Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/5627 |
Resumo: | In this paper, we show a proposal of textual-discursive analysis of a supervised internship report that is produced by teacher trainees in the undergraduate teaching course. The analysis proposed was produced from the articulation between theoretical principles of Systemic Functional Linguistics and Textual Linguistics. Through descriptive analysis of genre focused, we investigate the complexity characteristic of the supervised internship and present some contributions for the use of supervised internship report in the initial training of teachers. |
id |
PUC_SP-4_d284708ec06444e7cc2d6b32787d2f53 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5627 |
network_acronym_str |
PUC_SP-4 |
network_name_str |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
repository_id_str |
|
spelling |
Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genrePROPOSTA DE ANÁLISE TEXTUAL-DISCURSIVA DO GÊNERO RELATÓRIO DE ESTÁGIO SUPERVISIONADOFormação de professoreslinguística sistêmico funcionalLinguística Aplicadasequências textuaisTeachers trainingsystemic functional linguisticsApplied Linguisticstextual sequencesIn this paper, we show a proposal of textual-discursive analysis of a supervised internship report that is produced by teacher trainees in the undergraduate teaching course. The analysis proposed was produced from the articulation between theoretical principles of Systemic Functional Linguistics and Textual Linguistics. Through descriptive analysis of genre focused, we investigate the complexity characteristic of the supervised internship and present some contributions for the use of supervised internship report in the initial training of teachers.Neste trabalho, apresentamos uma proposta de análise textual-discursiva do gênero relatório de estágio supervisionado, produzido por professores em formação inicial, em cursos de licenciaturas. A análise proposta foi produzida a partir da articulação entre pressupostos teóricos da Linguística Sistêmico Funcional e da Linguística Textual. Por meio da análise descritiva do gênero focalizado, investigamos a complexidade característica das disciplinas de estágio supervisionado e apresentamos alguns encaminhamentos para que o relatório de estágio supervisionado possa contribuir significativamente para a formação inicial do professor.Pontifícia Universidade Católica de São paulo2014-05-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/562710.1590/delta.v28i2.5627DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 28 n. 2 (2012)1678-460X0102-4450reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicadainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/5627/14438Silva, Wagner Rodriguesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-08-16T14:45:34Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5627Revistahttps://revistas.pucsp.br/deltaPRIhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/oai||delta@pucsp.br1678-460X1678-460Xopendoar:2016-08-16T14:45:34DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre PROPOSTA DE ANÁLISE TEXTUAL-DISCURSIVA DO GÊNERO RELATÓRIO DE ESTÁGIO SUPERVISIONADO |
title |
Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre |
spellingShingle |
Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre Silva, Wagner Rodrigues Formação de professores linguística sistêmico funcional Linguística Aplicada sequências textuais Teachers training systemic functional linguistics Applied Linguistics textual sequences |
title_short |
Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre |
title_full |
Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre |
title_fullStr |
Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre |
title_full_unstemmed |
Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre |
title_sort |
Proposition of textual-discursive analysis of the internship report genre |
author |
Silva, Wagner Rodrigues |
author_facet |
Silva, Wagner Rodrigues |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Wagner Rodrigues |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Formação de professores linguística sistêmico funcional Linguística Aplicada sequências textuais Teachers training systemic functional linguistics Applied Linguistics textual sequences |
topic |
Formação de professores linguística sistêmico funcional Linguística Aplicada sequências textuais Teachers training systemic functional linguistics Applied Linguistics textual sequences |
description |
In this paper, we show a proposal of textual-discursive analysis of a supervised internship report that is produced by teacher trainees in the undergraduate teaching course. The analysis proposed was produced from the articulation between theoretical principles of Systemic Functional Linguistics and Textual Linguistics. Through descriptive analysis of genre focused, we investigate the complexity characteristic of the supervised internship and present some contributions for the use of supervised internship report in the initial training of teachers. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-05-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/5627 10.1590/delta.v28i2.5627 |
url |
https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/5627 |
identifier_str_mv |
10.1590/delta.v28i2.5627 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/5627/14438 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 28 n. 2 (2012) 1678-460X 0102-4450 reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
collection |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada |
repository.name.fl_str_mv |
DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||delta@pucsp.br |
_version_ |
1799129300251705344 |