Vizinhas do Instagram: produção de sentidos sobre trabalho doméstico na comunidade online de donas de casa
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Galáxia (São Paulo) |
Texto Completo: | https://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/59107 |
Resumo: | The article provides an etnography of the interactions of the online community formed by housewives in the social network Instagram seeking to understand how the visibility of images associated with housework in this social media updates its meanings in contrast to its historical invisibilization. We argue that while the online community generates recognition by portraying the daily life and disseminating housewives’ knowledge, the dynamics and marketing in this technological platform reaffirms the domestic environment as a predominantly feminine space. |
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Vizinhas do Instagram: produção de sentidos sobre trabalho doméstico na comunidade online de donas de casainstagramtrabalho domésticocomunidade onlinedonas de casafeminismoThe article provides an etnography of the interactions of the online community formed by housewives in the social network Instagram seeking to understand how the visibility of images associated with housework in this social media updates its meanings in contrast to its historical invisibilization. We argue that while the online community generates recognition by portraying the daily life and disseminating housewives’ knowledge, the dynamics and marketing in this technological platform reaffirms the domestic environment as a predominantly feminine space.O artigo traz uma netnografia das interações da comunidade online formada por donas de casa na rede social Instagram buscando compreender como a visibilidade das imagens associadas ao trabalho doméstico na internet atualiza sentidos em contraste a sua invisibilização histórica. Argumentamos que a comunidade online gera reconhecimento retratando o cotidiano e disseminando saberes práticos de donas de casa; ao mesmo tempo que a dinâmica e o próprio conteúdo das postagens, junto com o marketing nessa plataforma tecnológica, reafirmam o âmbito doméstico como espaço predominantemente feminino.PEPG COS-PUC-SP2023-03-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/59107Galaxia; Vol. 48 No. 1 (2023): GaláxiaGALÁxIA. Revista Interdisciplinar de Comunicação e Cultura; v. 48 n. 1 (2023): Galáxia1982-2553reponame:Galáxia (São Paulo)instname:Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)instacron:PUC_SPporhttps://revistas.pucsp.br/index.php/galaxia/article/view/59107/41734Copyright (c) 2023 Galáxia. Revista do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Semióticahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBorges, Juliano SilvaVasconcelos Elias, Ivi2023-03-21T14:08:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/59107Revistahttps://www.pucsp.br/pos-graduacao/mestrado-e-doutorado/comunicacao-e-semioticaPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpcos@pucsp.br||aidarprado@gmail.com1982-25531519-311Xopendoar:2023-03-21T14:08:42Galáxia (São Paulo) - Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)false |
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