Creative Chain in the Process of Becoming a Totality

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Liberali, Fernanda Coelho
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Bakhtiniana
Texto Completo: https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/3014
Resumo: This paper aims at discussing the Creative Chain and its potentialities for understanding the concept of totality, from a Spinozian monistic perspective. The discussion focuses on the creative struggle to produce shared meanings as a way of becoming a totality. The results of the analysis of an Extra Mural Program for teacher education in deprived communities indicate that the effort to argumentatively produce shared meanings makes it possible for new cultural outcomes.
id PUC_SP-6_024a64952c744855b48345559c529898
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3014
network_acronym_str PUC_SP-6
network_name_str Bakhtiniana
repository_id_str
spelling Creative Chain in the Process of Becoming a TotalityA cadeia criativa no processo de tornar-se totalidadeSenseMeaningArgumentationTeacher educationSentidosignificadoargumentaçãoformação de professoresThis paper aims at discussing the Creative Chain and its potentialities for understanding the concept of totality, from a Spinozian monistic perspective. The discussion focuses on the creative struggle to produce shared meanings as a way of becoming a totality. The results of the analysis of an Extra Mural Program for teacher education in deprived communities indicate that the effort to argumentatively produce shared meanings makes it possible for new cultural outcomes.Este trabalho objetiva discutir a Cadeia Criativa e seu potencial para a compreensão da ideia de totalidade, a partir de leituras da filosofia monista de Spinoza. A discussão focaliza luta criativa para a produção de significados como modos de tornar-se totalidade. Os resultados da análise de um Programa de Extensão para formação de professores em comunidades carentes apontam que o esforço para argumentativamente produzir significados compartilhados possibilita o surgimento de novos resultados culturais.Pontifícia Universidade Católica de São Paulo2010-06-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/3014Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso ; No. 2 (2009)Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; Núm. 2 (2009)Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; No. 2 (2009)Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; n. 2 (2009)Бахтиниана: Журнал дискурсивных исследований; № 2 (2009)2176-4573reponame:Bakhtinianainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/3014/1945Liberali, Fernanda Coelhoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-11-06T15:59:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3014Revistahttps://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||bakhtinianarevista@gmail.com2176-45732176-4573opendoar:2016-11-06T15:59:27Bakhtiniana - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false
dc.title.none.fl_str_mv Creative Chain in the Process of Becoming a Totality
A cadeia criativa no processo de tornar-se totalidade
title Creative Chain in the Process of Becoming a Totality
spellingShingle Creative Chain in the Process of Becoming a Totality
Liberali, Fernanda Coelho
Sense
Meaning
Argumentation
Teacher education
Sentido
significado
argumentação
formação de professores
title_short Creative Chain in the Process of Becoming a Totality
title_full Creative Chain in the Process of Becoming a Totality
title_fullStr Creative Chain in the Process of Becoming a Totality
title_full_unstemmed Creative Chain in the Process of Becoming a Totality
title_sort Creative Chain in the Process of Becoming a Totality
author Liberali, Fernanda Coelho
author_facet Liberali, Fernanda Coelho
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Liberali, Fernanda Coelho
dc.subject.por.fl_str_mv Sense
Meaning
Argumentation
Teacher education
Sentido
significado
argumentação
formação de professores
topic Sense
Meaning
Argumentation
Teacher education
Sentido
significado
argumentação
formação de professores
description This paper aims at discussing the Creative Chain and its potentialities for understanding the concept of totality, from a Spinozian monistic perspective. The discussion focuses on the creative struggle to produce shared meanings as a way of becoming a totality. The results of the analysis of an Extra Mural Program for teacher education in deprived communities indicate that the effort to argumentatively produce shared meanings makes it possible for new cultural outcomes.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-06-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/3014
url https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/3014
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/3014/1945
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
publisher.none.fl_str_mv Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso ; No. 2 (2009)
Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; Núm. 2 (2009)
Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; No. 2 (2009)
Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; n. 2 (2009)
Бахтиниана: Журнал дискурсивных исследований; № 2 (2009)
2176-4573
reponame:Bakhtiniana
instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron:PUC_SP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
instacron_str PUC_SP
institution PUC_SP
reponame_str Bakhtiniana
collection Bakhtiniana
repository.name.fl_str_mv Bakhtiniana - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)
repository.mail.fl_str_mv ||bakhtinianarevista@gmail.com
_version_ 1799138681488932864