Transforming Urban Education in São Paulo: Insights into a Critical-Collaborative School Project

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Liberali, Fernanda
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42341
Resumo: The world is experiencing a particularly tense moment which asks for aproject that goes beyond the limiting situations posed by immediate reality.This condition considers the critical immersion of individuals in theirknown realities and broad emersion in multiple contexts of understanding,which may broaden their horizons of perception. Vygotsky and recentfollowers offer us a basis for rethinking our reality in a collaborative andcritical search for forms of development beyond who we are. This articlebrings about projects developed with schools from very poor and wealthycommunities of São Paulo, where participants act together to transformtheir life conditions.
id PUC_SP-4_d803fb59273a2fa3eff543b31196033a
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/42341
network_acronym_str PUC_SP-4
network_name_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository_id_str
spelling Transforming Urban Education in São Paulo: Insights into a Critical-Collaborative School Projecttransformationurban educationcritical collaborationThe world is experiencing a particularly tense moment which asks for aproject that goes beyond the limiting situations posed by immediate reality.This condition considers the critical immersion of individuals in theirknown realities and broad emersion in multiple contexts of understanding,which may broaden their horizons of perception. Vygotsky and recentfollowers offer us a basis for rethinking our reality in a collaborative andcritical search for forms of development beyond who we are. This articlebrings about projects developed with schools from very poor and wealthycommunities of São Paulo, where participants act together to transformtheir life conditions.Pontifícia Universidade Católica de São paulo2019-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42341DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 35 n. 3 (2019): Publicação continuada1678-460X0102-4450reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicadainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42341/28114Copyright (c) 2019 DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicadainfo:eu-repo/semantics/openAccessLiberali, Fernanda2019-12-17T14:44:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/42341Revistahttps://revistas.pucsp.br/deltaPRIhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/oai||delta@pucsp.br1678-460X1678-460Xopendoar:2019-12-17T14:44:56DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv Transforming Urban Education in São Paulo: Insights into a Critical-Collaborative School Project
title Transforming Urban Education in São Paulo: Insights into a Critical-Collaborative School Project
spellingShingle Transforming Urban Education in São Paulo: Insights into a Critical-Collaborative School Project
Liberali, Fernanda
transformation
urban education
critical collaboration
title_short Transforming Urban Education in São Paulo: Insights into a Critical-Collaborative School Project
title_full Transforming Urban Education in São Paulo: Insights into a Critical-Collaborative School Project
title_fullStr Transforming Urban Education in São Paulo: Insights into a Critical-Collaborative School Project
title_full_unstemmed Transforming Urban Education in São Paulo: Insights into a Critical-Collaborative School Project
title_sort Transforming Urban Education in São Paulo: Insights into a Critical-Collaborative School Project
author Liberali, Fernanda
author_facet Liberali, Fernanda
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Liberali, Fernanda
dc.subject.por.fl_str_mv transformation
urban education
critical collaboration
topic transformation
urban education
critical collaboration
description The world is experiencing a particularly tense moment which asks for aproject that goes beyond the limiting situations posed by immediate reality.This condition considers the critical immersion of individuals in theirknown realities and broad emersion in multiple contexts of understanding,which may broaden their horizons of perception. Vygotsky and recentfollowers offer us a basis for rethinking our reality in a collaborative andcritical search for forms of development beyond who we are. This articlebrings about projects developed with schools from very poor and wealthycommunities of São Paulo, where participants act together to transformtheir life conditions.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-09-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42341
url https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42341
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42341/28114
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
dc.source.none.fl_str_mv DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 35 n. 3 (2019): Publicação continuada
1678-460X
0102-4450
reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
collection DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository.name.fl_str_mv DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv ||delta@pucsp.br
_version_ 1799129303554719744