Language teachers’ narratives and professional self-making

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Reichmann, Carla Lynn
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Romero, Tania Regina de Souza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42344
Resumo: This article addresses language teacher education, considering therelevance of implicit and explicit theories, methodological choices, teacherrepresentations and practices. Specifically, the purpose is to report anddiscuss studies developed by two researchers who work with narrativesand focus on language teacher development, teacher literacy (Kleiman& Matencio, 2005) and identity construction (Barkhuizen, 2017). Thus,a panoramic view of work in progress is offered, and the field for noviceand experienced educators in Brazil is problematized. As a result, theauthors understand that teacher awareness-raising and transformationshave been successfully enabled, which is confirmed by the several derivingpublications mentioned.
id PUC_SP-4_b936667d545ee821fde72d62b4add332
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/42344
network_acronym_str PUC_SP-4
network_name_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository_id_str
spelling Language teachers’ narratives and professional self-makingNarrativesTeacher DevelopmentLiteracyIdentityThis article addresses language teacher education, considering therelevance of implicit and explicit theories, methodological choices, teacherrepresentations and practices. Specifically, the purpose is to report anddiscuss studies developed by two researchers who work with narrativesand focus on language teacher development, teacher literacy (Kleiman& Matencio, 2005) and identity construction (Barkhuizen, 2017). Thus,a panoramic view of work in progress is offered, and the field for noviceand experienced educators in Brazil is problematized. As a result, theauthors understand that teacher awareness-raising and transformationshave been successfully enabled, which is confirmed by the several derivingpublications mentioned.Pontifícia Universidade Católica de São paulo2019-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42344DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 35 n. 3 (2019): Publicação continuada1678-460X0102-4450reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicadainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42344/28117Copyright (c) 2019 DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicadainfo:eu-repo/semantics/openAccessReichmann, Carla LynnRomero, Tania Regina de Souza2019-12-17T14:44:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/42344Revistahttps://revistas.pucsp.br/deltaPRIhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/oai||delta@pucsp.br1678-460X1678-460Xopendoar:2019-12-17T14:44:56DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv Language teachers’ narratives and professional self-making
title Language teachers’ narratives and professional self-making
spellingShingle Language teachers’ narratives and professional self-making
Reichmann, Carla Lynn
Narratives
Teacher Development
Literacy
Identity
title_short Language teachers’ narratives and professional self-making
title_full Language teachers’ narratives and professional self-making
title_fullStr Language teachers’ narratives and professional self-making
title_full_unstemmed Language teachers’ narratives and professional self-making
title_sort Language teachers’ narratives and professional self-making
author Reichmann, Carla Lynn
author_facet Reichmann, Carla Lynn
Romero, Tania Regina de Souza
author_role author
author2 Romero, Tania Regina de Souza
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Reichmann, Carla Lynn
Romero, Tania Regina de Souza
dc.subject.por.fl_str_mv Narratives
Teacher Development
Literacy
Identity
topic Narratives
Teacher Development
Literacy
Identity
description This article addresses language teacher education, considering therelevance of implicit and explicit theories, methodological choices, teacherrepresentations and practices. Specifically, the purpose is to report anddiscuss studies developed by two researchers who work with narrativesand focus on language teacher development, teacher literacy (Kleiman& Matencio, 2005) and identity construction (Barkhuizen, 2017). Thus,a panoramic view of work in progress is offered, and the field for noviceand experienced educators in Brazil is problematized. As a result, theauthors understand that teacher awareness-raising and transformationshave been successfully enabled, which is confirmed by the several derivingpublications mentioned.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-09-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42344
url https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42344
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42344/28117
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
dc.source.none.fl_str_mv DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 35 n. 3 (2019): Publicação continuada
1678-460X
0102-4450
reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
collection DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository.name.fl_str_mv DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv ||delta@pucsp.br
_version_ 1799129303557865472