Creative Chain in the Process of Becoming a Totality
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Bakhtiniana |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/3014 |
Resumo: | This paper aims at discussing the Creative Chain and its potentialities for understanding the concept of totality, from a Spinozian monistic perspective. The discussion focuses on the creative struggle to produce shared meanings as a way of becoming a totality. The results of the analysis of an Extra Mural Program for teacher education in deprived communities indicate that the effort to argumentatively produce shared meanings makes it possible for new cultural outcomes. |
id |
PUC_SP-6_024a64952c744855b48345559c529898 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3014 |
network_acronym_str |
PUC_SP-6 |
network_name_str |
Bakhtiniana |
repository_id_str |
|
spelling |
Creative Chain in the Process of Becoming a TotalityA cadeia criativa no processo de tornar-se totalidadeSenseMeaningArgumentationTeacher educationSentidosignificadoargumentaçãoformação de professoresThis paper aims at discussing the Creative Chain and its potentialities for understanding the concept of totality, from a Spinozian monistic perspective. The discussion focuses on the creative struggle to produce shared meanings as a way of becoming a totality. The results of the analysis of an Extra Mural Program for teacher education in deprived communities indicate that the effort to argumentatively produce shared meanings makes it possible for new cultural outcomes.Este trabalho objetiva discutir a Cadeia Criativa e seu potencial para a compreensão da ideia de totalidade, a partir de leituras da filosofia monista de Spinoza. A discussão focaliza luta criativa para a produção de significados como modos de tornar-se totalidade. Os resultados da análise de um Programa de Extensão para formação de professores em comunidades carentes apontam que o esforço para argumentativamente produzir significados compartilhados possibilita o surgimento de novos resultados culturais.Pontifícia Universidade Católica de São Paulo2010-06-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/3014Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso ; No. 2 (2009)Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; Núm. 2 (2009)Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; No. 2 (2009)Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; n. 2 (2009)Бахтиниана: Журнал дискурсивных исследований; № 2 (2009)2176-4573reponame:Bakhtinianainstname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/3014/1945Liberali, Fernanda Coelhoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-11-06T15:59:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3014Revistahttps://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||bakhtinianarevista@gmail.com2176-45732176-4573opendoar:2016-11-06T15:59:27Bakhtiniana - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Creative Chain in the Process of Becoming a Totality A cadeia criativa no processo de tornar-se totalidade |
title |
Creative Chain in the Process of Becoming a Totality |
spellingShingle |
Creative Chain in the Process of Becoming a Totality Liberali, Fernanda Coelho Sense Meaning Argumentation Teacher education Sentido significado argumentação formação de professores |
title_short |
Creative Chain in the Process of Becoming a Totality |
title_full |
Creative Chain in the Process of Becoming a Totality |
title_fullStr |
Creative Chain in the Process of Becoming a Totality |
title_full_unstemmed |
Creative Chain in the Process of Becoming a Totality |
title_sort |
Creative Chain in the Process of Becoming a Totality |
author |
Liberali, Fernanda Coelho |
author_facet |
Liberali, Fernanda Coelho |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Liberali, Fernanda Coelho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Sense Meaning Argumentation Teacher education Sentido significado argumentação formação de professores |
topic |
Sense Meaning Argumentation Teacher education Sentido significado argumentação formação de professores |
description |
This paper aims at discussing the Creative Chain and its potentialities for understanding the concept of totality, from a Spinozian monistic perspective. The discussion focuses on the creative struggle to produce shared meanings as a way of becoming a totality. The results of the analysis of an Extra Mural Program for teacher education in deprived communities indicate that the effort to argumentatively produce shared meanings makes it possible for new cultural outcomes. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-06-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/3014 |
url |
https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/3014 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.pucsp.br/index.php/bakhtiniana/article/view/3014/1945 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso ; No. 2 (2009) Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; Núm. 2 (2009) Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; No. 2 (2009) Bakhtiniana. Revista de Estudos do Discurso; n. 2 (2009) Бахтиниана: Журнал дискурсивных исследований; № 2 (2009) 2176-4573 reponame:Bakhtiniana instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) instacron:PUC_SP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
instacron_str |
PUC_SP |
institution |
PUC_SP |
reponame_str |
Bakhtiniana |
collection |
Bakhtiniana |
repository.name.fl_str_mv |
Bakhtiniana - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||bakhtinianarevista@gmail.com |
_version_ |
1799138681488932864 |