Formação continuada em serviço: a ética como eixo norteador

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Kampus, Mantovani Claudia
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
Texto Completo: https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29009
Resumo: This research intends to elucidate the function of the coordinator as a pivot of teacher’s formation, and to propose the ethics as an axis of this action. The parts that compose this work are bibliographical research, observation in loco and an intervention proposal. The bibliographical research broached the continuous formation in service and the historical perspective of ethics, with focus in some specific authors. The field research and the intervention proposal refer to the private school that I work. The observed situation was the space of “cooperation piece of advice”, that weekly happens. I also obtained information through informal conversations. The observed data took me to conclude that the time dedicated to the formation for the work with the cooperation piece of advice was insufficient. So, I propose an action project to give the necessary theoretical support for this action
id PUC_SP-1_febe2416e5e46ae7fc7e5d3ce7fd0312
oai_identifier_str oai:repositorio.pucsp.br:handle/29009
network_acronym_str PUC_SP-1
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
repository_id_str
spelling Saisi, Neide Barbosahttp://lattes.cnpq.br/5803909530220374Kampus, Mantovani Claudia2022-10-18T17:42:41Z2022-10-18T17:42:41Z2009-12-09Kampus, Mantovani Claudia. Formação continuada em serviço: a ética como eixo norteador. 2009. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2009.https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29009This research intends to elucidate the function of the coordinator as a pivot of teacher’s formation, and to propose the ethics as an axis of this action. The parts that compose this work are bibliographical research, observation in loco and an intervention proposal. The bibliographical research broached the continuous formation in service and the historical perspective of ethics, with focus in some specific authors. The field research and the intervention proposal refer to the private school that I work. The observed situation was the space of “cooperation piece of advice”, that weekly happens. I also obtained information through informal conversations. The observed data took me to conclude that the time dedicated to the formation for the work with the cooperation piece of advice was insufficient. So, I propose an action project to give the necessary theoretical support for this actionEste trabalho pretende elucidar o papel de formador de professores, como parte integrante da função do coordenador, e propor a ética como eixo norteador desta ação. Foi realizado com base em pesquisa bibliográfica, observação de campo e finaliza com uma proposta de intervenção. A revisão bibliográfica teve por norte a formação continuada em serviço e a perspectiva histórica da ética, com foco em alguns autores específicos. A pesquisa de campo e a proposta de intervenção referem-se a escola particular em que trabalho. A situação observada foi o espaço do conselho de cooperação, que ocorre semanalmente. Também obtive informações por meio de conversas informais. Os dados observados levaram-me a concluir que o tempo dedicado à formação para o trabalho com o conselho de cooperação era insuficiente. Assim, proponho um projeto de ação a fim de dar o suporte teórico necessário para esta açãoporPontifícia Universidade Católica de São PauloGraduação em PedagogiaPUC-SPBrasilFaculdade de EducaçãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOFormação continuada em serviçoÉticaConselho de cooperaçãoFormação continuada em serviço: a ética como eixo norteadorinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SPinstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPORIGINALCLAUDIA KAMPUS MANTOVANI - TCC.pdfapplication/pdf422186https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29009/1/CLAUDIA%20KAMPUS%20MANTOVANI%20-%20TCC.pdf25664bdd8499a921a8bbca239e8a2a54MD51TEXTCLAUDIA KAMPUS MANTOVANI - TCC.pdf.txtCLAUDIA KAMPUS MANTOVANI - TCC.pdf.txtExtracted texttext/plain146705https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29009/2/CLAUDIA%20KAMPUS%20MANTOVANI%20-%20TCC.pdf.txt11983aa711ae899c853df3b944112297MD52THUMBNAILCLAUDIA KAMPUS MANTOVANI - TCC.pdf.jpgCLAUDIA KAMPUS MANTOVANI - TCC.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1081https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29009/3/CLAUDIA%20KAMPUS%20MANTOVANI%20-%20TCC.pdf.jpg0b4421a4bcc8fbd92eee31b5615cebf1MD53handle/290092022-10-19 01:03:19.36oai:repositorio.pucsp.br:handle/29009Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttps://sapientia.pucsp.br/https://sapientia.pucsp.br/oai/requestbngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.bropendoar:2022-10-19T04:03:19Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.pt_BR.fl_str_mv Formação continuada em serviço: a ética como eixo norteador
title Formação continuada em serviço: a ética como eixo norteador
spellingShingle Formação continuada em serviço: a ética como eixo norteador
Kampus, Mantovani Claudia
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
Formação continuada em serviço
Ética
Conselho de cooperação
title_short Formação continuada em serviço: a ética como eixo norteador
title_full Formação continuada em serviço: a ética como eixo norteador
title_fullStr Formação continuada em serviço: a ética como eixo norteador
title_full_unstemmed Formação continuada em serviço: a ética como eixo norteador
title_sort Formação continuada em serviço: a ética como eixo norteador
author Kampus, Mantovani Claudia
author_facet Kampus, Mantovani Claudia
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Saisi, Neide Barbosa
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/5803909530220374
dc.contributor.author.fl_str_mv Kampus, Mantovani Claudia
contributor_str_mv Saisi, Neide Barbosa
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
topic CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
Formação continuada em serviço
Ética
Conselho de cooperação
dc.subject.por.fl_str_mv Formação continuada em serviço
Ética
Conselho de cooperação
description This research intends to elucidate the function of the coordinator as a pivot of teacher’s formation, and to propose the ethics as an axis of this action. The parts that compose this work are bibliographical research, observation in loco and an intervention proposal. The bibliographical research broached the continuous formation in service and the historical perspective of ethics, with focus in some specific authors. The field research and the intervention proposal refer to the private school that I work. The observed situation was the space of “cooperation piece of advice”, that weekly happens. I also obtained information through informal conversations. The observed data took me to conclude that the time dedicated to the formation for the work with the cooperation piece of advice was insufficient. So, I propose an action project to give the necessary theoretical support for this action
publishDate 2009
dc.date.issued.fl_str_mv 2009-12-09
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2022-10-18T17:42:41Z
dc.date.available.fl_str_mv 2022-10-18T17:42:41Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv Kampus, Mantovani Claudia. Formação continuada em serviço: a ética como eixo norteador. 2009. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2009.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29009
identifier_str_mv Kampus, Mantovani Claudia. Formação continuada em serviço: a ética como eixo norteador. 2009. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) - Faculdade de Educação da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, São Paulo, 2009.
url https://repositorio.pucsp.br/jspui/handle/handle/29009
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv Graduação em Pedagogia
dc.publisher.initials.fl_str_mv PUC-SP
dc.publisher.country.fl_str_mv Brasil
dc.publisher.department.fl_str_mv Faculdade de Educação
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29009/1/CLAUDIA%20KAMPUS%20MANTOVANI%20-%20TCC.pdf
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29009/2/CLAUDIA%20KAMPUS%20MANTOVANI%20-%20TCC.pdf.txt
https://repositorio.pucsp.br/xmlui/bitstream/handle/29009/3/CLAUDIA%20KAMPUS%20MANTOVANI%20-%20TCC.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 25664bdd8499a921a8bbca239e8a2a54
11983aa711ae899c853df3b944112297
0b4421a4bcc8fbd92eee31b5615cebf1
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da PUC_SP - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv bngkatende@pucsp.br||rapassi@pucsp.br
_version_ 1809277794872459264