Education in Gerontology: Interdisciplinarity in theory; what about in practice?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Manso, Maria Elisa Gonzalez
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Veras, Elaine Cristina Alonso
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Kairós (Online)
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/2176-901X.2017v20i3p273-286
Resumo: It is well known that the study of aging is not an isolated practice, exclusive of one professional specialty, therefore, to meet the needs of such an heterogeneous group, different views and types of knowledge must converge. This research aims to verify if interdisciplinarity is truly present in gerontology postgraduate programs offered in Brazil, in 2015, through the analyses of the curricular matrices.  
id PUC_SP-3_524f307a3c4b87b439b075d5ef41fa3c
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/37916
network_acronym_str PUC_SP-3
network_name_str Revista Kairós (Online)
repository_id_str
spelling Education in Gerontology: Interdisciplinarity in theory; what about in practice?Educación en Gerontología: La interdisciplinariedad en la teoría; pero, en la práctica?Educação em Gerontologia: a interdisciplinaridade na teoria; mas, e na prática?GerontologíainterdisciplinariedadEducación de Postgrado.GerontologiaInterdisciplinaridadeEducação de Pós-Graduação.GerontologyInterdisciplinarityPostgraduate Studies.It is well known that the study of aging is not an isolated practice, exclusive of one professional specialty, therefore, to meet the needs of such an heterogeneous group, different views and types of knowledge must converge. This research aims to verify if interdisciplinarity is truly present in gerontology postgraduate programs offered in Brazil, in 2015, through the analyses of the curricular matrices.  Se sabe que el estudio del envejecimiento no es una práctica aislada, exclusiva de una especialidad profesional, pues, para atender a las necesidades de este grupo etario tan heterogéneo, diversas miradas y saberes deben confluir. Esta investigación tiene como objetivo verificar si la interdisciplinaridad es verdaderamente un hecho en los programas de postgrado en Gerontología ofrecidos en Brasil, en el año 2015, mediante el análisis de las matrices curriculares. Sabe-se que o estudo do envelhecer não é uma prática isolada, exclusiva de uma especialidade profissional, pois, para atender às necessidades deste grupo etário tão heterogêneo, diversos olhares e saberes devem confluir. Esta pesquisa tem como objetivo verificar se a interdisciplinaridade é verdadeiramente um fato nos programas de pós-graduação em Gerontologia oferecidos no Brasil, no ano de 2015, mediante a análise das matrizes curriculares.   Pontifícia Universidade Católica de São Paulo2017-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/2176-901X.2017v20i3p273-28610.23925/2176-901X.2017v20i3p273-286Revista Kairós-Gerontologia; v. 20 n. 3 (2017); 273-2862176-901X1516-2567reponame:Revista Kairós (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/2176-901X.2017v20i3p273-286/25620Copyright (c) 2018 Revista Kairós : Gerontologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessManso, Maria Elisa GonzalezVeras, Elaine Cristina Alonso2018-12-18T22:28:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/37916Revistahttp://revistas.pucsp.br/index.php/kairosPRIhttps://revistas.pucsp.br/kairos/oaikairos@pucsp.br||flalodo@terra.com.br|| contato@openjournalsolutions.com.br2176-901X1516-2567opendoar:2018-12-18T22:28:11Revista Kairós (Online) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv Education in Gerontology: Interdisciplinarity in theory; what about in practice?
Educación en Gerontología: La interdisciplinariedad en la teoría; pero, en la práctica?
Educação em Gerontologia: a interdisciplinaridade na teoria; mas, e na prática?
title Education in Gerontology: Interdisciplinarity in theory; what about in practice?
spellingShingle Education in Gerontology: Interdisciplinarity in theory; what about in practice?
Manso, Maria Elisa Gonzalez
Gerontología
interdisciplinariedad
Educación de Postgrado.
Gerontologia
Interdisciplinaridade
Educação de Pós-Graduação.
Gerontology
Interdisciplinarity
Postgraduate Studies.
title_short Education in Gerontology: Interdisciplinarity in theory; what about in practice?
title_full Education in Gerontology: Interdisciplinarity in theory; what about in practice?
title_fullStr Education in Gerontology: Interdisciplinarity in theory; what about in practice?
title_full_unstemmed Education in Gerontology: Interdisciplinarity in theory; what about in practice?
title_sort Education in Gerontology: Interdisciplinarity in theory; what about in practice?
author Manso, Maria Elisa Gonzalez
author_facet Manso, Maria Elisa Gonzalez
Veras, Elaine Cristina Alonso
author_role author
author2 Veras, Elaine Cristina Alonso
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Manso, Maria Elisa Gonzalez
Veras, Elaine Cristina Alonso
dc.subject.por.fl_str_mv Gerontología
interdisciplinariedad
Educación de Postgrado.
Gerontologia
Interdisciplinaridade
Educação de Pós-Graduação.
Gerontology
Interdisciplinarity
Postgraduate Studies.
topic Gerontología
interdisciplinariedad
Educación de Postgrado.
Gerontologia
Interdisciplinaridade
Educação de Pós-Graduação.
Gerontology
Interdisciplinarity
Postgraduate Studies.
description It is well known that the study of aging is not an isolated practice, exclusive of one professional specialty, therefore, to meet the needs of such an heterogeneous group, different views and types of knowledge must converge. This research aims to verify if interdisciplinarity is truly present in gerontology postgraduate programs offered in Brazil, in 2015, through the analyses of the curricular matrices.  
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-09-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/2176-901X.2017v20i3p273-286
10.23925/2176-901X.2017v20i3p273-286
url https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/2176-901X.2017v20i3p273-286
identifier_str_mv 10.23925/2176-901X.2017v20i3p273-286
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/kairos/article/view/2176-901X.2017v20i3p273-286/25620
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Kairós : Gerontologia
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Kairós : Gerontologia
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Revista Kairós-Gerontologia; v. 20 n. 3 (2017); 273-286
2176-901X
1516-2567
reponame:Revista Kairós (Online)
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Revista Kairós (Online)
collection Revista Kairós (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Kairós (Online) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv kairos@pucsp.br||flalodo@terra.com.br|| contato@openjournalsolutions.com.br
_version_ 1818077988615356416