Reviewing Critical Research Methodologies for Teacher Education in Applied Linguistics

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Magalhães, Maria Cecilia Camargo
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Fidalgo, Sueli Salles
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42340
Resumo: The field of Applied Linguistics has undergone several changes in thelast years, and, in various aspects, it can be considered today as movablepraxis (Pennycook, 2001:173). This text reviews Critical ResearchMethodologies, by firstly looking at the history of the field, and analyzinghow it has changed over the years, comparing such methodologies as ActionResearch (AR); Participative Research (PR) and Critical CollaborativeResearch (PCCol) considering that these, to a greater or lesser degree,intervene in the context where they organize the research carried out. Wethen deepen our discussion of PCCol – theory-methodology used by ourresearch groups: LACE, ILCAE and GEICS.
id PUC_SP-4_f15bec8cca5f975660bad7dd4df3ccfb
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/42340
network_acronym_str PUC_SP-4
network_name_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository_id_str
spelling Reviewing Critical Research Methodologies for Teacher Education in Applied LinguisticsCritical Research methodologiesteacher educationApplied LinguisticsCritical Collaborative Methodology.The field of Applied Linguistics has undergone several changes in thelast years, and, in various aspects, it can be considered today as movablepraxis (Pennycook, 2001:173). This text reviews Critical ResearchMethodologies, by firstly looking at the history of the field, and analyzinghow it has changed over the years, comparing such methodologies as ActionResearch (AR); Participative Research (PR) and Critical CollaborativeResearch (PCCol) considering that these, to a greater or lesser degree,intervene in the context where they organize the research carried out. Wethen deepen our discussion of PCCol – theory-methodology used by ourresearch groups: LACE, ILCAE and GEICS.Pontifícia Universidade Católica de São paulo2019-09-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42340DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 35 n. 3 (2019): Publicação continuada1678-460X0102-4450reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicadainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42340/28113Copyright (c) 2019 DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicadainfo:eu-repo/semantics/openAccessMagalhães, Maria Cecilia CamargoFidalgo, Sueli Salles2019-12-17T14:44:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/42340Revistahttps://revistas.pucsp.br/deltaPRIhttps://revistas.pucsp.br/index.php/delta/oai||delta@pucsp.br1678-460X1678-460Xopendoar:2019-12-17T14:44:56DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv Reviewing Critical Research Methodologies for Teacher Education in Applied Linguistics
title Reviewing Critical Research Methodologies for Teacher Education in Applied Linguistics
spellingShingle Reviewing Critical Research Methodologies for Teacher Education in Applied Linguistics
Magalhães, Maria Cecilia Camargo
Critical Research methodologies
teacher education
Applied Linguistics
Critical Collaborative Methodology.
title_short Reviewing Critical Research Methodologies for Teacher Education in Applied Linguistics
title_full Reviewing Critical Research Methodologies for Teacher Education in Applied Linguistics
title_fullStr Reviewing Critical Research Methodologies for Teacher Education in Applied Linguistics
title_full_unstemmed Reviewing Critical Research Methodologies for Teacher Education in Applied Linguistics
title_sort Reviewing Critical Research Methodologies for Teacher Education in Applied Linguistics
author Magalhães, Maria Cecilia Camargo
author_facet Magalhães, Maria Cecilia Camargo
Fidalgo, Sueli Salles
author_role author
author2 Fidalgo, Sueli Salles
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Magalhães, Maria Cecilia Camargo
Fidalgo, Sueli Salles
dc.subject.por.fl_str_mv Critical Research methodologies
teacher education
Applied Linguistics
Critical Collaborative Methodology.
topic Critical Research methodologies
teacher education
Applied Linguistics
Critical Collaborative Methodology.
description The field of Applied Linguistics has undergone several changes in thelast years, and, in various aspects, it can be considered today as movablepraxis (Pennycook, 2001:173). This text reviews Critical ResearchMethodologies, by firstly looking at the history of the field, and analyzinghow it has changed over the years, comparing such methodologies as ActionResearch (AR); Participative Research (PR) and Critical CollaborativeResearch (PCCol) considering that these, to a greater or lesser degree,intervene in the context where they organize the research carried out. Wethen deepen our discussion of PCCol – theory-methodology used by ourresearch groups: LACE, ILCAE and GEICS.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-09-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42340
url https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42340
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/delta/article/view/42340/28113
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São paulo
dc.source.none.fl_str_mv DELTA: Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicada; v. 35 n. 3 (2019): Publicação continuada
1678-460X
0102-4450
reponame:DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
collection DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada
repository.name.fl_str_mv DELTA: Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv ||delta@pucsp.br
_version_ 1799129303553671168