Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Wagner Rodrigues
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/5627
Resumo: In this paper, we show a proposal of textual-discursive analysis of a supervised internship report that is produced by teacher trainees in the undergraduate teaching course. The analysis proposed was produced from the articulation between theoretical principles of Systemic Functional Linguistics and Textual Linguistics. Through descriptive analysis of genre focused, we investigate the complexity characteristic of the supervised internship and present some contributions for the use of supervised internship report in the initial training of teachers.
id PUC_SP-4_d284708ec06444e7cc2d6b32787d2f53
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5627
network_acronym_str PUC_SP-4
network_name_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository_id_str
spelling Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genrePROPOSTA DE ANÁLISE TEXTUAL-DISCURSIVA DO GÊNERO RELATÓRIO DE ESTÁGIO SUPERVISIONADOFormação de professoreslinguística sistêmico funcionalLinguística Aplicadasequências textuaisTeachers trainingsystemic functional linguisticsApplied Linguisticstextual sequencesIn this paper, we show a proposal of textual-discursive analysis of a supervised internship report that is produced by teacher trainees in the undergraduate teaching course. The analysis proposed was produced from the articulation between theoretical principles of Systemic Functional Linguistics and Textual Linguistics. Through descriptive analysis of genre focused, we investigate the complexity characteristic of the supervised internship and present some contributions for the use of supervised internship report in the initial training of teachers.Neste trabalho, apresentamos uma proposta de análise textual-discursiva do gênero relatório de estágio supervisionado, produzido por professores em formação inicial, em cursos de licenciaturas. A análise proposta foi produzida a partir da articulação entre pressupostos teóricos da Linguística Sistêmico Funcional e da Linguística Textual. Por meio da análise descritiva do gênero focalizado, investigamos a complexidade característica das disciplinas de estágio supervisionado e apresentamos alguns encaminhamentos para que o relatório de estágio supervisionado possa contribuir significativamente para a formação inicial do professor.Pontifícia Universidade Católica de São paulo2014-05-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/562710.1590/delta.v28i2.5627DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 28 n. 2 (2012)1678-460X0102-4450reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicadainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/5627/14438Silva, Wagner Rodriguesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-16T14:45:34Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5627Revistahttps://revistas.pucsp.br/deltaPRIhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/oai||delta@pucsp.br1678-460X1678-460Xopendoar:2016-08-16T14:45:34DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre
PROPOSTA DE ANÁLISE TEXTUAL-DISCURSIVA DO GÊNERO RELATÓRIO DE ESTÁGIO SUPERVISIONADO
title Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre
spellingShingle Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre
Silva, Wagner Rodrigues
Formação de professores
linguística sistêmico funcional
Linguística Aplicada
sequências textuais
Teachers training
systemic functional linguistics
Applied Linguistics
textual sequences
title_short Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre
title_full Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre
title_fullStr Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre
title_full_unstemmed Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre
title_sort Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre
author Silva, Wagner Rodrigues
author_facet Silva, Wagner Rodrigues
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Wagner Rodrigues
dc.subject.por.fl_str_mv Formação de professores
linguística sistêmico funcional
Linguística Aplicada
sequências textuais
Teachers training
systemic functional linguistics
Applied Linguistics
textual sequences
topic Formação de professores
linguística sistêmico funcional
Linguística Aplicada
sequências textuais
Teachers training
systemic functional linguistics
Applied Linguistics
textual sequences
description In this paper, we show a proposal of textual-discursive analysis of a supervised internship report that is produced by teacher trainees in the undergraduate teaching course. The analysis proposed was produced from the articulation between theoretical principles of Systemic Functional Linguistics and Textual Linguistics. Through descriptive analysis of genre focused, we investigate the complexity characteristic of the supervised internship and present some contributions for the use of supervised internship report in the initial training of teachers.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-05-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/5627
10.1590/delta.v28i2.5627
url https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/5627
identifier_str_mv 10.1590/delta.v28i2.5627
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/5627/14438
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
dc.source.none.fl_str_mv DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 28 n. 2 (2012)
1678-460X
0102-4450
reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
collection DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository.name.fl_str_mv DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv ||delta@pucsp.br
_version_ 1799129300251705344