi realizada uma pesquisa com consumidores de livros técnicos pela internet A pesquisa envolveu a análise de 837 questionários de consumidores de livros técnicos pela internet clientes de uma livraria especializada na área. Os resultados mostram que os consumidores de livros técnicos pela internet estão satisfeitos com os serviços oferecidos pelas livrarias virtuais e que os fatores determinantes para se adquirir livros técnicos pela internet são comodidade e preço, foi constatado também que o uso do cartão de crédito é o meio mais usual de pagamentoapplication/pdfhttp://tede2.pucsp.br/tede/retrieve/2486/Wagner%20de%20Oliveira%20Piva.pdf.jpgporPontifícia Universidade Católica de São PauloPrograma de Estudos Pós-Graduados em AdministraçãoPUC-SPBRFaculdade de Economia, Administração, Contábeis e AtuariaisProcesso decisório de compraLivrariasComercio eletronicoComportamento do consumidorConsumer behaviorShopping decision processE-commerceBookstoreCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOComportamento do consumidor: um estudo sobre os consumidores de livros pela internetinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPTEXTWagner de Oliveira Piva.pdf.txtWagner de Oliveira Piva.pdf.txtExtracted texttext/plain248644https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1405/3/Wagner%20de%20Oliveira%20Piva.pdf.txta7753819842d7ea132155ed331d65506MD53ORIGINALWagner de Oliveira Piva.pdfapplication/pdf2598423https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1405/1/Wagner%20de%20Oliveira%20Piva.pdf916d3c07204d9704ddf003b7476e8d15MD51THUMBNAILWagner de Oliveira Piva.pdf.jpgWagner de Oliveira Piva.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1943https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1405/2/Wagner%20de%20Oliveira%20Piva.pdf.jpgcc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2MD52handle/14052023-06-27 12:02:59.859oai:repositorio.pucsp.br:handle/1405Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2023-06-27T15:02:59Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Comportamento do consumidor: um estudo sobre os consumidores de livros pela internet |
title |
Comportamento do consumidor: um estudo sobre os consumidores de livros pela internet |
spellingShingle |
Comportamento do consumidor: um estudo sobre os consumidores de livros pela internet Piva, Wagner de Oliveira Processo decisório de compra Livrarias Comercio eletronico Comportamento do consumidor Consumer behavior Shopping decision process E-commerce Bookstore CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
title_short |
Comportamento do consumidor: um estudo sobre os consumidores de livros pela internet |
title_full |
Comportamento do consumidor: um estudo sobre os consumidores de livros pela internet |
title_fullStr |
Comportamento do consumidor: um estudo sobre os consumidores de livros pela internet |
title_full_unstemmed |
Comportamento do consumidor: um estudo sobre os consumidores de livros pela internet |
title_sort |
Comportamento do consumidor: um estudo sobre os consumidores de livros pela internet |
author |
Piva, Wagner de Oliveira |
author_facet |
Piva, Wagner de Oliveira |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Las Casas, Alexandre Luzzi |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4217962E2 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Piva, Wagner de Oliveira |
contributor_str_mv |
Las Casas, Alexandre Luzzi |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Processo decisório de compra Livrarias Comercio eletronico Comportamento do consumidor |
topic |
Processo decisório de compra Livrarias Comercio eletronico Comportamento do consumidor Consumer behavior Shopping decision process E-commerce Bookstore CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Consumer behavior Shopping decision process E-commerce Bookstore |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
description |
Based on the shopping decision theory is investigated in the the course of this dissertation, the motive that brings consumers buying technical books in the Internet, there are factors like motivation to acquire technical books, how the consumer shops, how he decides over some store, which ways he prefers to pay and what he thinks about the experience of buying books online. This dissertation justifies by itself, because brazilian's e-commerce grows every year and understand what brings the consumers acquire that new way of retail is important to academics and professionals. The choice by this book industry took place because, according with several reports available, books is the solidest online product in numbers, about 20 per cent of everything that is sold over the internet refers to books or magazines. The work was divided in two research stages. The first step was a literature review about the work and in the second step was made a research with online technical books consumers. The research envolved the analysis of 837 online technical books consumers questionnaires, clients of a specialized bookstore in this area. The results show that online technical books consumers are satisfied with the online bookstore service and the determinate factors to acquire technical books by Internet are convenience and price. Its noticed too that credict cards are the most common way of payment |
publishDate |
2010 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2010-09-14 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2010-06-23 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-04-25T16:45:29Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Piva, Wagner de Oliveira. Comportamento do consumidor: um estudo sobre os consumidores de livros pela internet. 2010. 132 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2010. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1405 |
identifier_str_mv |
Piva, Wagner de Oliveira. Comportamento do consumidor: um estudo sobre os consumidores de livros pela internet. 2010. 132 f. Dissertação (Mestrado em Administração) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2010. |
url |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/1405 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Estudos Pós-Graduados em Administração |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
PUC-SP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Faculdade de Economia, Administração, Contábeis e Atuariais |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1405/3/Wagner%20de%20Oliveira%20Piva.pdf.txt https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1405/1/Wagner%20de%20Oliveira%20Piva.pdf https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/1405/2/Wagner%20de%20Oliveira%20Piva.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
a7753819842d7ea132155ed331d65506 916d3c07204d9704ddf003b7476e8d15 cc73c4c239a4c332d642ba1e7c7a9fb2 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br |
_version_ |
1809277855990808576 |